• Bubbas

Försöka igen efter MA :/

Hej på er! Idag var vi på rul och allt såg fin fint ut! Blev flyttad lite så är 17+0 idag och charlie får en lillasyster runt den 29/7! Är så lycklig så vet inte vart jag ska ta vägen! Könet spelar verkligen igen roll bara den är frisk, men med 6 st småkillar i familjen och ingen flicka så kändes det jättekul!

• Bubbas

Jag mår jättebra! Inget illamående sedan typ de 8 första veckorna, förutom ett litet återfall en dag för två veckor sedan. Då fick jag ligga i sängen hela förmiddagen. Annars lite yrslig pga lågt blodtryck, men förutom det mår jag prima! Hur mår ni??

• Bubbas

Heej! Vad kul att höra från er! Här går det okej. Mår väldigt bra förutom att jag började få ont före påsk utan att veta vad det var, men har bara blivit värre och när jag nämnde det för bm förra veckan sa hon att det är foglossning. Jippi, hade ju inga krämpor alls med charlie. Vissa dagar tar jag mig knappt ur sängen själv. Ringde min hälsocentral i onsdags och fick komma direkt och där sjukskrev mig läkaren på en gång, såå det blev inget mer jobb den här sista månaden innan min gravledighet. Känns skönt faktiskt och sambon är pappaledig maj ut. Är i v 28 nu, 27+1. Är full fart både på charlie och lillasyster i magen! Sökt dagis till honom till höstterminens start i aug.

• Bubbas

Hej på er och stort grattis jennie! Men fy vilken resa! Skulle inte vilja byta med dig! Våran tjej är också här nu, hon kom i onsdags med buller och bång! De senaste gångerna hos bm hade inte sf ökat något så vi fick åka in och göra ett tillväxtultraljud för att mäta bebisen då bm trodde den var lite liten, meen ul visade att hon snarare var för stor för då tippade dom på ca 3900 g! Fick en ny tid för ul två veckor därpå (i tisdags) där dom tippade på ca 4600 g (!!) och då gjorde läkaren en hinnsvepning och var då öppen 3 cm och om det inte skulle sätta igång under kvällen/natten var vi välkomna in i onsdags för igångsättning, just för att hon var så stor! Inget hände och vi blev igångsatt kl 10 och 12.51 var hon ute så knappt 3 timmar tog det, hujedamig. Vågen stannade på 4310 g och 51 cm lång med massa svart hår! :D <3

Hur går det för dig Diche?

• Bubbas

38+6 kom hon så det var sju dagar kvar till bf. Charlie kom ju av sig själv nio dagar tidigt. Jag svettas något kopiöst och ständig huvudvärk så jag hoppas jag inte har någon infektion i kroppen..

• Bubbas

Vad härligt att känna buffar Diche och vad spännande att snart gå på rul! Jag mår bättre, huvudvärken sitter i ibland men tror det beror på vätskebrist i och med amningen så måste komma ihåg att dricka mera! Svettningarna är fortfarande hemska på nätterna men jag läste (Google is my friend!) att det kan vara kroppens sätt att göra sig av med vätska som den samlat på sig under graviditeten, så är kanske så. Hoppas det ger sig snart!

• Bubbas

Hej på er! Men åh vad roligt med en lillasyster Diche! Grattis! Här har det varit kämpiga veckor då lillasyster verkar ha kolik :( Sempers magdroppar hjälpte inte åsså provade jag med mjölkfri kost som inte heller hjälpte, plus att hon får minifom. Var jag inte gråhårig innan så är jag det nu! Kvällarna som sambon jobbar och man ska få ihop middag, bad, läggning av charlie då lillasyster bara skriker är inte roligt. Men jag hoppas att det ger sig snart, hon blir ju redan 2 månader till veckan. Hur har ni det?

• Bubbas

Hej på er! Hoppas ni har haft en fin jul och nyår! Men åh vad spännande Diche! Stort lycka till! Vi fick ju planerad igångsättning dagen efter tillväxtul och det var en skum känsla att veta att imorgon kommer verkligen bebisen :) Här är det full fart! Charlie fyllde 2 år i måndags så då var det såklart kalas hela dagen! Lillasyster Nova blir 6 månader 22 januari och dagen efter är det hennes dop som planeras nu. Hennes skrikighet är tack gode gud mycket bättre så det var nog kolik hon hade, stackars barn. Plus det har vi varit in och ut mycket på sjukhuset då hon haft blod i bajset då och då från att hon var typ 1 månad. Så testat om det är komjölksproteinallergi bla men mjölkfri kost för mig har ej hjälp heller. Har dock inte sett något blod på typ 1 månad nu så hoppas det gått till sig! När dom uteslöt allergi trodde dom att hon hade en liten spricka lågt ner i ändtarmen som behövde läka bara så hoppas det då! Ha det fint och lycka till nästa vecka om vi inte hörs innan Diche!

• Bubbas

Heej! Åh, vad kul att höra från er och att ni mår bra allihopa! Men Diche, mycket fint namn på lilla dottern må jag säga! :) Skönt att allt gick bra ändå när hon kom till världen. Här skulle vi dock behöva ett namnbyte från Nova till vilda för jisses hur hon far fram nu. 9 månader är hon nu och kryper och ställer sig upp mot allting sen långt tillbaka och verkar tro att hon kan mer än vad hon gör för hon släpper hela tiden och ramlar såklart! Är inte en lugn stund för mamman nu haha! Charlie är fortfarande hemma med oss och det går jättebra nu med. Dom får börja på förskolan samtidigt tänkte vi i januari, då är Charlie 3 och nova 1.5. Dom leker såå bra tillsammans nu och det är så kul att se! Blodet i hennes bajs kom inte tillbaka något mer så det är skönt! Hon har dock precis avslutat penicillinkur nr 2 för dubbelsidig öroninflammation så hon verkar tyvärr vara ett öronbarn :/ Charlie växer också så det knakar och är mitt uppe i nån sån här härlig trotsperiod nu! När han gör nått dumt och man säger åt han, flinar han bara och fortsätter fast ännu värre! Är era stora trotsiga?

• Bubbas

Nämen jennie är det sant?! Stort grattis!! Tredje barnet, vilken lycka! <3 Hörni jennie och diche, vad säger ni om att lämna den här tråden och följas åt på annat håll? Jag glömmer allt mer ofta att logga in här på sidan men vill såklart inte lämna er haha!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/