Anonym (3,6) skrev 2013-03-03 09:23:40 följande:
Jag är 33 och mitt värde ligger på 3,6. Det är tydligen väldigt bra för min ålder, när jag bytte läkare så trodde hon t o m att jag hade pco-äggstockar pga att värdet är så högt. (Men det har jag inte.)
Ditt värde låter också väldigt bra för din ålder, men om jag går till mig själv så har jag bra värde men har aldrig blivit gravid trots många års försök, även med IVF. Det är något annat (okänt) som är fel. Det som är bra med ett bra AMH-värde är väl att det i alla fall är en sak på plussidan. Trötta äggstockar är väl ingen hit om man börjar med IVF osv, tror man får ut färre ägg. Men åh andra sidan så finns det säkert jättemånga med sämre värden som blir spontant gravida. Det jag vill komma till är att det är något annat som är fel, AMH-värdet är inget att hänga upp sig på i våra fall.
Jag är inne på samma tankar som du. Det är nog något annat som är fel men det är svårt säga vad. Jag hoppas och tror fortfarande något år till - tror jag:) Hoppas det går bra för er andra.
Tycker det här med AMH-värden är intressant hursom. De pratade ju mycket på radion om det igår - inför IVF och så.