• molly50

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Anonym ("Micke") skrev 2017-10-20 16:40:48 följande:
    Alltså med att "det är mitt fel" avses den ensidiga bild som utvecklats här av min exfru. Det är ju jag som har beskrivit en händelsekedja ur en begränsad del av vårt liv och enbart ur mitt perspektiv. Det var inget annat jag syftade på
    Jo,jag förstod att du menade så.
    Men min åsikt kvarstår.
    En människa som behandlar sin partner/expartner så som din exfru har gjort mot dig kan inte vara en så fantastisk människa.
    Inga bra sidor kan uppväga ett sådant beteende.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2017-10-23 16:32:14 följande:
    Jag inser att du är fast vid den ståndpunkten och det står dig fritt. Än mer förståeligt med tanke på att din bild är ensidigt målad genom mig här.

Oavsett så respekterar jag din uppfattning
    Ja,det är min personliga åsikt om personer som behandlar någon de påstår sig älska på det sättet.
    Jag har svårt att se att en sådan person har några fina sidor som kan göra en sådan sak.
    Du får ursäkta mig.
    Det är inte ditt fel utan det är en åsikt jag har om personer som beter sig så illa.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2017-12-20 08:21:22 följande:
    Barnen, med sina respektive firar, med min exfru.
    Ska de inte fira något med dig eller ska du få sitta ensam under jul?
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2017-12-20 12:35:22 följande:
    Dom firar med henne enbart. Sen skall det ena "barnet" resa utomlands over nyår med sin respektive. Jag har Inga planer själv mer än att jag jobbar i mellandagarna.
    Jag tycker det är sorgligt att de låter dig vara ensam över julen.
    De kunde åtminstone vara hos dig en dag.
    Till nästa år kanske du ska bjuda in dem till dig innan ditt ex hinner göra det.
    Kanske kan du bjuda ditt andra barn till nyår.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2017-12-21 08:51:01 följande:
    Jag är van och ser inte julen som något stort för mig. Sen har min exfru mer plats för fler personer. Mer praktiskt helt enkelt.
    Fast barnen borde väl vilja fira med dig också.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2017-12-27 09:48:34 följande:
    Borde och borde...
    Hos oss blev rollfördelningen tidigt och naturligt att barnen tydde sig till mamman och min uppgift var att sköta det praktiska runt omkring samt säkra en ekonomisk bas. Det är det liv vi vant oss vid.
    Jo,fast barnen är väl vuxna nu och borde väl själva visa intresse för att ha kontakt med dig också,om du förstår vad jag menar.
    Jag tycker det är lite märkligt beteende av dem också.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2017-12-28 09:32:28 följande:
    Man (du, jag, vemsomhelst) kan tycka vad man vill. Och dom är vuxna och väljer själv. Så är det
    Absolut! Jag tycker bara att inte heller de verkar respektera dig särskilt mycket om de låter dig sitta ensam över jul,och väljer att fira med sin mamma trots det hon har gjort mot dig.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2017-12-28 09:46:11 följande:
     Respekt är något som man förtjänar. Inte något som man efterfrågar eller kräver. Antingen får man det eller så får man inte det. Och det får man heltenkelt acceptera. I alla fall jag lever så.  
    Du skriver att respekt är något man förtjänar.
    Då undrar jag,tycker du att din exfru förtjänar all den respekt hon har fått av dig?
    Du förtjänar respekt,men har fått noll av den varan från henne.
    Carpe Diem
  • molly50
    Johan Ason skrev 2018-02-11 12:46:31 följande:

Ett litet "hämdknull" på sin plats?

Det gör nog ingen skillnad när de är skilda och exfrun är tillsammans med sin älskare.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Ann) skrev 2018-02-13 20:59:30 följande:
    Är det vanligt att otrogna fortsätter med älskaren/älskarinnan när de är påkomna och relationen över? Slipper ju smyga då.
    Det vet jag inte. Men i det här fallet så är det ju uppenbarligen så det har slutat.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (blä) skrev 2018-02-14 13:21:06 följande:
    Så TS har alltså träffat en annan kvinna?
    Av vad som framkommit i tråden att döma så har han inte det. Han har sagt att han inte vill det heller.
    Carpe Diem
  • molly50
    Ascendere skrev 2018-10-11 11:40:38 följande:

Vad fan håller du på med, kasta ut henne omedelbart!

Stockholmssyndrom eller vad?

Och varför har du stannat i ett sexlöst förhållande i två år?

De är skilda sedan ett tag tillbaka.
    Carpe Diem
  • molly50
    Ascendere skrev 2018-10-12 09:55:24 följande:
    Tack och lov.
    Det här var fan bland det värsta jag läst. Orkade inte läsa allt, mådde för dåligt. 
    Han låter precis som en kvinna som blir misshandlad men ändå försvarar sin man till tänderna och hittar ursäkter för allt möjligt beteende. 
    Jag tror att vägen för TS tillbaks till ett fungerande känsloliv kommer blir lång och svår. 
    Ja,det är samma här. Men han har ju ändå fortsatt att hjälpa sitt ex med saker kring huset hon bor kvar i,betslat räkningar och fester åt henne osv.
    Det är svårt att förstå hur man kan med att fortsätta utnyttja sitt ex på det viset som hon gör. speciellt när hon dessutom var otrogen mot honom.
    Och hur han har kunnat gå med på det.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2020-03-31 15:15:07 följande:
    Det är väl som för dom flesta andra. Konstiga tider vi lever i.

Men det var nog inte det du undrade över förstår jag. Jag har inga dramatiska nyheter till dig. Inget som jag vill dra fram här. Det är som förut i stort sätt. 
    Hjälper du fortfarande ditt ex med allt?
  • molly50
    KimGbg skrev 2021-01-19 14:24:21 följande:
    Varför svarar du inte i PM?
    Du vet mycket väl varför.
  • molly50
    KimGbg skrev 2021-01-19 17:45:44 följande:
    Nej, de vet jag inte. Du verkar feg
    Jodå,det gör du visst.

Och nej,jag är inte feg. Men jag tänker inte förstöra någons tråd genom att ta den diskussionen med dig.
    Det har inte med tråden att göra.
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad