• molly50

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

"Min fru har egentligen aldrig varit speciellt sexintresserad (i vårt förhållande). Visst hade vi sex i början av vårt förhållande och under de första åren. Men med barnen så minskade hennes intresse från tidigare låg nivå till mer eller mindre 0 och i takt med att dom blev större så tilltog inte hennes engagemang för det sexuella utan istället fyllde hon tiden och fokus med annat. Inget konstigare  än så."

Det är inte alls ovanligt att man tappar sexlusten när man får barn. Det händer ganska många.
    Men jag förstår ändå inte varför hon valde att gå bakom din rygg och ha sex med andra istället för att göra det med dig när hon fick lusten tillbaka.
    Om hon hade problem med något i er relation så borde hon ha talat om det för dig istället för att vara otrogen.

Hur ser hon på att du har sex med andra?
    Jag tänker,som även Anonym (Anna) skriver, att det kanske är så att du har varit den som haft störst sexlust i dina relationer och fått tjata till dig sex och därför inte trott dig förtjäna det.  
    Jag tänker också att om allt annat fungerar i er relation  så kanske ett öppet förhållande vore något för er.
    Du ska inte behöva gå utan sex för resten av ditt liv bara för att din fru inte vill ha sex med dig. Du förtjänar mer än så. Tro det eller ej.   
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Anonym (anna) skrev 2013-10-10 16:36:39 följande:
    "...Att min fru nu på den senaste tiden visat sig ha en sexlust som hon vill berika sitt liv med....men inte med mig...förstärker ju bara min insikt. Hade hon velat börja spela dragspel så hade jag inte stoppat henne trots min o-musikaliskhet (?). Jag fungerar likadant när det gäller sexet. Som sagt...jag är rationellt lagd."

Du har aldrig funderat på om orsaken till att kvinnor inte tycks vilja ha sex med dej beror på att det kanske i alla förhållanden du haft, varit du som velat ha mest sex. Att det varit du som varit den övertalande och kvinnan / kvinnorna varit dom som låtit sej övertalats till att ha sex. Ja, du förstår kanske vad jag menar...  Om det alltid varit så har ju du fått spela rollen som den som får "tigga" sej till sex och ha sex bara när och om det passar den andra partnern och inte när det passar dej.

Du skriver att sex är inget din fru vill ha från dej. Du är så tillåtande att du låter henne ha sex med andra. Men hur är det med dej?  Skulle hon tillåta att du utforskar ditt sexliv med andra?  Jag tror att du skulle ha mycket att vinna på det, på att ha sex utan några villkor med någon som vill ha sex, inget annat, utan att du behöver övertala  till det. Någon du kan sätta på när du är sugen, om du ursäktar språket.

Om du stärker dej i din sexualitet och har sex bara för att ha sex, tror jag att det kommer att leda till att du blir stärkt i din personlighet och lär dej att du visst kan ha sex bara  för att DU vill, inte att du måste förtjäna det. I förlängningen tror jag det kommer att leda till att du får en inre säkerhet och kommer att sluta utstråla en undergiven personlighet som inte förtjänar sex. Det i sin tur kommer leda till att du i stället utstrålar en säkerhet (inom sexområdet) som leder till nyfikenhet från det andra könet och kanske från din egen fru så småningom, när hon inser att du inte alls längre går och väntar på signaler från henne där hon ska ge dej tillåtelse. 
  • molly50
    Anonym (xx) skrev 2013-10-11 12:47:13 följande:
    Men Molly, föreslår du öppet förhållande (=att ts också ska ha sex med nån annan, då blir det rättvist och öppet i din värld)nu IGEN?
    Du har skrivit det så många gånger nu och ts har gjort väldigt klart att han inte vill det. Otroligt.

Anna:bra formulerat!

Jag tänkte bara att det kanske kunde vara en bra lösning för TS och hans fru. Det känns faktiskt inte helt rättvist i min värld att han ska leva utan sex för resten av sitt liv medans hans fru ska få ligga runt som hon vill.
    Om han har skrivit att han inte vill det så har jag missat det. Men ok,vill han inte det så ska han självklart inte göra det.
    Men jag får känslan av uppgivenhet hos TS. Han skriver i sin trådstart att han känner sig kastrerad och omanlig osv.
    Då känns det faktiskt som att han egentligen inte vill leva utan sex.
    Men det är min åsikt. Sen får du tycka att det är korkat om du vill.    
  • molly50
    Anonym (xx) skrev 2013-10-12 10:24:59 följande:
    TS vill just nu inte ha sex.Det kan du bara inte ha missat.
      Jag håller helt med dej om att det låter som om det beror på problem hos honom, och att det nog är lyckligast i längden om det kan ändras, men eftersom han i alla fall just nu gång på gång säjer att han inte vill ha sex så är det lite korkat att förslå att han ska ha en älskarinna, ja. Eller snarare respektlöst.

Dessutom är du väldigt mycket emot att hans fru "ligger runt" som du uttrycker det, och var bekymrad för hennes älskares fru. Varför är det så mycket bättre att TS ska "ligga runt" och hur är det med hans eventuella älskarinnas man?

Jag menar inte att bråka med dej om det sista, men det är intressant om en kvinna som har sex med nån annan med sin mans tillåtelse döms hårdare, och att använda nedsättande uttryck som "ligga runt" om henne samtidigt som man uppmuntrar mannen att skaffa sex med andra, går inte ihop för mej, jag förstår inte hur man kan få ihop de åsikterna. 

Det har jag inte missat. Men just därför menar jag att han,för sin egen skull,om inte annat,borde försöka ta reda på vari problemet med hans minskade sexlust ligger.
    Kanske är det som lilleman2000 skrev att det är en endokrin störning som ligger bakom. Och det går ju i så fall att göra något åt.

Så här är det,och det har jag förklarat tidigare. Jag anser inte att det är sämre om hans fru har sex med andra än om TS gör det.
    Men jag tycker det är märkligt att hon inte tycks vilja söka hjälp för de här problemen tillsammans med TS så att de gemensamt kanske kan komma fram till en lösning. Det finns ju t ex sexterapeuter de kan ta hjälp av.
    Om de inte vill ha en öppen relation så borde de ju försöka finna ett sätt att hitta tillbaka till varandra igen.
    De lär ju inte få ordning på sitt eget sexliv,med varandra,så länge TS fru får ligga med andra.  
  • molly50
    Med Lem skrev 2013-10-13 19:17:04 följande:

Jag är, p g a ett analogt förhållande i min närhet, övertygad om att frun har fått ge upp. Ts vill inte. Så är det. Friskt är det inte men det finns tänkbara skäl som inte kan övervinnas av andra än ts själv. Och vill inte han så kämpar den trognaste hustru förgäves.

Ja,så kan det naturligtvis också vara. Men frågan är varför hon stannar kvar,i så fall.
    Jag hade nog själv inte klarat av att stanna kvar i ett sådant förhållande,men alla fungerar ju inte som jag. 
  • molly50
    Fool skrev 2013-10-16 14:24:33 följande:
    Om det är du som är missnöjd med ditt sexliv är det inte då oxå din uppgift att ta upp frågan om ett öppet förhållanden med din partner och inte tvärtom ? , din partner är ju nöjd med ert sexlösa liv varför skulle han ta upp frågan ? Och bör man inte ta upp frågan INNAN man ligger med någon annan och inte efter att man blivit påkommen ?
  • molly50
    "Ja...jag är tillfreds och har inrättat mig i livet. Jag är nöjd"

Men är du inte rädd att hon ska bli kär i någon av de andra männen som hin ligger med då? Sådant kan ju faktiskt hända.
  • molly50
    "Både ja och nej. Inte mer rädd än jag var för ngra år sedan innan allt det här hände. Vilka garantier finns det för någonting överhuvudtaget?"

Det har du visserligen rätt i. Men å andra sidan så är kanske risken att det händer större än det var innan hon var otrogen.
    Men det är ju som du skriver inget att göra åt om det händer. Bara att hoppas att hon är kvinna nog att vara ärlig om det,i så fall.  
  • molly50
    värdelöst skrev 2014-01-24 15:40:42 följande:
    Min sambo sedan 20 år sedan la bokstavligen upp sig på dejtsidan e-kontakt med nicket tingeling.
    Skickade raffsetbilder till 15-20 år yngre män (hon 50). Bestämde dejt med 2 av dem. Hon gav dem telenummret som är reggat på eniro så nu vet dessa gentlemän vart vi bor oxo. Hemliga mailkonton, raderade sms osv och telefonen på ljudlöst. Nu skäms hon o grinar - men vårt liv är numer bara skit. 3 månaders sedan - blir bara argare för varje dag.
    Usch vilken jobbig situation! Har du tänkt att ge henne någon mer chans? Om så är fallet kanske samtalsterapi kan vara något för er.
    Har ni barn tillsammans? I så fall kan jag förstå om det känns svårare att gå skilda vägar. Men du ska göra det du tycker känns bäst i det här läget.
  • molly50
    värdelöst skrev 2014-01-24 15:59:35 följande:
    Vi har barn, en grabb på 19 så det väl lungt där. Pluggar på annan ort. Har alltid haft inställningen att förlåta och att människor har rätt att göra fel - men när det drabbar en själv där man är som mest sårbar är det inte längre bara ord. Det är svårt att stå upp till i verkligheten. Jag vet inte hur det blir, försöker vara "vuxen" men innerst inne dör jag. Jag är pedagog själv och kan teorierna vad samtalsterapi gäller - känns inte intressant då jag kan både frågor och svar. Tack för ditt svar, Molly.
    Ok. Jag förstår att det är svårt. Även om man själv är pedagog så är det en annan sak när man själv sitter i en sådan situation att man ev kan behöva hjälp.
    Jag tror att du vet vad du ska göra och gör det du tycker känns rätt för dig.

Kram och lycka till!
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad