• MammaMia07

bf oktober 2013???

Planerar eller väntar barn 2013?

• Svar på tråden bf oktober 2013???
  • tokiigt

hejsan allihoppa! 
    första gången här även fast jag nu är i vecka 31. (BF 27 okt)
    vet inte hur jag ska känna ang allt, när man läser är det många som stressar upp sig och nästan har allt klart och redo redan nu.  medans jag själv är kanske för lugn(!?!). 
    vi väntar på att få flytta in i ny lägenhet och har inget direkt klart tills att den lilla ska komma, borde jag känna mig stressad? första barnet och känner mig FÖR lugn helt enkelt. är det normalt att inte helt ha greppat situationen än? hur medveten jag än är om att jag snart kommer ha barn så är det fortfaraned overkligt.
     vet inte hur jag ska tolka mig själv! känner mig rätt vilsen i alla hormoner och känslor och tankar!! 

BF 27 Oktober!
  • enilorac81

Tror det kan vara en god idé att ha koll på vilka kläder man vill ha med sig till bebisen, vilka sköna kläder man själv vill ha med sig, ha koll att kameran är laddad...resten löser sig. Mat finns på sjukhuset likaså bindor och blöjor...men kan vara skönt att ha lite koll på vad man vill ha med sig. Jag har inte packat men tvättat de kläder lilleman ska få åka hem med...det är väl typ det.

• Elna81

Hej! Första gången jag är inne här och så roligt att läsa om hur ni har det, känner igen mig :) själv är jag i v.31 och väntar mitt andra barn har inte ens tänkt på bbväska och att det snart kan vara dags. Känns så långt bort, även om jag ofta har små kramper... All tid går till jobb och 1,5 åringen som inte taggar ner för att mamma är trött :)

• TessTessan

Är det nån av er som vart i Ullared nyligen å shoppat några bebis prylar???
    Tänkte om det fanns mycket eller hur priserna är på det. Ska åka ner nu på söndag nämligen!

• LinnElin
    TessTessan skrev 2013-08-20 07:40:45 följande:
    Är det nån av er som vart i Ullared nyligen å shoppat några bebis prylar???
    Tänkte om det fanns mycket eller hur priserna är på det. Ska åka ner nu på söndag nämligen!

Jag var dit på semestern och shoppade det som saknades hemma. Är det något specifikt du är ute efter? Mycket av det de hade då hade de även när jag var där i våras.

Vi köpte bland annat bäddset till vagn, spjälskydd, babysitter, skötbordsbädd + överdrag, nappflaskor, nappar, snuttefilt, lite kläder, flaskställ, regnskydd till vagn, täcke och kudde.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • TessTessan

LinnElin låter bra det
    Nej inget direkt speciellt, lite bodys, sängkläder, m.m till bebisen.
    Blir nog en hel del tror jag brukar kunna bli så

• eija76
    tokiigt skrev 2013-08-19 16:03:18 följande:
    hejsan allihoppa! 
    första gången här även fast jag nu är i vecka 31. (BF 27 okt)
    vet inte hur jag ska känna ang allt, när man läser är det många som stressar upp sig och nästan har allt klart och redo redan nu.  medans jag själv är kanske för lugn(!?!). 
    vi väntar på att få flytta in i ny lägenhet och har inget direkt klart tills att den lilla ska komma, borde jag känna mig stressad? första barnet och känner mig FÖR lugn helt enkelt. är det normalt att inte helt ha greppat situationen än? hur medveten jag än är om att jag snart kommer ha barn så är det fortfaraned overkligt.
     vet inte hur jag ska tolka mig själv! känner mig rätt vilsen i alla hormoner och känslor och tankar!! 
    Tror att det är så olika när man är beredd på att fixa i ordning och av olika anledningar inte har tid. Du/ni kommer säkert hinna ni med, att skaffa det väsentligaste. 
    Själv är jag sjukskriven nu så jag har tid att pyssla och gör det i form av att sy egna sängkläder, sticka filtar osv, men kan få jädra ont i nacke o armar av det. Skrattande 

Känner även igen det där med att inte helt greppa situationen. Även om jag fått en massa barnkläder som nu ligger här och väntar, så känns det helt absurt att jag verkligen ska få klä mitt eget barn i dom! Spännande och mycket märkligt alltihop!
  • LinnElin

TessTessan - Sängkläder tycker jag att de hade rätt mycket av. Fina och till ett bra pris! Jag är rätt sugen på att åka igen bara för att fördriva tiden men varken min foglossning eller min sambo gillar idén. Flört 

Linnéa 100107, BF 131030
  • TessTessan

LinnElin kommer du ihåg va sängkläderna kostade??? Vi får se hur mina foglossningar kommer bli när jag vart där ner.
    Kommer gå på havandeskaps penning nu från måndag så jag får nog vila en del efter besöket, men det kommer det va värt tror jag! Hade dom mycket bodies för nyfödda?

• LinnElin
    TessTessan skrev 2013-08-20 14:22:09 följande:
    LinnElin kommer du ihåg va sängkläderna kostade??? Vi får se hur mina foglossningar kommer bli när jag vart där ner. Kommer gå på havandeskaps penning nu från måndag så jag får nog vila en del efter besöket, men det kommer det va värt tror jag! Hade dom mycket bodies för nyfödda?

Minnet sviker men kolla i den här tråden www.familjeliv.se/Forum-19-88/m52120528-39.html på sida 39. Jag var inte nöjd med utbudet på barnkläder men jag är rätt kinkig med sånt. Gällade just bodies så var det en hel del pojk och flick. Inte så mycket neutralt som jag hade velat ha.
    Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden bf oktober 2013???