• molly50

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

WireLess skrev 2017-01-20 15:10:16 följande:
    Jo det var ju så jag menade.
    Sorry! Läste fel!  Ber om ursäkt för det!  
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2017-06-20 08:40:10 följande:

Till er som undrar hur jag mår idag.

Jag har funderat ett tag på vad jag skall skriva här och hur mycket jag skall berätta men jag insåg att det skulle bli att vältra mig i självömkande.

Jag lever väl inget speciellt roligt liv - jag kan väl i alla fall säga det. Och låta det stanna där.

Tråkigt att höra att du känner så.
    Men om det är någon tröst så kände jag likadant när det tog slut mellan mig och mitt ex av liknande orsaker.
    Jag är idag lyckligt gift.
    Så låt tiden ha sin gång och fokusera bara på dig själv.
    Kanske kan samtalsterapi vara något för dig?
    Det funkade för mig.
    Och sluta hjälp ditt ex med allt om du inte redan har gjort det.
    Det kommer bara att få dig att må ännu sämre.
    Hoppas allt löser sig för dig!

Kram och lycka till!
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2017-10-10 16:36:19 följande:
    Det kan jag inte påstå. Iof har jag inte heller lyft blicken för att se efter.

Min exfru har jag av förklargliga skäl inte så mycket kontakt med längre. Hon vill inte att jag kommer till huset mer och jag har heller inga ärenden dit heller iom att alla byggprojekt är slutförda. De få kontakter vi har handlar om diverse fakturor på byggrelaterade utlägg som fortfarande tillar in och som hon kommer över med till mitt kontor. Men hon hatar mig inte i alla fall. Och jag hatar inte henne.

Förutom ett antal ekonomiska band som kommer att hänga kvar ett tag (och barnen naturligtvis) har vi inga band alls längre.
    Det är bra att ni inte har så mycket kontakt längre.
    Det kan göra det lättare för dig att gå vidare med ditt liv.
    Egentligen tycker jag också att hon kan betala de här fakturorna själv om hon nu inte vill att du ens ska få komma till huset.
    Men det är kanske gemensamma utlägg för bygget som ni har haft?
    Om inte så låt henne betala allt själv.
    Det är trots allt du som har byggt allt hon ville ha.
    Jag hoppas att du kan komma vidare och finna någon annan att leva med som älskar dig för den du är och som behandlar dig på ett bra sätt. För det förtjänar du.
    Lever hon fortfarande med sin älskare?

Styrkekramar!
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (psykologi) skrev 2017-10-11 21:04:52 följande:
    Va? Jag fattar ingenting, snickrar han och betalar fakturorna åt henne?
    Ja,han gjorde det tidigare för att han fortfarande älskar henne.
    Nu är bygget tydligen klart men exfrun kommer fortfarande med fakturor på det till honom.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2017-10-14 17:47:50 följande:
    Alltså...det handlar om kvarsläpande fakturor som härrör till de byggprojekt som jag jobbat med. Inget annat och absolut inget som hon själv hittat på efter separationen.
    Ok. Ja,jag hoppas verkligen att du inte betalar något åt henne.
    För det ska du inte göra.
    Hon har gjort tillräckligt nu.
    Anonym ("Micke") skrev 2017-10-14 17:51:00 följande:
    Tack
    Vi har ytterst lite kontakt därför att hon vill ha det så. Vad gäller fakturorna så svarade jag på det ovanför här.

Jag kommer inte att hitta någon annan av den enkla anledningen att jag inte letar. Inte kommer att leta och inte har något som helst lust.

Ja...han bor där nu vad jag förstår.
    Det tycker jag låter bra. Då får du en större chans att kunna släppa taget och gå vidare.

Jag hoppas att lusten att hitta någon kommer att infinna sig. Du förtjänar att ha någon vid din sida,
    Någon som behandlar dig bra.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2017-10-14 19:12:35 följande:
    Jag förtjänar ingenting. Varesig bra eller dåligt. Jag tror inte på karma, rättvisa och sånt. Det är som det är. Man anpassar sig.
    Jodå,det gör du. Du förtjänar någon som behandlar dig med kärlek och respekt.
    Allt det som din exfru inte gjorde.
    Och jag hoppas faktiskt att karman kommer och biter henne i häcken efter allt hon har gjort mot dig.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2017-10-14 19:32:02 följande:
    Men det hoppas inte jag. Jag hoppas att hon är och förblir lycklig med sin nya man. Jag har älskat henne så länge och det slutar inte med det här. Jag vill att hon skall ha det bästa av allt. Och det är inte jag
    Du är otroligt stark som kan känna så efter allt hon har gjort mot dig. Det ska du ha en eloge för.
    Det är inte alla som hade klarat av att se så på sitt ex efter att ha blivit behandlad så illa.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2017-10-15 14:32:35 följande:
    Jag tror inte att det är fråga om styrka. Mer om val man gör. Vilken väg man väljer. Visst...jag kunde ha valt att känna mig kränkt och bitter och fullständigt gå upp i det. Jag väljer en annan väg.
    Jag blev själv bedragen av mitt ex och jag mådde fruktansvärt dåligt efteråt.
    Jag fick dessutom reda på det på omvägar så han ljög mig dessutom rakt upp i ansiktet.
    Jag blev fruktansvärt arg,ledsen och besviken.
    Och det fick han också veta.
    Jag vet inte om det var ett val av mig att må så dåligt.
    Men jag klarade helt enkelt inte av att känna någon kärlek för honom efter vad han hade gjort mot mig.
    Jag kunde inte unna honom någon lycka till en början.
    Det var först när jag gått igenom den värsta krisen och kommit över honom som jag kunde göra det.
    Idag är jag själv lyckligt gift och har kunnat lägga det där bakom mig en gång för alla.
    Han är numera den som inte pratar med mig.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2017-10-15 19:39:14 följande:
    Jag måste be dig om ursäkt. Jag visste inte om din historia och jag inser att det jag skrev var respektlöst. Oavsett så är jag glad över att du mår bra idag och att du fått din revanch. Jag borde inte ha uttryckt mig så som jag gjorde. Men jag fungerar i alla fall så att jag bestämmer mig för hur jag vill agera och sen gör jag så. Jag brukar inte gå omkring och känna efter. De gånger jag har gjort det (för länge sen) slutade aldrig bra.
    Det är ingen fara. Jag tar inte illa upp.
    Du kunde ju omöjligt veta.

Ja,vi är ju alla olika och hanterar kriser på olika sätt.
    Så är det ju.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2017-10-20 09:08:19 följande:
    Hej Kvintett!

De flesta som följt den här tråden har fått en mycket negativ bild av min fru och pga av den en-dimensionella beskrivningen. Ingen av er har hört hennes version. Ingen av er har fått möjlighet att se hur vi levt tillsammans i stort. Ingen av er har fått en fler-dimensionell bild av min fru. Ingen av er har fått ta del av alla de exempel på hur fantastisk hon är som människa. Här har bara otroheten och efterspelet ältats. Och det är mitt fel.
    Men här lägger du återigen skulden på dig själv.
    Men en människa som hellre väljer att vara otrogen än att försöka lösa eventuella problem i förhållandet,eller som fortsätter att utnyttja sin partner efter att det tagit slut fast hon har en ny partner,är det verkligen en så fantastisk människa?
    Hon har säkert fina sidor. Det tvivlar jag inte på.
    Men en människa som kan behandla den de påstår sig älska på det viset är i alla fall i mina ögon inte en fantastisk människa.
    Och det oavsett av vad du har berättat eller inte här.
    Carpe Diem
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad