• Anonym (T)

AMH-värde

Jag har lågt AMH-värde, 0,5, och jag står inför min första IVF-behandling (äggplock på måndag Skrattande)

Läkaren sa att risken för överstimulering är extremt låg när man har lågt värde och att det på första ULet inför äggplocket såg väldigt bra ut . Nytt UL på fredag o ägglossningsspruta på lördag Glad
    Förklaringen till mitt låga värde är att jag börjar komma upp i ålder + att jag har rätt så korta cykler och har alltid haft. Men nu tänker ialla fall jag hålla tummarna inför nästa vecka!! 

• Anonym (T)

Tack! Jag fyller 38 i sommar... jag vågar inte vänta eftersom åldersgränsen för behandling är 41 i vårt landsting.

• Anonym (T)

Vi har varsitt barn sedan innan. Hans son är 13 och min dotter är 8.
    Vi har försökt i 1,5 år, även provat pergotime två kurer. Men strax efter den andra kuren fick jag åka ambulans för kraftiga magsmärtor o det visade sig att en äggblåsa vuxit sig superstor o sedan spruckit! Ajaj... Så pergo hjälpte inte oss tyvärr.
    Väljer ni att gå privat ska det nog inte vara några problem. Vi har "tur" som bor i rätt landsting där det inte är särskilt långa köer, det kostar ju som ett vanligt läkarbesök varje gång man behöver dit. Jag har till o med kommit upp i frikort Glad 

• Anonym (T)

Håller tummarna för oss båda Glad

Svar på tråden AMH-värde