Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Marsipanprinsessan skrev 2013-01-23 18:28:13 följande:
    Jag/vi väljer numera att kanske senarelägga lillkillens kalas, kanske inte ta det direkt på födelsedagen (nyårsdagen..) utan vänta nån vecka. Vi ser till att fira honom rejält på hans födelsedag, sen sprider vi ut det lite så att säga. tyvärr har jag märkt atttyden "amen suck, ungen fick ju så mycket på jul...äh, då får han nåt litet nu istället". Jag tycker han skall få lika mycket som han hade fått om han fyllt år i juli! Det handlar inte om storleken på presenterna, jag anser bara att han skall inte få "nåt litet" för att den stackarn är född 1/1. Märker avsevärd skillnad på lillebrors presenter - han fyller år i april... Själv hoppas jag, att om jag någon gång har lyckan att få ett barnbarn och denne är född 1/1, har vett att planera och fira det barnen precis lika mycket som jag gjort om han/hon varit född i typ augusti.

Det låter sunt det du säger. Själv fyller jag den 27 januari. Har aldrig känt att de gett något litet för att det är inte långt efter jul. Även om jag skulle få barn på julafton så skulle jag se till att fm är födelsedag och presenter med icke julpapper. Vem vet, jag kanske för en bebis på julafton i år? Eller tidigare fast i december.
  • MariaOchNiklas
    pettans skrev 2013-01-23 18:41:11 följande:
    nenne31: Tack! Imorse testade jag fastän jag lovat att vänta ett par dagar. Ett plus är där iallafall, det är en sak som är säkert! Nu hoppas jag bara att det går bättre denna gången.

Grattis hoppas allt kommer gå bra och att den tittar ut om ca 8- 9 månader!!!!
  • MariaOchNiklas
    pettans skrev 2013-01-23 20:14:50 följande:
    Jeffa: tack! Ja, fick ett missfall i julas i v 6. Har alltså inte hunnit få någon mens emellan. Förra graviditeten blev på tredje försöket, så man kan väl säga att detta är fjärde försöket. Är ju lite orolig för att samma sak ska hända igen, men nu ska jag bara glad över att det har tagit sig igen och försöka slå bort alla såna tankar.

Hur ser det ut för dig? Är precis som du dåligt påläst i tråden.
    Läste i en annan tråd här på fl att många är rädda för missfall. Men kom ihåg. Du väntar barn. Du väntar ju inte missfall;) Tyckte det va så bra sagt. Fast jag förstår din oro.
  • MariaOchNiklas
    nenne31 skrev 2013-01-24 13:59:18 följande:
    När ska ni testa er tjejer som väntar på BIM nu i dagarna? Hur känner ni er?

Hade tänkt testa på söndag. Men tror jag börjar få mens. Har lite bruna flytningar... så den kommer nog i kväll. Men gör ett nytt försök nästa månad!
  • MariaOchNiklas

Har haft lite mörkbruna flytningar sedan igår. Det betyder väl att det är gammalt blod? Har aldrig haft så inför en mens. Brukar ju bara komma som ett brev på posten oftast på morgonen. Någon som varit med om samma sak som jag?

• MariaOchNiklas
    nenne31 skrev 2013-01-25 09:06:17 följande:
    Det kan ju vara som e kvar el mens som är på gång? Jag brukar ha så efter min mens när den nästan är slut. Men hade det även efter mf.

Brukar ha så när mensen tar slut. Men inte när den ska börja. Hade lite rosa flytningar för några sågar sedan. Kanske det som kommer ut nu. Det är bara vänta o se.
  • MariaOchNiklas
    Jeffa skrev 2013-01-25 21:12:21 följande:
    jag har det nu! skumt! Har haft ljusljusrosa flytningar sedan förra fredagen och i onsdags så började jag att få lite blod, sedan i onsdags så har jag haft som mörkbruna flytningar/blod (nästan svart) ursäkta detaljerna! Men det är jätteskumt, kommer knappt någonting heller. Jag brukar blöda ganska rikligt i vanliga fall och klarrött blod. Har gjort flera tester för att verkligen utesluta graviditet och dom är tokblanka, kanske bara mensen som blivit lite knasig efter missfallet i dec?

Kanske är olika från person till person. Men skönt att höra att det är någon mer än jag som har så. Ska ha BIM på söndag. Men tror inte Jaffa kommer göra något test. Börjar jag blöda mer vet jag att det inte finns något där. Kanske så att kroppen inte va redo eller så missade vi äl. Tänker inte ta några äl-test. Utan det får ta sig när det gör. Men hoppas på en bebis nu 13. Har ju även en 12. Vore kul. Men är glad om jag får ett syskon till henne även om det skulle bli till mästare år.
  • MariaOchNiklas
    nenne31 skrev 2013-01-26 11:50:28 följande:
    BIM + 3 här enl Mf i dec. Men om jag hade äl när jag trodde e jag på BIM -3. Testade neg i morse med cb vanliga. Har fortf alla syptom kvar jag beskrivet innan. Har tok ont i ägg stockarna emellanåt så var gång jag går på toa tror jag mensen har kommit men icke. Har även flyttningar nu,vilket jag aldrig har innan mens. Tänker att ett sånt tidigt mf borde väll inte rubba kroppen så pass att mensen inte kommer igång?

Är inne på 3e dagen med mörkbruna flytningar. Nästan så jag inte behöver binda. Frågan är om man ska göra ett test i morgon för o se... eller så är kroppen i sådan obalans :-s frustrerande att inte veta. Bättre att mensen kommer om den ska. Jobbigt att vänta. Känns som det gått 3 månader sedan fast det bara gått 4 veckor.
  • MariaOchNiklas

I morgon ska jag ha BIM. Vore roligt om det är ett plus. Är min födelsedag då. Men jag har ställt in mig på att det inte är något för att inte bli besviken.

• MariaOchNiklas

Mitt i allt jobbigt så kan jag från idag titulera mig som fästmö gissa om jag blev förvånad när han stod på knä innanför ytterdörren när jag kom från jobbet. Är våran 3 årsdag idag.

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?