• MammaMia07

bf oktober 2013???

Planerar eller väntar barn 2013?

• Svar på tråden bf oktober 2013???
  • HelenaWa

V 25 idag (24+0) Bara 111 dagar kvar Hjärta

• Hannah77

Är i vecka 26 nu och har gått upp 5 kg. Det har som tur är bara satt sig på magen. Jag har inte direkt några krämpor, lite halsbränna ibland bara. Nästa vecka ska vi på semester till Turkiet, ska bli så skönt att bara ligga i plurret och ta det lugnt! Får se hur värmen påverkar bara, häromdagen var det 42 grader i skuggan kl fem på eftermiddagen..

BF 28 oktober!
  • Nikita87

hej tjejer! Vad använder ni för solskydd?
    Jag köpte en solskydd från garnier för barn. Den heter garnier ambre solaire en vit flaska.
    Men har börjat fundera på om man istället ska ha nått från apoteket så det inte är nått som kan skada bebisen i produkten.
    Vet ni nått om den? eller är det någon av er som använder det solskyddet?

• SmultronSöt
    Nikita87 skrev 2013-07-17 12:51:20 följande:
    hej tjejer! Vad använder ni för solskydd?
    Jag köpte en solskydd från garnier för barn. Den heter garnier ambre solaire en vit flaska.
    Men har börjat fundera på om man istället ska ha nått från apoteket så det inte är nått som kan skada bebisen i produkten.
    Vet ni nått om den? eller är det någon av er som använder det solskyddet?

För solskydd till mig? Jag kör på helt vanlig solskyddsfaktor för vuxna från Garnier.  Apotekets är säkert jättebra Cool
  • TessTessan

Nån mer som har foglossningar å ryggont? Har så ont när jag vaknar på nätterna/morgon att jag inte vet hur jag ska ta mig upp eller ligga. Nån som känner igen sig? Åh va gör ni för att lindra smärtan?
    Ska ringa min bm å höra me henne oxå!

• LinnElin

Jag har foglossning. Nu under semestern är det rätt okej, går i min takt och säger ifrån när det blir för jobbigt men ser inte fram emot att börja jobba då jag springer mellan olika möten som är bokade efter varann och i olika byggnader. Jag fick iaf tips om att ta väldigt korta steg, som om man har en lång tight kjol på sig. Inte stå och "avlasta" på ena benet utan stå stabilt med båda fötterna i marken. När man ligger på sidan så ska man ha kuddar mellan knäna och gärna ända ner till fötterna.

På nätterna är det värst för mig. Det knakar i hela bäckenet och min sambo brukar få gå upp för att hjälpa till med att vända mig. Hemma i vår säng ligger jag ändå hyfsat mot vad jag har gjort under våra semesterresor de senaste veckorna. Rynkar på näsan

Jag funderar på om jag kanske ska be om kryckor jag kan ha på jobbet när det blir som värst. Kanske hjälper lite grann iaf.

Linnéa 100107, BF 131025
  • Kissekatten

Jag är sjukskriven för sammandragningar och foglossning, jag hade aldrig klarat av att jobba!
    Någon mer som börjat få halsbränna?

• LinnElin
    Kissekatten skrev 2013-08-02 20:06:13 följande:
    Jag är sjukskriven för sammandragningar och foglossning, jag hade aldrig klarat av att jobba!
    Halsbrännan tar kål på mig! Hatar skiten! Tur att det finns saker som lindrar det någorlunda.
    Linnéa 100107, BF 131025
  • Lindgren79
    Kissekatten skrev 2013-08-02 20:06:13 följande:
    halsbrännan har frun oxå fått, men för henne så hjälper mjölk hyffsat bra 
Svar på tråden bf oktober 2013???