killerqueen skrev 2012-12-05 21:49:03 följande:
Endometrios är typ.. Enkelt förklarat - blod ur livmodern läcker ut i buken och växer fast på andra organ, i mitt fall på äggstockarna, livmoderns utsida och urinblåsan. På operationen brände de bort endometritet (blodet som läckt ut och härdat) och sen hormonbehandling som satte mig i ett fejkat klimakterie, typ! Min storasyster har samma sjukdom och har gått igenom MÅNGA års försök, flera IVF osv för att lyckas. Idag har hon två barn, men det har tagit tid och energi att komma dit. Ingen fara, bara att fråga på! :) Vi hann inte köpa några möbler så, men köpte vagn av våra kompisar och fick en massa blöjor, amningsskydd, salvor, nappar osv som de hade fått över. Så vi har blöjor för typ 2 månader! Men som du säger får nog rummet bli gästrum eller kontor eller något sålänge! Ja, jag tror han blev skrämd också även om han inte är den som skulle erkänna det typ. Eller ja - han visade såklart att han var ledsen och så, han var helt förstörd när det hände. Men nu är han kanske rädd att det ska hända igen, fast undermedvetet typ! Och jag vill inget hellre än att bara försöka, försöka, försöka! Jag är totalsnurrig och har ingen koll på någonting känns det som, men om jag inte är helt ute och cyklar är BIM typ på min födelsedag. Hade koll på senaste, men har glömt!? Har för mig att ÄL var nu under helgen ca. När har ni BIM? Som sagt, jag tror ca 17e dec för mig! Hade ju varit världens coolaste att få ett plus på min b-day, men som sagt ;p Vi får väl se!
Ah okej. Ungefär såhär, för att stoppa blödningarna - fejkat klimakterie - svårare att bli gravid? Jag hoppas verkligen att ni plussar snart igen så ni får använda era saker! Har du provat att prata med honom om det? Om varför han inte vill längre, om det beror på rädslan? Jag vet inte när vi har bim för hade mensen varit regelbunden nu igen efter mf så borde den kommit för en vecka sen. Så jag väntar fortfarande på att få börja blöda, blöda klart och börja om. Känns som man springer runt runt i ett ekorrhjul! Vore ju hur kul som helst om du fick ett plus på fin födelsedag! Vilken present! :)