• Bubbas

Försöka igen efter MA :/

Diche79 skrev 2013-01-14 14:57:36 följande:
    Nu är jag helt säker på att jag inte är gravid! Har känt mig konstig hela em, lite lätt yr och svagt illamående! Så räknar med att nästa gång blir kring 3-5februari, då blir det massa sex igen. Får hoppas det blir plus då, för i mars börjar sambon jobba och då är det svårt med ÄL-sexandet igen  :(

Fast är inte det gravsymptom? Har pratat med bm nu och hon kunde såklart inte säga vad det var. Hon trodde att jag var i v 5+1 nu. Vissa kunde ha mens hela grav eller så är det mf. Det enda jag kan göra är att vänta flera veckor och sedan ta nytt gravtest. Eller åka in om jag börjar blöda mer och få jätteont.
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-14 15:20:35 följande:
    Nej, jag är ju bara på ÄL+10, så det känns förtidigt att få symptom redan nu.. Tänkte att hon nästan skulle säga så, "vänta och se". Hur blöder du nu, lite eller som tidigare? Mer? Usch, jag hoppas verkligen att det slutar NU!

Är nog lite mindre. Och är spec när jag är på toa, annars typ inget. Inget levrat nu sista gången heller. Hoppas det slutar, för är det inga jättemängder och ont kanske man klarar sig? Nej jag vågar inte hoppas på något..
  • Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-01-15 08:14:20 följande:
    Får du "Gravid 2-3" eller "Gravid 3+" på ett digitalt borde det väl vara okej eller kroppen ökar hormonerna trots mf? Nej usch och fy Bubbas, väntan är jobbig som den är i vanliga fall. Hur mår du i kroppen annars? Några symptom? Diche, inte ge upp än.  Bellan, vem vet, du kanske inte fått missfall, du ska inte åka in och kolla?       

Ja jag ska väl testa igen så småningom. När hade ni gjort det? Nej inga symptom alls, hade inte hunnit fått några heller :(
  • Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-01-15 11:23:44 följande:
    Jag hade nog väntat minst en vecka från blödningen, men hur lätt är det... Blöder du fortfarande? Här känns det lite deppigt för tillfället, sist började det kännas riktigt konstigt i v9+4 och nu kom den känslan igen, i 9+3. Förutom lite svullen mage (vilket likaväl kan bero på all choklad och glass jag proppade i mig i helgen) och ömma bröst (som slutade ömma först i v 15 sist) så känner jag ingenting. Aptiten är tillbaka, inget nattkissande, någorlunda pigg på morgonen.... Ah! Varför känner man efter så mycket? Jag som lovade mig själv att tro på det denna gången. Inskrivning på måndag, hoppas på att få tid till kub då... Om mellan två och fyra veckor vet jag.      

Ja jag blöder fortfarande, men ingen smärta alls. Bm ringde nyss och fick en tid hos henne om 3 v för att göra gravtest, 5/2. Så innan dess gör jag inget. Är inställd på att det är kört. Jag hoppas att du bara inbillar dig, det är säkert ingen fara :) Men förstår oron!
  • Bubbas

Tjejer jag vet inte vart jag ska ta vägen. Ena sekunden vill jag ringa 1177 och fråga vad dom tror och andra inte för jag vet att dom inte kan ge mig några svar. Om det finns någon botten är jag nog där nu. Sa ju att jag aldrig nånsin skulle kunna gå igenom det där igen. Jag vill bara ha svar och det kan INGEN ge mig. Det är så frustrerande så jag blir knäpp på riktigt. Vet inte vem jag är längre. Googlar och läser allt jag kommer över om blödningar under graviditeten och för vissa går allt bra och för andra går det inte lika bra. Ser ett litet ljus i tunneln när jag läser historier som slutat väl men det slocknar lika fort när jag tänker på vad jag har i bagaget. Och jag känner mig inte gravid för 5 öre. Hur ska jag få dessa veckor tills jag får träffa bm att gå? Hoppet sägs ju vara det sista som överger en men det är borta för längesen och kommer nog aldrig mer hitta det. Vart ju ett väldigt mjäkigt inlägg det här men jag kan inte hjälpa det.

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-16 07:59:36 följande:
    Men gumman, jag vill bara komma och ge dig en stooor kram! Jag kan inte ens förstå hur du känner, men fick tårar i ögonen direkt! Tänk på att det är jättevanligt att man blöder i början. Försök att hitta något annat att fokusera på, om du kan? Jobbar du nåt eller pluggar? Jag började köra mer träning sen en månad tillbaka, för att fokusera på nåt annat ett tag. Så nu tränar jag till att kunna springa tjejmilen i höst...! Jag tog ett test imorse och det blev negativt. Så som jag sagt tidigare, det blir ett försök nr 4 i början på februari. Är på ÄL+12 idag, och tog ett test som reagerar på 10 redan, så jag är helt säker!

Känns lite bättre idag för blödde nästan ingenting på hela kvällen igår och nu imorse var det bara brunt på papperet. Hoppas det ger sig nu! Bara två dagar med blod kändes lite lite? Jo jag jobbar och håller på att inskolas på nya ställen (inom vården 50%) nu och det är kanske bra, men man funderar ju alltid i bakhuvet. I måndags stannade jag hemma, när jag började blöda och även min sambo åkte från jobbet och kom hem till mig. Tråkigt att testet inte visade nått :( Nya tag i feb! Undra när jag har äl nästa gång, nu tappa jag ju verkligen kollen. Får hålla koll på ev äl flytning! Jag jobbar även som frisör 50 %. Vad jobbar du med? Wow tjejmilen! Avundas dom! ;)
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-16 12:55:59 följande:
    Men tror du att du har fått MF då? Om det redan slutat och du inte haft ont? Jag hoppas på att det bara var lite slemhinnor! Ok, men gå "all-in" på jobbet så har du lite annat att tänka på under dagarna iaf. Jag jobbar som inköpare, har gjort det i några år. Igår var vi på kickoff, så då var det föreläsningar hela dagen. Jättebra för då tänker man inte på tjejmagen på hela dagen! Jennie - jag håller tummarna för dig! Tror allt kommer gå jättebra, men förstår att du är orolig!  Ja, söv mig oxå och väck mig när jag är i vecka 30 :)) Mens planerad till fredag eller söndag beroende på vilken mönster den följer. Marsipan - välkommen hit! Jag hade samma som du, trodde jag var i v 12, men foster dött sen v6-7..! Men jag slapp skrapningen! Min sambo sa nyss att han var sur på sig själv. Sommaren 2011 hade vi egentligen bestämt att börja försöka, men sen ändrade han sig till sommaren 2012. Han ville inte att vi skulle vara först och ensamma i kompisgänget med barn-skaffandet...  Nu visade det sig att alla av våra vänner blev gravida mellan aug-11 och jan-12!! Det ena paret planerar till och med nr 2, och hon beklagade sig i nov över att det tar så låååång tid att bli gravid... 

Alltså jag vet inte, men ställer ju såklart in sig på det värsta. Hade lite ont första blödningsdagen men det kändes som mensvärk, inge värre än det. Jag vill också bli sövd så man slipper det här! Man får ju verkligen testa sitt psyke! Ja välkommen marsipan, jag hade ma v 14 men avstannat i v 10 och fick skrapas på direkten. Diche testar du igen i helgen eller? Ja tänk om man visste allt då, som man vet nu.. Är så frustrerande med alla runt om som liksom inte förstår nånting, jag blir så arg!
  • Bubbas

Man ska inte tro så mycket. Lite blödningar även nu i em. Fortfarande inge ont. Åh suck.

• Bubbas

Pratade med kvinnokliniken imorse ang ev vul, men dom gjorde inte sånt så tidigt om man inte blöder massor eller har jätteont. Hon tyckte när jag förklarade blödningarna att det inte lät som mf utan som en blödning man kan ha i början, men kunde ju såklart inte säga. Frågade om jag kunde testa igen nu med cb digital och se om veckorna ökat eller inte och det tyckte hon! Så provade nu, dock ej på första morgonurinen men det sa hon inte spelade någon roll och det visade "inte gravid".. Inte direkt en överraskning, men då är frågan: visade det positiva resultatet fel så det var en vanlig mens, är hormonerna redan ute ur kroppen 1 vecka efter plusset, eller berodde det nu negativa resultatet pga ej morgonurin. Tar för givet nu att det verkligen inte är nått längre, om det nu någon gång varit det.. Oh happy day..

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-18 12:36:30 följande:
    Hej tjejer, nu börjar min mens komma. Den brukar komma på em, och när jag kände värken imorse så förstod jag direkt att det var dags! Men är samtidigt lättad, då är cykeln redan tillbaka på 31dgr. Så nu vet jag när nästa ÄL är, och hormonerna är som vanligt igen efter förändringen i nov/dec! Så jag är lite glad ändå, trots mens! :) Bubbas, CB digital visar inte fel, du är/var klart gravid! Jag tror bara att det var för tidigt för att testa på dagen. Eller så är hormonerna redan borta, om det nu är ett MF. Om det hade varit jag så hade jag testat på måndag igen, då med ett vanligt test och på morgonurin. Har du några vanliga test hemma? Får du inget utslag så vet du. Får du starkt så kan du testa med CB digital på tisdag med morgonurin.

Vad skönt för dig att du är påväg tillbaka eller hur man säger! Då är jag bara någon dag före dig med mensen. Min är verkligen på slutspurten, bara lite brunt på papperet nu. Har inga fler test hemma nu, men jag måste kanske beställa flera ändå då. Kommer att bli bankrutt av det här! Känns nästan som jag gett upp det här nu och det negativa resultatet idag var som spiken i kistan. Funderar till och med på att börja med P-ringarna igen för det verkar ju inte funka ändå :( Gravid verkar jag ju bli men sen vill det inte stanna kvar. Vad brukar ni köpa för test?
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/