• Lilla du

väntar smått i septembereller oktober i Umeå

Det skulle vara kul och få kontakt med andra här i Umeå som ska få smått kring september och oktober.

• Svar på tråden väntar smått i septembereller oktober i Umeå
  • Merryn

Jag har mitt ul på fre, längtar men samtidigt nervös, har inte känt några sparkar, längtar tills det med så man får nån typ av bekräftelse

• Lilla du

Det känns skönt att känna barnet inom sig, det gör ju inte alls ont på något vis. Nu är ju bäbbe så liten så det känns mest som sockerdricka i magen, eller små små pick där inne. I bland så killas den med. Det blir mindre kul när den blir större och börjar kanske sparka en i revben eller kissblåsa. Men jag personligen tycker det är som härligt att "lära känna" barnet där inne.

Nu sista två dagarna har jag varit stressad och inte mått så bra i själen så då har jag inte kännt något, men jag hoppas den vill röra sig mera idag när de mesta är bättre.  

• Sandra11

Merryn: Spännande! Vill ni vet om det är en pojke/flicka? 

Lill du: Så härligt! Jag har precis börjat känna magen. Bara på morgonen och när jag är kissnödig :P

Har ni gått upp någonting i vikt? Jag var på gränsen till överviktig innan så jag gick ner 6 kilo innan jag blev gravid. Är verkligen orolig för att gå upp en massa kilon. Men det är svårt att inte äta tycker jag.. Mår ju illa när jag blir så hungrig. Dock äter jag knappt nå godis eller fika. men mer mat och mackor. Gissar att mackorna är boven :/  

• Merryn

Sandra 11 Jag vill veta men inte min sambo så då fick jag ge me mig, vill igentligen bara veta för att det blir mer praktiskt när man börjar köpa grejor;) har ul imorrn är faktist riktigt nervös, åhh ja jag har gått upp i vikt typ 10 kilo, hänt mycke me kroppen sista v, har inte riktigt hängt me i svängarna

• Merryn

Jag var på ultraljud idag och det var nog det mest magiska jag varit på, så otroligt häftigt att få se vad som befinner sig inne i den växande magen, livlig krabat, man såg tillåme när den fick hicka, allt såg bra ut, å datumet blev ändrat till den 3 okt så nu hoppade jag in i v 20

• Lilla du

Merryn: jag skaju ha den 3okt, så vem vet vi kanske får våra samtidigt. Jag har inte gått upp så mycket än, ca 1,5 kg på 19v. Men men med första var de ganska lika. Då Gick jag upp 16 kg. är dock större denna gång.

• Sandra11

Jag har gått upp ca 3-4 kilo. Känns inge vidare då jag gick ner ett par kilon just innan. Det är mycket man offrar för dom små liven =) 

Spännande att ni har samma dag! =)  

• Lilla du

Nu är jag i v 21 och nu har magen börjat svälla på sig en hel del nu. Har gått upp ca 3  kg nu enl min våg. Jag känner det lilla livet ibland, men inte alls som med nr 1.

Jag har börjat få ont i revbenens muskler nu , det som ömmar utanpå precis under bysten. Inte kul men det får man leva med. Sedan har jag börjat få lite sammandragningar när jag är stressad. 

Har ni börjat göra några inköp än?    

• Sandra11

Hur går för er?

Jag har inte köpt någonting, känns så overkligt fortfarande. Dock har det börjat läka ur mina bröst....Känns ju bara fööör tidigt?! 

• Lilla du

oj, det var ju mindre kul.

jag sväller bara på mig mera och mera, magen är ca 3 veckor större än vad den var med första barnet om jag jämnför bilderna som jag tagit på magen.

Jag har min moderkaka i framvägg så ingen annan än jag har fått känna bäbisens rörelser och jag är ju endå i v 26. Lite tråkigt att inte sambon har fått känna ens.

jag sitter och funderar på vad vi fick se på ultraljudet, barnmoskan trodde de var en tjej var inte alls säker. Hon hade inte gjort så mycket dateringar heller. Vi har som sagt att det är ca 75% chans att det är en kille, men nu har man fått höra så mycket om det här med hur man ska se på blygdbenet.

Turtle neck= pojke och hamburger= flicka. så om det är så att blygdbennet ska vara delat om det ska vara en tjej, men de var då inte delat.  Så vad ska man tro?

Svar på tråden väntar smått i septembereller oktober i Umeå