Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Blingbling skrev 2013-02-10 15:18:46 följande:
    Hej!

Tänkte bara skicka in lite hoppfullhet till er här i tråden

Jag fick MF på nyårsafton och bestämde att försöka direkt - utan att vänta en mens emellan. Två dagar efter ÄL så märkte jag att jag fick gravikänningar, men de försvann och "rann av mig" på BIM -3. Testade BIM -1 och naturligtvis var det testet det mest ogravida svar man kunde tänka sig...totalt blankt.

Så dagarna gick och gick och gick...och inget hände.
    När det blev BIM +7 så testade jag igen och då dök det upp ett andra streck nästan samtidigt som kontrollstrecket....så för mig fungerade det att bli gravid redan på första försöket efter MF.

Nu får vi ju se hur detta kommer att gå framöver, men tydligen blir man gravid om både kroppen och psyket är redo. Fast fortfarande har jag inga symptom att relatera till...allt känns som vanligt.

Skickar ut en massa gravidbaciller i tråden...hoppas ni blir rejält smittade!!!!         
    Tjoho!!! Grattis!!!
    Nu hoppas jag att vi får gå med våra små knyten i magen ända till oktober.
    Har haft en del illamående nu, men även haft lite små bruna flytningar. Men hoppas på det bästa. Ser illamåendet som ett bra tecken. Hade inga tecken på graviditet förra gången.
    Gör som du. Skickar oxå ut massa gravidbaciller till alla andra Skrattande
  • MariaOchNiklas

Verkar som att jag håller på att få missfall igen :(
    Har börjat att blöda mer, men ingen smärta än iaf, Hade ju inte det förra gången heller. Men känns så psykiskt påfrestande. Vill bara skrika och gråta. Hade önskat att få ett litet syskon till dottern. Även att få ha stor fin mage på vårat bröllop i början av augusti. Men det är ju bara att se sig i stjärnorna efter det tyvärr... 

• MariaOchNiklas
    Dreamingbig skrev 2013-02-12 00:08:13 följande:
    Mariaochnicklas Usch!!!! E de mycket blod? Fyller du en binda på knappt 1 h? :(

Nej det gör jag inte. Gjorde inte det förra gången heller. Har inte kommit några klumpar än. Är jobbigt att inte veta vad som händer.
  • MariaOchNiklas
    mmjonsson skrev 2013-02-12 09:28:56 följande:
    I vilken vecka är du i nu? Typ? Har du ringt bm? för jag tänkte att de kan titta på vul om det är ett missfall på g..men å andra sidan lär du få svaret: gå hem och vänta..:( Men du har barn sen innan? krama och mys med dem istället. Om det inte blir något denna gång så sörj inte för det du inte har utan det du har! Jag vill bara få mitt första..:/ typ. NU! ingen äl ännu för mig..en rund ring på testet fortf..:/ dag 14 idag..

Räknar från den dagen jag fick ett plus. Så 5+4. Har inte pratat med bm om det. Sålänge jag inte har ont så funkar det gör mig. Kom en liten levrad blod klump nu på morgonen. Så det känns det är på g. Känner mig lite bättre till mods denna gång (änsålänge iaf) och försöker se min dotter. Men känns väldigt frustrerande har ni försökt länge? Är väldigt glad Över att det gick så lätt att få dottern o att det inte krångla något då.
  • MariaOchNiklas

Tog ett grav.test idag och det är ett svagt streck. Så det känns som att det är ett stort tecken på missfall. Vill någon av er flytta mig från gravid till under mars månad? Känns skönt att ni alla vet och förstår hur det känns. Kram till er alla ♥

• MariaOchNiklas
    Blingbling skrev 2013-02-12 12:21:11 följande:
    Blir nog så att både du och jag får radera oss från den där gravid-rubriken i BIM-listan.... Just i morse började det gå snett för mig också. Blödningen ökar och även smärtan i magen, så jag är 99% säker på att MF har börjat idag. Bara ta nya tag igen! Jag brukar faktiskt tänka att det inte var meningen att den här "liten" passar mig och min kille. Det är ju inte alla personligheter som passar ihop och "liten" insåg detta och beslutade sig för att gå vidare och hitta några andra föräldrar som passar bättre. Detta i sin tur innebär ju att min kille och jag nu är ett steg närmare att träffa den "liten" som passar oss. För i mitt sinne är det barnen själva som bestämmer vem de ska hamna hos och det är inte så mycket man kan göra något åt. Kanske några av er tycker det är ett märkligt sätt att tänka, men för mig hjälper de tankarna väldigt mycket att acceptera, komma över och ta nya tag mot en ny graviditet.    

Låter väldigt sunt det du säger. Ska vänta 2-3 månader innan vi försöker igen. Tror min kropp behöver vila, även mitt psyke behöver vila.
  • MariaOchNiklas
    mmjonsson skrev 2013-02-12 12:28:46 följande:
    bra idé..!!!

• MariaOchNiklas

Jag har typ inte haft ont alls. Lite mensvärk hade jag igår. Väntar på att det ska komma mer klumpar.

• MariaOchNiklas

Har varit och köpt mig en brudklänning idag. Blir nog att vänta med en bebis nu. Vet inte om det går att sy ut vid magen om det skulle komma en bebis där i. Undra hur jag tänkte?! Men det får lösa sig i sådana fall. Är ju 5 1/2 månad kvar och jag blöder fortfarande. Ska även vänta en mens innan vi försöker igen. Och då gäller det att det tar sig på första försöket för att det ska hinna bli en mage. Det är mycket med det jordiska. Men är överlycklig för min fina klänning som jag hitta på 2 timmar för endast 1000 kr. Rena reafyndet. Tänk att få bli fru ♥

• MariaOchNiklas
    Dreamingbig skrev 2013-02-15 23:16:30 följande:
    Skulle varit gravid i femte månaden när vi gifte oss i april i fjol! Men fick missfall 9 veckan. Fick använda det som en positiv grej: fick dricka på vårt bröllop ( då ja ogillar starkt att stå i centrum) samt att ja Kom in i min klänning;) du kommer få en fantastisk dag!

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?