• molly50

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

vildsvin45 skrev 2014-05-14 00:17:09 följande:
    Micke! tror att det bara är en tidsfråga innan era barn får reda på vad som sker, misstänker att det kommer ske ganska snart. Jag tror att era vänner liksom har tagit förhållandet mellan din fru o älskaren officielt och inte ser nån anledning att hemlighålla det.

Du ger henne trygghet och stabilitet, vad är det som hindrar att älskaren som hon har ett socialt liv och sex med inte kan göra detsamma?

Hon har påbörjat ett liv med honom, konsert sällskap med era vänner, fest med era vänner, hon o älskaren blir bjudna på b.la. middag men inte DU!

Vad jag kan se så är ert förhållande på upphällning.
    Önskar verkligen att hon avslutar allt och kommer tillbaks till dej.

En fundering, vad tror du era barn kommer att tycka om det hela?
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Anonym (insikt) skrev 2014-05-14 10:03:08 följande:
    Micke - det vore roligt att få en uppdatering om vad du och din fru gör gemensamt. Hur ser ert gemensamma liv ut?

Det enda vi får höra är att hon tillbringar MINST halva sin tid, sitt liv med sin fasta älskare. Det är resor hit och dit, konserter, middagar, fester med era gemensamma vänner.

Vad är din roll i ert gemensamma förhållande?

Som jag ser det så är älskarens roll upptagen. Så är även makens roll eftersom hennes sociala sällskapsliv numera äger rum tillsammans med älskaren och inte med dig. Jag ser tyvärr inte heller att du har bästa vännens roll - även den verkar den faste älskaren ha lagt beslag på. Hon tillbringar ju mer tid med honom än med dig.

Så jag upprepar min fråga - vilken roll spelar du i din frus liv. Enligt hennes sätt att se det?

I mina ögon är det precis som du säger - trygghet. Men en ekonomisk trygghet och stabilitet och inte en emotionell. Du ger henne möjlighet att leva sitt liv som hon vill - utan att ställa några som helst motkrav på kärlek, ömhet, vänskap - allt sånt som hör ett äktenskap till. Din fru är säkerligen supernöjd - hon utnyttjar dig och dina pengar som en bas. Hon kommer tillbaka till dig med jämna mellanrum för att försäkra dig om att hon är "din" och så tankar hon av dig din kärlek, din uppmärksamhet och dina pengar .

Du kanske upplever att du lever ett fullödigt liv Micke men den sorgliga sanningen - som alla läsare av tråden sedan länge insett - är att du endast nöjer dig med de smulor som livet kastar till dig. 

OCH operationen är en big deal. Vilken hustru/vän överger sin make/vän när han ligger inne för operation och efterkommande konvalescens? Visst det var inte livshotande och det var planerat MEN om din hustru hade älskat dig så hade hon satt dina behov framför sina. För de allra flesta är det en självklarhet att man ställer upp för sin partner när denna behöver hjälp men din fru väljer att åka iväg på en resa med sin älskare!!!!?????

Micke - hur högt och hur länge ska vi behöva skrika för att du ska förstå att din fru inte längre är din fru! Hon är inte ens din vän. Det var länge sen hon övergav dig! 

Önskar så att du kunde ta till dig av det alla skriver. Att du kunde öppna ögonen och äntligen SE din fru för vad hon är. En fullblodsegoist som inte gör någonting alls för sin make - inte utan att först säkerställa att hennes alla behov är tillfredsställda.

Kan du inte göra ett experiment Micke. För oss alla här inne! Berätta för din fru att du har fått nog och att hon nu får välja mellan dig och ert äktenskap och den livsstil hon har. För visst inser du att relationen hon har med sin älskare är långt mer än sexuell? 
  • molly50
    "Nej...det sexuella planet är något som jag absolut inte vill tillbaka till. Ångesten, hopplösheten och skuldkänslorna över att man var kåt. Jag har aldrig känt mig så äcklig som jag gjorde då. Nu slipper jag det och det är som att få andas friskt syre för första gången på flera decennier.

Min fru visar mig mycket respekt och sympati. Som jag skrivit...ni får inte hela bilden."

Jo,men om ni skulle hitta tillbaka till varandra på det sexuella planet så skulle du ju slippa gå omkring och vara kåt och ha ångest.
    Jag kan inte riktigt se problemet med det.
    Hade det inte varit bättre att få dela allt tillsammans med din fru och inte bara en del?

Nej,vi kanske inte har hela bilden. Men vi läser det du skriver.
    Och utifrån det så tycker i alla fall inte jag att din fru visar dig varken respekt eller sympati.
  • molly50
    "Men....vi har aldrig haft något bra sexliv som man kan hitta tillbaka till. Jag har aldrig upplevt ett fungerande sexliv som är ömsesidigt avseende lust och kåthet till varandra. Visst...vi hade någolunda regelbundet sex de första åren....men alltid på mitt initiativ. Jag skulle alltid förtjäna det. Jag vill inte tillbaka till det. Jag tror inte på något annat heller. Inte för mig. Jag har lidit under det där. Det räcker."

Det är ju just därför ni borde försöka söka hjälp för att kunna hitta en lösning på problemet.
    Det finns ju t ex särskilda sexterapeuter som kanske kan hjälpa er.
  • molly50
    Anonym (insikt) skrev 2014-05-16 13:58:12 följande:
    Kan inte låta bli att fråga dig! VAR någonstans i alla Mickes inlägg har du sett att Mickes fru ger samma kärlek som han ger henne?

Jag har följt tråden till och från under snart 1,5 års tid och jag kan inte påminna mig om att jag i något enda inlägg av Micke har sett bevis på att Mickes fru älskar honom tillbaka. Att hon på något som helst sätt återgäldar det han gör för henne.

Du kallar det Micke ger henne kärlek - jag kallar det rädsla! Rädsla att bli övergiven och bli ensam. Det Micke tyvärr inte verkar inse (nu utgår jag endast ifrån den info han har lämnat och inte det han säger att han utelämnat) är att han redan är ensam i deras äktenskap.
    Benny1957 skrev 2014-06-13 08:34:52 följande:
    Men Micke, när ni gick hos familjerådgivaren kom ju allt efter en tid att handla om din fru och hennes behov. Rätta mig om jag har fel men hon verkar ha tagit över helt och du fann dig i att bli marginaliserad. För du "gör ju allt för din fru" eller hur. Men hur skulle det vara om du för en gångs skull satte dig själv och dina behov i centrum. Att få prata med någon som har 100% fokus på dig och hur du vill leva i framtiden!

Och du. Har du säkrat villan? Det kanske verkar onödigt men eftersom du framstår som så "snäll" riskerar du att dra till dig folk som inte är lika godhjärtade utan ser en chans att utnyttja situationen.

• molly50
    vildsvin45 skrev 2015-01-24 11:28:19 följande:

Micke! vad vet du om din frus älskare, har han ett förhållande där hans fru lever i samma förhållande som du kanske?

Spiken i kistan tycker jag att det blev när hon drog iväg med älskaren nä du skulle opereras och när hon firade nyår med honom, tycker faktiskt att det är helt respektlöst både mot dej o era barn.
    Undrar vad barnen kommer att tänka när allt kommer fram, morsan skiter helt i deras far.
    Tror att det är bara en tidsfråga innan ert förhållande rasar ihop.
    Dom har varit ihop länge gjort en hel massa saker tillsammans som man normalt gör med den man är tillsammans med.
    Är lite förvånad att era vänner inte har "skvallrat" om deras förhållande

Kan bara hålla med!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2015-01-27 08:48:46 följande:
    Jag har funderat lite på det här med att så många här har hakat upp sig på om och när vi skall berätta det här för våra (vuxna) barn. Om att min fru har en älskare. Det är ju en älskare hon har och inte en fast relation men en extra make. Varför skulle vi involvera våra barn i hennes sexliv?

Vänd på steken. När män har haft älskarinnor (med fruns medgivande av olika anledningar). Tycker ni även här att detta är något som självklart skall tydligt deklareras för barnen? Har dom nåt med det att göra?

Jag tycker inte det. Lika lite som vi har att göra med deras (vuxna) sexliv.
    Det är väl inte frågan om att ni ska berätta för era barn om din frus sexliv.
    Utan det handlar om att din fru går och ljuger för dem om sitt liv vid sidan av ert och tvingar på samma gång även dig att ljuga för barnen.
    Din fru är ju dessutom ganska öppen med sin älskare och risken med det är ju att era barn ,eller någon annan som känner er och dem, får se dem tillsammans.
    Och hur tror du att det blir då om era barn får veta att ni har ljugit för dem under ett längre tag?
    Det handlar alltså inte om att ni utelämnar era sexliv för barnen utan om att ni ljuger för dem.
    Om det är någon som barnen ska kunna känna att de kan lita på så är det väl er.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2015-01-30 14:19:59 följande:
    Hej Molly50
    Nu går ju inte min fru och ljuger vitt och brett direkt. Vi får nog ta och nyansera bilden lite. Det samma gäller även mig. Sen är hon inte öppen med sin älskare heller. Visst....hon gjorde bort sig för ett tag sedan när hon hamnade på en restaurang med mannen och då träffade några av våra gemensamma bekanta. Men efteråt har hon ju ångrat det och vill inte att något liknande skall inträffa igen. Risken finns ju alltid men hon försöker minimera den. Hur det var med den där kryssningen skall jag inte gå in på i detalj men jag kan ju säga att det inte var en kryssning som utgick ifrån området där vi bor. Däremot inte sagt att det är 100%-igt säkert att inte springa på någon. Men inget är 100-igt.
    Risken finns ju alltid att sanningen kommer fram.
    Och det jag menar är bara hur du tror att era barn kommer att ta det om de får reda på att ni har undanhållit sanningen för dem.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (jösses) skrev 2015-02-05 17:41:31 följande:
    Precis den fråga jag också ställt. Micke har ju inte bara undanhållit sanningen. Han har också tvingats ljuga för att täcka upp för sin fru.

Jag vet ju hur mina egna vuxna barn reagerade i liknande situation.
    Nu är ju visserligen Mickes barn vuxna,men är det någon man vill kunna känna förtroende för så är det väl för sina föräldrar.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (jösses) skrev 2015-02-05 17:55:38 följande:
    Mina barn var också vuxna. De blev väldigt sårade av lögnerna. Ett av barnen sa i princip upp bekantskapen med sin mamma. Illa!
    Ok. Ja,jag förstår det.
    Ens föräldrar är ju några som funnits där i hela ens liv och som man alltid trott att man kunnat lita på.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad