Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

nenne31 skrev 2013-02-26 20:37:04 följande:
    Jag vill också ha barn typ igår. Det e väntan innan man blir gravid som gör mig tokig. Har inte tålamodet.

Precis. Är inte lätt när man är så otålig. Men hoppas att alla plussar vid nästa försök!
  • MariaOchNiklas
    nenne31 skrev 2013-02-26 21:31:13 följande:
    Ja jag vet känner också mig skit dum när dte finns dom som försökt flera år...men som jag skrev här inann så känner JAG och jag kan ej göra nåt åt det. Ja när man får mensen blir man ledsen och besviken....e inte kul alls.

Kan heller inte rå för att jag känner så. Tror inte man riktigt kan jämföra sig med någon annan heller. Man blir inte gladare för det tyvärr. För finns känslan där så är det svårt att ta bort den och tänka att det finns någon som har det värre.
  • MariaOchNiklas
    Benzaiten skrev 2013-02-27 15:33:17 följande:
    Testade mig idag igen... fortfarande klart positivt... drygt två veckor sedan missfallet. Vill bara få ett blank test nu så att man kan försöka igen sen.... otålig.. Kan man bara få det negativa testet så man kan gå vidare... Segt. Först väntar man på plus och väntar och väntar och nu så väntar man istället på negativt haha... livets ironi. Men det är väl bara att vänta ytterligare en vecka och testa på nytt...  Sen får man ju se om mensen kommer igång som den ska sen oxå. Lycka till alla som väntar på BIM! 

Har du begärt att få komma på en efterkoll så de ser att allt kommit ut? Bara för säkerhets skull. Har begärt det nu efter mitt andra mf på 1 1/2 månad. Hoppas du snart får ett blankt test!
  • MariaOchNiklas
    varmland skrev 2013-03-01 15:05:31 följande:
    Nu är det 10 veckor sedan jag skrapades för mitt MA. Har inte fått tillbaka mensen ännu. Blir snart galen på att vänta. hur lång tid tog det för er att få tillbaka mensen efter MA/ missfall ?

varmland skrev 2013-03-01 15:05:31 följande:
    Nu är det 10 veckor sedan jag skrapades för mitt MA. Har inte fått tillbaka mensen ännu. Blir snart galen på att vänta. hur lång tid tog det för er att få tillbaka mensen efter MA/ missfall ?

Har ni haft oskyddat sex sedan ma? Jag blev gravid direkt efter mitt mf. Men tyvärr fick jag ett nytt mf så nu väntar jag på att min mens ska komma så vi kan ha oskyddat sex. Bestämde mig för att vänta en mens eller ev 2 för att både kroppen och psyket ska få återhämta sig.
  • MariaOchNiklas
    c4trin skrev 2013-03-03 09:25:11 följande:
    Testade i morse igen (kunde inte vänta). Såg det svagaste lilla eventuella sträck i rutan... Frågade mannen vad han trodde och svaret blev samma som jag tänkte "det var en bra fråga". Blir fler test verkar det som.. Mår småilla, har mensvärk från och till och småöm i brösten men vågar inte riktigt tänka att det är bebis om det nu skulle vara mer psykiskt eller mens på g... Skulle bli för besviken! Kanske ska ringa gyn på måndag och be dem om hjälp att se om det är eller inte.. Vad hade ni gjort? 

Hade väntat ett par dagar till och gjort ett nytt test. För om det verkligen är något så borde ju strecket bli starkare. Spännande. Men förstår att du inte vill våga hoppas om det inte skulle va något. Lycka till med erat test !
  • MariaOchNiklas

Har känns som att jag haft ägglossning nu, men det Haeggman hållit i sig i flera dagar nu. Tror nästan min mens är på ingång. Tjoh. MMen ska nog vänta en mens till innan vi försöker igen. Hoppas de här månaderna går fort så det äntligen blir våran tur att plussa!

• MariaOchNiklas

Vet precis hur du känner dig. Men om jag inte minns fel så hade jag lite blod på pappret när jag vänta min dotter och då gick allt vägen. Hoppas verkligen inte det är något. Massa Styrkekramar från mig

• MariaOchNiklas
    Anonym (=() skrev 2013-03-11 17:26:15 följande:
    Uppdatering om dagen; Fick tag på en läkare, privat i en annan stad typ 8 mil bort (vad gör man inte när alla läkartider är slut här liksom??) och gjorde ett VUL, livmodertappen lite inflammerad och blöder lite vid beröring. Ska hålla koll så att det inte blir värre, då måste jag behandla direkt sa han. Men jag ska inte oroa mig mer, läkarens ordination. Allt såg bra ut annars och litens hjärta tickade på. Jag höll på att svimma just när jag såg pyret och hjärtat ticka, alla spänningar släppte på en gång och hjälp vad snurrigt det blev i skallen, tur att jag låg ner... Härligt att se att det ser bra ut just nu iallafall, sen vet jag ju att det KAN gå fel iallafall, men att risken är lite mindre nu eftersom man ändå kunde konstatera att det ser bra ut nu. Nåt sånt sa han till mig och det kändes bra för stunden. Fick med mig en bild på pyret också!

Anonym (=() skrev 2013-03-11 17:26:15 följande:
    Uppdatering om dagen; Fick tag på en läkare, privat i en annan stad typ 8 mil bort (vad gör man inte när alla läkartider är slut här liksom??) och gjorde ett VUL, livmodertappen lite inflammerad och blöder lite vid beröring. Ska hålla koll så att det inte blir värre, då måste jag behandla direkt sa han. Men jag ska inte oroa mig mer, läkarens ordination. Allt såg bra ut annars och litens hjärta tickade på. Jag höll på att svimma just när jag såg pyret och hjärtat ticka, alla spänningar släppte på en gång och hjälp vad snurrigt det blev i skallen, tur att jag låg ner... Härligt att se att det ser bra ut just nu iallafall, sen vet jag ju att det KAN gå fel iallafall, men att risken är lite mindre nu eftersom man ändå kunde konstatera att det ser bra ut nu. Nåt sånt sa han till mig och det kändes bra för stunden. Fick med mig en bild på pyret också!

Härligt att du fått se hjärtat ticka Det kommer gå bra för dig och pyret
  • MariaOchNiklas

Idag är det dax för återbesök hos gyn för att se så allt kommit ut.

• MariaOchNiklas
    Benzaiten skrev 2013-03-12 12:30:14 följande:
    Det jag funderar på mest är att testen blivit starkare istället för svagare... men det kanske är den så enkla förklaringen som att det beror på att det var morgonurin på senaste och inte på de två svaga testerna innan... Känns inte troligt att jag skulle vara gravid igen, har inga som helst symptom förutom att mensen inte är något att tala om men det tror jag beror på missfallet att den är i princip obefintlig.  Men det är väl bara att hålla ut några dagar till och ta ett nytt test igen och se...   

Benzaiten skrev 2013-03-12 12:30:14 följande:
    Det jag funderar på mest är att testen blivit starkare istället för svagare... men det kanske är den så enkla förklaringen som att det beror på att det var morgonurin på senaste och inte på de två svaga testerna innan... Känns inte troligt att jag skulle vara gravid igen, har inga som helst symptom förutom att mensen inte är något att tala om men det tror jag beror på missfallet att den är i princip obefintlig.  Men det är väl bara att hålla ut några dagar till och ta ett nytt test igen och se...   

Annars får du be om ett vul så de ser så allt kommit ut. Kan ju va så att det fortfarande finns kvar massa rester som kroppen reagerar på??? Har inget underlag för det, men en tanke som slog mig.
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?