Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Lingontagg skrev 2013-02-16 15:33:33 följande:
    ...fatta att det kan vara dags för mig att byta tråd IGEN...

Grattis. Hoppas verkligen att det går vägen för dig! Kram
  • MariaOchNiklas

Folsyra är även bra att äta innan man blir gravid. Har hört att de som har svårt att bli med barn ska äta det. En som jag känner hade försökt sig på barn i 6 års tid o det tog sig på första försöket när hon börja äta folsyra.

• MariaOchNiklas

Tog ett grav.test i morse och nu visar det äntligen negativt. Så då borde jag snart sluta blöda. Men väntar en mens innan vi försöker igen. Behöver hinna återhämta mig både fysiskt och psykiskt efter 2 missfall på raken.

• MariaOchNiklas

Grattis! Häftigt. Nu kommer det gå vägen för dig. Kramar

• MariaOchNiklas

Om någon dag så är jag helt blödningsfri. Känns väldigt bra. Ska äntligen få börja ha sex, även om vi ska skydda oss en månad eller två innan vi försöker igen. Bara få kunna leva en vanlig vardag. Kunde inte bada med min dotter på babysimmet igår, så min fästman fick göra det. 
    Hur går det för er som nyss fått mf? Blöder ni fortfarande? 
    Hur mår ni som nyss blivit gravida? Några känningar? 

• MariaOchNiklas

Ska iväg och äta lunch tillsammans med mina gamla arbetskamrater. Har fått reda på att den enda av dem som inte har barn ska berätta att hon är gravid i typ v 15. Klart att det är roligt för henne. Men känner mig så arg och ledsen för det. SKulle ha varit i typ den veckan jag med om allt gått som det skulle första gången. Även andra gången gick det åt pipan. Så känns surt, surt surt!!!
    Ska försöka hålla god min, men vet inte om jag klarar av det.
    Vet att ni förstår mig hur jag känner. Även om vi nu bestämt oss för att vänta lite innan vi försöker igen. Men det gör ont ända in i själen av att det gick vägen för henne men inte för mig :( 

• MariaOchNiklas
    Anonym (=() skrev 2013-02-22 15:58:34 följande:
    ÄR det så!?!?!? Att det är större risk att det slutar med mf igen för mig nu då!? Näääe vad ledsen jag blir av att läsa detta!!  hade inte en aning om att det innebär större risker att bli gravid direkt, min bm sa inget om det.

Tror inte det är så att man får lättare mf. Min svägerska fick mf och blev gravid och det gick hur bra somhelst. Nu är hon 5 1/2 år. Jag fick 2 mf på raken, men tror det beror på att fostret inte va bra eller att min egna kropp inte va redo. Så ta det bara lugnt
  • MariaOchNiklas

Fy för att inte bli förstådd. Min sambo verkar inte förstå att jag har sådan barnlängtan. Sa att jag inte behöver tävla med med min förra arbetskamrat. Hon är i v16 som jag skulle varit om allt gått vägen första gången. Men det är inte det jag vill. Då fråga han om jag inte va rädd för missfall. Klart jag är det. Men spelar ingen roll om vi försöker nästa månad eller om 15 månader så är jag lika rädd. Vet inte vad jag ska göra. Är jobbigt att den man älskar mest av allt inte kan förstå hur jag känner :(

• MariaOchNiklas
    Tussies skrev 2013-02-23 17:38:59 följande:
    Mmm jag förstår dig hennes graviditet blir ju en ständig påminnelse om ditt missfall, vilken vecka du hade varit i osv. :( Något jag tänker på utan att ha gravida väninnor omkring mig. Är ju absolut inget "tävlingsaktigt", han uttryckte sig nog lite konstigt där. Rädd för missfall är man självklart men risken blir ju inte mindre för att ni väntar.. Blir bara en längre väntan och längtan. En månads break lät som en bra idé eftersom du har haft 2 mf i rad. Det hade jag också tagit för både psykets och kroppens skull. Vet inte om det behövs för kroppens del, men det skulle kännas bäst för säkerhets skull. Min sambo längtar tillsammans med mig men han verkar ta det hela med mer ro än mig. Jag har sådan längtan känner mig löjligt otålig på något sätt.. :(

Skönt att någon förstår. Min sambo är mest rädd om min kropp har han sagt. Att den kanske inte är redo. Men tror den är redo för jag blir ju med barn men får missfall. Ska på undersökning den 12 mars. Måste bara ringa och säga att jag fått missfall och att jag vill kolla så allt kommit ut. Kan ju va bra att de får föra in det i sina papper om det skulle bli fler mf. Även om jag nu redan har ett barn så vill jag ju ha ett syskon för att det inte ska känna sig ensamt den dag varken jag eller min sambo finns. Är själv glad över mina syskon och att jag inte är ensam den dag mina föräldrar inte finns. Även om jag har min sambo och dotter så kan man dela sorgen med sina syskon på ett annat vis känslomässigt. Vill inte bara ha ett syskon pga det, utan jag har enorm barnlängtan och har haft det sedan tonåren.
  • MariaOchNiklas

Har nu fått bekräftat att jag får gå på efterkoll den 12 mars. Känns skönt. Skulle ha varit på vul då, men det finns ju inget kvar fick behålla tiden iaf. Vissa dagar går bra tycker jag. Vissa skulle jag bara vilja dra täcket över huvudet och försvinna. Fy vilken jobbig känslobergochdalbana man är i. Vill ha barn nu! Inte behöva vänta flera månader till

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?