• Bubbas

Försöka igen efter MA :/

Diche hur går det med familjelivet och hur går det för er andra?

• Bubbas

Diche det går säkert jättebra att ha han själv när sambon börjar jobba, men jag förstår oron. Är glad att min sambo jobbar på hemmaplan och kommer hem varje dag och är ledig mitt i veckan ibland! Jag njuter fullt ut av att vara hemma nu, snart varit hemma en vecka och än är jag inte less. Det är såå skönt! Gick in i v 33 (32+0) idag och tycker att han kan komma snart :) Har börjat sova bättre på nätterna nu också, blir oftast 10-12 timmar. Är väl lika bra att sova ifrån sig nu när man kan :)

• Bubbas

Nu behöver jag lite råd! Var hos bm i förrgår och hon kände hur bebis låg vilket INTE var skönt! Hon tyckte att han redan var fixerad men skrev ruckbart i datan. Sedan dess har jag haft som kraftiga ilningar långt långt ner i buken/bäckenet ibland men nu idag kommer det oftare och gör ondare, men han sparkar hela tiden så orolig är jag inte. Har googlat runt lite och tydligen känns det ungefär så när det fixerar sig, vad tror ni? Är i v 34 (33+2).

• Bubbas

Hej! Jag har inte blåst bort iaf även om det var nära! Men syrran blev av med sitt växthus i senaste stormen! Här har det hänt saker senaste tiden. Har några gånger känt att det runnit ut nått vattnigt så nämnde det för bm förra veckan. Då kände hon även om han var fixerad INNAN hon lyssnade på hjärtljuden vilket resulterade i väldigt höga och irriterande hjärtljud så då skickade hon in oss på förlossningen för kontroll på båda sakerna. Väl där inne hade bebisen lugnat ner sig och ctg't såg jättebra ut så då kollade dom inte något mer. I tisdags när jag ställde mig upp från toastolen var vi där igen fast gånger hundra, det verkligen rann efter benen på mig. Så ringde in och dom ville att vi skulle komma in igen. Återigen ctg som såg jättebra ut, läkaren på förlossningen mätte fostervattenmängden med ul och sen gjorde dom en gyn då läkaren kollade om det rann medans bm försökte rucka på huvudet. Meen ingen läcka där inte, så enda förklaringen är tydligen vääldigt vattniga flytningar. Precis som vatten fast lite vit/gula. Nu ikväll kom det lite igen, så irritersamt! Är förresten i v 37 (36+2) idag.

• Bubbas

Tänkte bara kika in och berätta att våran prins kom i lördags kl 10.55, 9 dagar före bf. 52 cm lång och endast 4180 g! ;) Allt var klart på 10 timmar och gick hur bra som helst, vilken mäktig upplevelse!

• Bubbas

Hej på er! Jo det går bra, charlie blev 3 veckor i lördags och växer så det knakar! Han gillar att äta ;) Dock fick han en jobbig start i livet. Han fick gulsot efter förlossningen så då blev vi inlagda så han fick sola i två dygn. Med det följde provtagningar på sjukhuset varannan dag för att se så att värdena inte stiger igen, så vi har mest åkt in och ut på sjukan, han har blivit nålstucken en miljard gånger och vi har knappt hunnit vara hemma. Men nu ska vi vara på banan med det igen så då tog han och blev jätteförkyld förra veckan så in på sjukan igen! Men allt lät bra förutom att näsan är full med snor. Fyy vad det gör ont i mammahjärtat när han är dålig :( Annars har amningen funkat jättebra från start och verkar ha grädde där inne!

• Bubbas

Ja dom fick ta honom med sugklocka så då var det tydligen vanligt att dom fick gulsot. Mina krafter räckte inte riktigt till efter att jag krystat i 1.5 h så då fick det bli så. Ja charlie är jättefint och lite ovanligt! Köpte en sån där regskylt till vagnen idag med hans namn :) Ja nätterna har funkat bra, han äter var tredje timme ungefär och där emellan sover han. Härom natten sov han till och med 5 timmar i sträck! Fick en chock när jag kollade på klockan! Har inte riktigt känt av den där hemska tröttheten än men den kommer väl! :) Imorgon är det mätning och vägning på bvc igen. Sist hade han gått upp 560 g på en vecka! Min lilla tjockis :)

• Bubbas

Fick lite bristningar på insidan och några på inre blygdläpparna längs med dom liksom åsså typ ett stygn längst ner. Kör stenhårt med knipövningar varje dag men ändå när jag reser mig upp efter jag kissat kommer det en droppe till. Hoppas det ger sig, hur var det för er?? Haha ja redan på bb frågade dom om jag gav honom gröt och smörgåsar när han ökade så bra i vikt! Igår vägde han 5340 g och blir 4 v imorgon så nog växer han alltid! Vägde 4940 förra torsdagen så 400 g upp! Börjar tro att han kommer bli som Hulken eller Stålmannen eller nått för så stark som han är! Lyfte huvudet redan på bröstet då han precis kommit ut..

• Bubbas

Hej på er! Hur går det för alla? Här går det bra förutom ett par gnälliga dagar då han inte riktigt låter sig själv somna på dagarna så då blir han övertrött ist. I lördags blev han 6 veckor gammal på på bvc i måndags vägde han 6260 g och var 57 lång. Återigen ca 400 g upp på en vecka, haha! Har blivit lite bättre med läckaget Diche, så jag fortsätter knipa! Hur lång tid lät ni det gå innan ni hade sex igen? Gruvar mig lite inför det. Tror dock att alla stygn är borta nu! Ska på efterkontrollen den 27. Fick ni vänta länge på mensen?

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/