Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Anonym (På det igen..) skrev 2013-01-10 14:23:19 följande:
    Var detta ditt första missfall? Blev du gravid snabbt med dottern? Dom säger ju att ett missfall är inte lika med att nåt händer igen. Men jag vet jag har tre barn sen händer bara detta så livrädd för det ska hända igen.

Ja, det va mitt första missfall. Blev gravid på första försöket båda gångerna. Men känns ändå väldigt jobbigt. Man hade ställt in sig på barn när man fick ett + på stickan. Skulle bara till jobbet typ 2-3 månader efter föräldraledighet sedan gå hem igen. Men har nu sakta men säkert börjat förstå att jag ska jobba hela tiden i stället. Trivs väldigt bra med mitt jobb. Men skulle följa va hemma hela tiden med våran dotter. Är så mysigt. Klart jag är rädd att det ska hända igen. Men denna gång jag va gravid så kände jag mig inte särskilt gravid. Inga ömma bröst eller så. Men tänkte att det berodde på att jag nyss slutat att amma och de fortfarande fanns mycket med hormoner kvar i kroppen och brösten. Antagligen så tog det sig, men växte aldrig. Tillslut stötte kroppen ut, vad det nu va. De hittade aldrig något foster i mig. Men såg på hcg värdet att jag va gravid.
  • MariaOchNiklas
    ärdetmintur2013 skrev 2013-01-10 18:19:04 följande:
    Jag känner precis som du, utifrån sett ser jag nog bara lite bitter el sur ut men kan inte förklara hur det känns,. Kan inte liknas vid någon annan sorg jag haft förut... Jag tror bara vi som varit med om samma sak kan förstå. Där för det är bra med sådana här forum.. Kram på dig!

Känns bra att kunna känna att man inte är ensam även om man känner sig som den enda i hela världen som varit med om det. Har ingen min närhet som jag vet varit med om samma sak. Men hoppas att vi alla blir gravida snart igen. Kram till dig med
  • MariaOchNiklas

Vi har bestämt oss för att börja försöka nu i helgen. Idag ringde det från en blomsterhandel i min stad och sa att jag fått blommor som jag skulle få hämta. Min syster fick hämta dem för vi har haft magsjuka här så vi vill inte riskera att smitta vidare. På kortet stod det "tänker på dig xxxxxxx". Min närmsta chef va det. Gissa om jag vart förvånad. Så himla snällt. Har berätta för henne vad som hänt.

• MariaOchNiklas

Gjorde en abort för 5 år sedan och då va det viktigt att vänta tills du slutat blöda, även de bruna flytningarna för att inte riskera infektion. Vid mitt missfall nu så hade jag bruna flytningar i ca 6 dagar efter jag slutat blöda. Först igår va första dagen utan bruna flytningar. Det är bara att vänta ut. Dumt att riskera så man får ännumer problem än vad man haft

• MariaOchNiklas

Blödde inte särskilt mycket. Mindre än en vanlig mens. Blod ca 6 dagar och bruna flytningar i ca 6 dagar. Nu har vi börjat försöka igen. Tror även jag precis haft ägglossning. Så vi får väl se om det tar sig direkt eller får vänta någon månad innan det blir ett plus.

Anonym (=() skrev 2013-01-13 22:00:14 följande:
    Hej tjejer!! Hur har ni blött efteråt? Jag har knappt inga blödningar alls, peppar peppar. Är det vanligt? Hade räknat med att blöda massor? :-O Funderar såklart massor på hur länge man ska vänta tills man försöker bli gravid igen, självklart väntar vi tills blödningarna lagt sig, men sen då? Hmn... Kör ni på direkt?

• MariaOchNiklas
    ärdetmintur2013 skrev 2013-01-09 19:21:23 följande:
    BIM-LISTA ärdetmintur2013 BIM 20/1 Anonym (på det igen) BIM 23/1

Har BIM den 27/1 tror jag. Får gärna lägga till mig med
  • MariaOchNiklas

Ni som har barn sedan tidigare. Vad gammalt är det yngsta/enda barnet ni har? Lite nyfiken på om det är fler än jag ska vill ha tätt mellan dem. Min dotter är nu 9 månader.

• MariaOchNiklas
    Anonym (På det igen..) skrev 2013-01-14 15:11:42 följande:
    Äl här nu...ej testat men har ont och öm i bröstvårtorna vilket jaga bara är vid äl :) Blivit senare än vad det skulle men spelar ingen roll eftersom den kom iaf nu efter missfallet. Nu är det bara att hoppas påd et bästa och avvakta två lååånga veckor till!

Då är vi två med ägglossning. Såg tydliga tecken igår på det. så nu får vi hoppas att det tar sig för båda
  • MariaOchNiklas
    Anonym (=() skrev 2013-01-14 15:37:11 följande:
    Funderar fram och tillbaka på ifall vi ska starta nu igen direkt eller ifall vi ska vänta någon månad.... Vet ni? Jag känner mig helt dum, men jag funderar på ifall jag ska vänta så att bebisen i så fall kommer i början av 2014, men sååååå länge vill jag ju inte vänta heller... Usch, tiden flyyyr iväg när man börjar tänka sådär. Men jag har en tanke om att jag egentligen inte "vill föda" barn för sent på året eller så...? Jag vet att det låter knäppt... :-/

Har tänkt samma tanke som du, men nu känns inte det särskilt viktigt. Barnet kommer aldrig veta något annat. En del skulle säkert kalla det dålig planering med att fylla i december.
  • MariaOchNiklas

Känner mig väldigt kluven. I morgon ska jag träffa mina gamla arbetskamrater. En av dem har inte barn, men varit ihop med sin kille i minst 10 år. Väntar bara på att hon ska berätta att hon är med barn. Vill träffa dem och inte. Orkar inte få ett slag i ansiktet nu. Klart det vore roligt för henne. Men kan absolut inte glädjas över det nu Hoppas jag har modet att gå dit i morgon. Men det tar emot. Men vet ju inte om hon är det. Blä blä blä!

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?