Redmilk skrev 2013-04-06 17:29:41 följande:
Läs trådstart smartass
Jag bad veganer/ vegetarianer om råd! Inte köttätare! Varför då tror du?
Just för att slippa dessa hätska diskussioner... Som tråkar ut mig något enormt!
Trist att nästan bara köttätare svarade... Men jag fattar ju varför. Ingen orkar argumentera om detta eftersom det är som att prata med en vägg. Ni vill enbart vinna diskussioner men missar poängen- djuren lider. Kommentera det!
Det är nån enstaka som kommenterat den faktan men de flesta förnekar att djuren mår dåligt och lägger fokus på mig som person, försöker knäcka mina argument. Men det handlar inte om ära eller att vinna diskussioner. Det handlar om den verklighet som slaktdjur lever i. Att de mår dåligt och allt handlar om ekonomi! Branschen tjänar multum på köttindustrin! vem tror ni står bakom lchf dieten tro? googla på det....Djuren är de stora förlorarna.
Se länk:
www.svt.se/nyheter/sverige/kottdiet-sponsrad-...
Jag var köttätare fram till november 2012. Då åt jag ekokött ibland. Alltså rätt nybliven vegan men mycket glad åt mitt beslut! Jag tröttnade på att ha dåligt samvete. Biffen slutade smaka gott helt enkelt.
Började med veggierecept och insåg att det var mycket gott man kunde göra utan kött
Och nu är jag vegan! Det enda som har hänt kroppsligt är att jag har gått ned tre kilo och är snyggare än någonsin

Varför ber du om råd när du inte vill ha svar? Smartass?
En av dina källor säger samma sak som vi i tråden "
Jag vill komma ifrån det moraliskt påträngande med diskussionen. Vi människor gör omoraliska saker hela tiden. Jag tror att det varit ett misstag att måla upp köttätandet som svart eller vitt. "
Smartass.
Du missar poängen hela tiden: att du är osaklig och förmänskligar djuren och är därtill osaklig.
Du är som att prata med en vägg men å andra sidan är det just det som utmärker fanatism.
Då förstår jag denna fanatism, att du är nyfrälst. Det är alltid värst i början.