• Bubbas

Försöka igen efter MA :/

Jennie89 skrev 2013-01-18 15:12:03 följande:
    Vad jobbigt Bubbas,  men gör ett test igen om ett par dar med morgonurin så du får veta säkert. Tråkigt med mens Diche men skönt att det är som det ska igen. Sambon är hemma vid nästa äl? Igår var humöret på topp här och jag sjöng för den lilla hela vägen hem från jobbet men idag är jag nere på golvet och kryper igen. Inga drömmar och byxorna går att knäppa. Jag börjar känna mig ganska säker på att det skitit sig igen. Varför gör kroppen såhär emot en?      Frustrerande men jag får väl ett datum för kub/vul på måndag. Det är bara att stå ut! Trevlig helg på er! Drygt en timme kvar att jobba sen ska jag mysa ner mig i soffan med en enorm godisskål och försöka tänka på bättre tider.    

Håll ut kära du tills du vet säkert, men förstår verkligen hur du känner dig. Tror ju också att det är kört här. Vi får komma ihåg att vi har varandra i dom här jäävla motgångarna.
  • Bubbas

Har fått sån konstig brännande känsla i bröstvårtorna, ena började igår och nu andra. Är en pina till och med att ha tröja på sig men man kan ju inte gå näck liksom! Nån som haft liknande och vet vad det beror på??

• Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-01-21 16:23:03 följande:
    Beklagar dina ma/mf Förvirrad, måste kännas svårt. Hm, det där känner jag inte igen Bubbas, mina kliar lite då och då bara. Inskrivning idag, fick tid för VUL den 8/2, ville ha det efter den andra så att jag klarat 12 veckorsgränsen. Jättetrevlig BM och det verkar bli en babyboom i Blekinge i augusti, jag var hennes fjärde inskivning för dagen. Annars mår jag som innan, inga symptom förutom brösten och de litar jag inte på alls.     Den någorlunda glada känslan i kroppen försvann när jag efter att ha kommit tillbaka till jobbet fick veta att en gammal klasskompis tagit livet av sig, första gången chefen fick se mig gråta (och förhoppningsvis sista) körde hem direkt och sitter här som i chock och undrar om jag hade reagerat lika hårt om jag inte haft lite extra hormoner i mig...

Min syster säger att hon skulle gjort ett nytt test, men då på morgonen, för att se så det inte är nått gravsymptom. Köpte apotekets, var typ det enda som fanns. Så kollar igen imorgon. Även dragits med huvudvärk i några dagar. Var en ung kille i kassan på apo. Varför känner man sig så dum?? Ja hej jag ska hem och kissa på en sticka! Åh nej, fy tusan vad tragiskt jennie! Jag beklagar! Du hade säkert reagerat typ lika, sånt där är inte alls lätt! :( Låt tårarna komma bara, dom måste ut! Härligt att äntligen varit iväg på inskrivning ändå och vad SKÖNT med tid för vul!
  • Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-01-21 21:01:09 följande:
    Varför kan det inte bara vara likadant för alla... Håller tummarna för dig imorgon Bubbas. Det finns så många förklarning till vad blödningen berodde på, man skulle haft ett ultraljud hemma! Jag började nästan gråta när jag pratade med BM, så fort jag pratade om min oro blev jag darrig på rösten. Kände mig lite löjlig haha. Nåja, man fick inte göra VUL utan anledning så hon skrev något om att vi var intresserade av fosterdiagnostik. Nu ska man bara försöka få de kommande 2,5 veckorna att gå, ska bli skönt att få veta om känslan eller hoppet har rätt. Hoppas på hoppet!    

Men nu är jag ju nojjig igen! Googlat runt på apotekets gravtest och massor har fått spökstreck på dom, då kommer man ju ändå inte lita på det om det är pos! Åh! :( Äsch det är inte löjligt, var ju vara bra så bm verkligen fick se hur orolig du är! Hoppet är det sista som överger en! :) Kram!
  • Bubbas

Hej tjejer! Minus of course. Nu känns det bara som att ja ja, ett mf till så får man ju iaf hjälp sen. Frågan är bara hur mycket man orkar psykiskt för på topp är jag inte direkt. Gråter nästan varje dag för man känner sig så förbannat oduglig, man kan inte ens behålla en graviditet. Så jag väntar väl på äl, igen! Usch ja diche, jag bävar också för vårat bf datum, 2/4. Kommer nog bli en jobbig dag om man inte är gravid igen då! Grattis ändå till din brorsson..

• Bubbas

Ja jag försöker tänka så, att nu när jag nyss varit gravid blir jag kanske det snabbt igen. Man kan ju alltid hoppas! Ja i helgen ska vi upp till fjälls och åka skoter och ha roligt! Ska försöka glömma allt annat och bara ha kul, wish me luck! Massage, det var en bra idé! Ska fråga min bror, som är massör, om han har tid med mig något! Kanske även en ansiktsbehandling till? Var på mitt livs första bara härom veckan. Fy vad härligt med relax! Och vad mysigt att göra sånt med sin käraste! Får försöka få med mig min på nått sånt! Jennie: Åh fy du får gå igenom så mycket nu :( Varför måste allt jobbigt kända typ samtidigt? Tycker du är stark och gör det bra iaf. Och gråt ut bara, man får det! Och som sagt, trögtänkta karlar förstår verkligen inte, men nu kanske dom insåg lite bättre hur jobbigt det kan vara. Ja jag vågar knappt tänka på det, om dom inte hittar nått fel. Klart att nått är fel om det inte vill stanna kvar i magen! Jag kommer bli tokig om vi inte får hjälp! Men det kommer gå bra innan vi når dit, det bara måste det! Var stark tjejer, vi har varandra!

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-31 12:37:45 följande:
    Hej tjejer, hur är läget med alla?  Bubbas, hur går det för dig, hade du en bra helg i fjällen? Jag har börjat få lite ÄL-symptom nu, svamp, molvärk och huvudvärk. Räknar med att det blir i helgen eller början på veckan. Jennie, jag håller tummarna för dig på fredag, bara en vecka kvar nu!! Hörs om ett tag igen!

Hej på er! Jag hade en superbra helg och kom på när jag kom hem i söndags att jag inte tänk en sekund på allt vad gravid och vad barn heter. Såå skönt! Så jag försöker hålla det så, inte tänka alls och bara köra på. Det känns enklast. Vad bra diche, då är det bara att ligga i! ;) Ha det bra flickor!
  • Bubbas

Hej tjejer! Har ni haft en bra helg? Hur går det för er? Har du äl nu diche? Och Jennie, jag hoppas du lider av många jobbiga gravsymptom ;)

• Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-02-04 08:56:01 följande:
    Vad härligt att du kunde tänka på annat iaf för en helg Bubbas, hur mår du nu? Inga symptom här inte! Inatt har varit första gången sen plusset som jag inte kunnat sova. Från att ha sovit närmare åtta timmar per natt har jag denna natten sovit mindre än två. Känner mig som en vandrande zombie på jobbet idag och tror att jag kommer smita hem lite tidigare.  Lördagar är dagen vi tar fram vår angelsound, men lyckades inte hitta något i lördags så var tvungen att ta fram den igår också, då lyckades vi hitta hjärtat! Puh... Skönt att sambon också hörde det, det kanske bara var önsketänkande förra helgen. Vi gick in i vecka tretton i lördags och det känns oerhört skönt att veta att vi klarat de tolv första veckorna. Vad som helst kan fortfarande hända men det känns riktigt skönt. Nästan så jag vågar in och kolla på bebissaker utan att få ångest. Men ändå, lite symptom hade inte skadat :)       Om fyra dar sitter jag nervös och väntar på att få komma in på VUL, det är med lite skräckblandad förtjusning vi ser fram emot det.

Skönt att slippa symptomen kanske! ;) Jag mår bra, men drömmer mardrömmar nästan varje natt att jag är tillbaka på sjukhuset :( Tänker nästan ingenting på att försöka bli gravid längre, försöker att inte göra det iaf. Det är riktigt skönt! Om cykeln är som den varit sedan första ma:t, 38 (?!) dagar, borde jag ha äl nu när som helst! Åh vad underbart att höra hjärtat och kunna göra det när man vill! Liksom kunna lugna nerverna när oron dyker upp! Du ska tro att jag är avis på er! :) Gud så spännande med vul, du måste skriva här efteråt! :)
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/