• molly50

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Förbluffad01 skrev 2013-06-05 14:14:57 följande:
    En sak till Micke som slog mig,

du har svarat ovan att ni har ett väldigt nära och ärligt förhållande med utbyte av tankar, känslor osv. Dessutom skriver du att ni är väldigt förtroliga med varandra.
    Jag tror dock att du ännu inte talat om för din fru att du kom på dem på kontoret i december och att du då fick tillfälle att bevittna hennes fulla sexuella potential.

Du borde ta upp detta till diskussion med henne så att hon är medveten om att du vet vad hon är kapabel till när det gäller sex. Ni borde prata om sex nu även om ni inte gjort det tidigare.

Trots att hon nu vet att hon kan uppleva och uppskatta sex så fortsätter hon ju att förvägra dig sex som tidigare i ert liv! Varför gör hon det nu när hon vaknat upp till att sex är härligt.
    Det borde ju kunna bli ännu härligare med den hon älskar då även kärlek kommer med i bilden och inte bara kåthet.
    Varför lägger hon inte ut lite försiktiga trevare mot dig?

Nej sex skall man ha med en älskare inte med sin älskade man!? Hur tänker hon egentligen? Ni skulle efter lite sexterapi och träning kunna ta sexet till mycket högre höjder än hon kan uppleva i smyg med sin "pappa".
    Är hon inte sugen på det? Varför kommer hon inte på detta självmant? Du måste bjuda in henne Micke! Det kan bli hur underbart som helst i slutänden.

Försäkra dig om att hon älskar dig i handling också och inte bara läpparnas bekännelse!

Stå på dig Micke, Lycka till?     

Precis! Och om de nu är så ärliga och förtroliga mot varandra,varför har de då inte pratat med varandra om sina sexuella problem och försökt hitta en lösning från första början?
    Förbluffad01 skrev 2013-06-05 14:22:02 följande:
    En sak till:

Försäkra dig snarast att du inte deltar i sveket mot Pappans familj! Ni är fyra st. Din fru och pappan som deltar, terapeuten som uppmuntrar och du som känner till och givit ditt godkännande. Skrämmande!

Jag tror inte ett ögonblick att pappan får ha sex med din fru med sin frus godkännande! Kolla själv med hans fru!
    Ja,älskarens fru har ju också rätt att få veta. Jag tror inte heller att hon har gett sin man ett godkännande att få ha sex med TS fru. Det låter mer som en av de klassiker som otrogna brukar använda för att få det de vill ha.

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Krafs skrev 2013-06-09 13:04:35 följande:
    Men kan du sluta?

Med vad? Om jag gillar en kommentar så måste jag väl få göra det. Du kan bara scrolla förbi om det stör dig.
  • molly50
    Krafs skrev 2013-06-09 14:23:12 följande:
    Men du behöver inte saxa in hela inlägget. Vad är poängen med det? Speciellt när du gör det två gånger och det rör sig om väldigt långa inlägg.

Ingen är nog speciellt intresserad av ditt upvotande. Och fortsätter alla som du, då blir alla trådar oläsbara.

Så sluta. 
    Jag står fast vid att du kan scrolla förbi det om du stör dig på det.
    Att klaga på oss som faktiskt skrivit här och gillat andras kommentarer förstör,i så fall, tråden mer än att någon gillar några kommentarer.
  • molly50
    Anonym (xx) skrev 2013-06-09 16:55:45 följande:
    Men Molly, man kan skriva "håller med förbluffad" utan att citera. Det är faktiskt jobbigt att scrolla i evigheter med mobilen utan att se nåt nytt.
    Jag vill ju se en uppdatering, men håller med Med lem, inte så kul för ts när han rapporterar att det känns bättre och går framåt och alla bara "nej då det är bara som du tror, du är lurad och störd och du måste knulla nån nu fort vare sej du vill eller inte, och ts fru måste få sitt straff hur skulle det annars se ut?". Typ.

Ja,visst kan man göra det. Men nu gjorde jag inte det. Visst är det lite jobbigare när man sitter med mobil,men scrolla förbi kan man ju göra ändå.

Ja,jag vill också gärna se en uppdatering. Jag har försökt stötta och uppmuntra TS så gott det går,men samtidigt så behöver han ju få upp ögonen för hur det är.
    Om TS fru verkligen älskar TS så borde hon kunna lämna sin älskare utan att TS ska behöva kräva det av henne. 
    Sedan borde hon också försöka fokusera mer på att hitta tillbaka till TS på det sexuella planet också. 
    Kanske med hjälp av en sexterapeut som någon skrev.
    Jag tycker uppriktigt synd om TS om han ska behöva leva resten av sitt liv med någon som inte vill ge honom sex.  
  • molly50
    Anonym (xx) skrev 2013-06-09 20:37:56 följande:
    Men nu gör du det IGEN Molly! Talar om att om ts fru verkligen älskar ts så kan hon inte vilja ha älskaren. Varför?
    Jag är helt säker på att frun kan älska honom och ändå vill ha älskaren. Ts vill just nu inte ha sex!! Hon kan knappast tvinga honom så länge han ser det som nåt negativt.
    Det är tråkigt och jag hoppas det ändras, men just nu är fruns alternativ inte att ha sex med ts utan att inte ha sex alls fast hon just hittat sin sexlust efter många år.
    Det är inte optimalt nu men jag kan inte se hur de annars skulle kunna leva just nu. De vill leva ihop, ts vill inte ha ett sexliv för tillfället, frun har hittat en stark lust. Om jag var frun skulle jag lätt älska min man ännu mer som var så generös att han gav mej fri att ha ett sexliv när han inte vill själv. Jag förstår frun bättre än ts men det betyder inte att hans känslor är fel.

Ja,men ärligt talat. Varför ska TS behöva kräva av henne att hon ska lämna älskaren? Borde hon inte kunna ta det beslutet själv om hon vill rädda deras relation?
    En annan sak att ta i beaktande är att det finns en till person i det här som undanhålls vad som pågår bakom hennes rygg. Älskarens fru. De är 4 personer som undanhåller sanningen från henne. TS och hans fru,älskaren och terapeuten. Hon har väl också rätt att få veta så hon kan ta ett aktivt beslut om hon vill leva i den här relationen eller inte. 
    Att TS saknar sexlust är kanske inte så konstigt med tanke på att hans fru inte har haftnågon sexlust på många år. I alla fall inte som hon har visat TS. (Förutom några gånger då de haft snabbt sex i mörkret under täcket)
    Hans sexlust har ju kvävts av det här. Och det är därför jag menar att de kanske borde ta kontakt med en sexterapeut så att de kan få hjälp att komma tillrätta med problemet.
    Att TS ser så negativt på sex låter inte riktigt normalt.   
  • molly50
    Anonym (xx) skrev 2013-06-09 22:30:32 följande:
    Jag tror att om den ena partnern vill ha sex och den andra inte, så är ett öppet förhållande rimligt.
    Jag tror inte att en sexlust kan dö varaktigt bara pga av för lite eller trist sex.
    Jag tycker det låter rimligt att pappan har tillstånd. Annars skulle han avslutat genast när älskarinnan blev upptäckt och ts vet, av rädsla att bli avslöjad.
    Jag tycker inte heller det verkar bra att ge upp sitt sexliv, men jag tror de har bättre odds nu än innan det här hände, att få igång det på lång sikt.

Javisst kan ett öppet förhållande vara ett bra alternativ i det här fallet. Om båda är med på det.

TS har hur som helst varit med om något som gjort att han har tappat lusten för sex. Och det behöver han kanske hjälp med att bearbeta.

Annars är det ju rätt vanligt att man drar sådana klassiker som att frun vet om att han har en älskarinna och har godkänt det,eller att hans relation är på upphällningen eller de har inget eller dåligt sexliv.
    Just därför menar jag att det kanske vore på sin plats att TS och hans fru tar reda på hur det ligger till med den saken så att även älskarens fru får en chans att göra ett aktivt val hur hon vill leva sitt liv.
    Om det visar sig att älskarens fru inte vet något så har ju även TS fru blivit lurad. 
  • molly50

Jag hoppas att allt löser för er och att ni hittar tillbaka till varandra på både det ena och det andra sättet. Ska ni fortsätta med terapin?

• molly50
    Med Lem skrev 2013-06-27 17:59:43 följande:
    Det vet nog alla som nånsin loggat in på flashback eller familjeliv....

Men Micke har inte längre nån egen önskan om ett eget sexualliv.

Gift man är snarast i en styrkeposition. Han bör möjligen utveckla den genom att söka sig vidare mot en egen mostvarande upplevelse eller se till att hans delaktighet blir större eller direktare.

Om Micke hade de styrkan som Gift man verkar ha; då skulla alla ropa heja heja eller usch usch men ingen skulle anse att Micke vore förtryckt i ett destruktivt förhållande och skulle behöva professionell hjälp.

• molly50

Jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete för det här. Tänk på alla år du fick vara utan sex då hon sexstrejkade. Hur mådde du då?
    Dessutom lovade hon ju att sluta träffa den här mannen om du bad henne. Så det finns ingen anledning för dig att ha dåigt samvete,tycker jag.
    Sedan tycker jag att ni skaförsöka göra något åt ert gemensamma sexliv. Det finns bra terapeuter för det också.
    Om hon älskar dig så borde hon också vilja det.  Hon är ju faktiskt indirekt en orsak till din avsaknad av sexlust.
    Det finns många bra sätt att hitta tillbaka till ett bra sexliv!

Lycka till och berätta gärna hur det går!

• molly50
    Anonym (xx) skrev 2013-07-01 08:13:10 följande:
    Att ts varit frustrerad förut, blir det bättre på något vis av att frun är det nu?
    Det var ju faktiskt folk i denna tråden som lade dåligt samvete på ts att bekymra sej om den andra frun, fast pappan sa att det var ok. Det är väl självklart att han inte slutar ha sex med nån annanbara för att ts fru slutar, om han nu tycker att det är hans lösning, bra eller ej. Vi vet inget om dom. Den frun kan lika gärna tyckt det var bra att han var med nån som inte ville lämna sin man utan bara ha sex.
    Synd, men lycka till ts.

Självklart blir det inte bättre. Men varför är det bara fruns behov som ska tillgodoses och inte TS?
    Om TS och hans fru har problem med sexlivet så finns det andra,bättre sätt,att lösa det på än genom otrohet.
    Jag och flera med mig har föreslagit sexterapeut t ex. Någon som kan hjälpa dem att htta tillbaka till vrandra på det sexuella planet.
    Jag tycker inte att ett förhållande utan sex låter som något vidare alternativ heller.

När det gäller älskarens fru så var vi flera som reagerade över att de var 4 vuxna som visste om vad hennes man höll på med,men alla undanhöll sanningen för henne.     
    Nej,vi vet inte vad de har för relation. De kanske har en öppen relation,men de kan lika gärna ha en monogam relation där hennes man är otrogen. Och om så är fallet så har väl även hon rätt att få veta vad som pågår,så att hon själv får möjlighet att välja hur hon vill leva. 

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad