• Bubbas

Försöka igen efter MA :/

Hej tjejer! Hur mår ni och hur går det med allt? Här går det ganska bra. Charlie blir 3 månader om tre dagar och han är det bästa som finns! Dock har vi inte fått en nöjd bebis då nästan hela dagarna består av gråt :( Har provat sempers magdroppar utan resultat och nu även minifom men blir inte bättre. Har ni nått förslag? Helammar fortfarande och han är helnöjd när han ätit och går upp massor i vikt, så kan väl inte ha för lite mat heller. Ska på bvc för vaccin på torsdag så får höra med dom då.

• Bubbas

Hej på er! Vad kul att läsa om hur det går för er! :) Här går det också bra, men charlie är fortfarande lite gnällig nu och då. Helst vill han bli buren och gå runt 24/7 ;) Vi har gått färdigt babymassagen och håller på med babysim nu. Så kul att göra lite grejer om dagarna! Bada är helkul! Har fått intensivamma de senaste två veckorna eftersom han inte gått upp nånting i vikt på en hel månad. Han som gått upp massor förut? Så varje gång han bara gnällt lite har han fått äta så nu är vi på banan igen! Från 7200 till 7500 på dom här två veckorna! 4,5 månad är han nu, tiden går så sjukt fort! Började även med smakportioner med gröt i förrgår. Dock börjar mamman få separationsångest när han snart inte behöver min mat längre :) Om jag tappar hår?? JAA! Har snart inge kvar känns det som :( Jag hoppas på ett plus snart för er Jennie! Jag skulle redan kunna tänka mig ett syskon, det är ju för underbart det här! :D Men hörrni, hur gick det för er med sexet såhär efteråt? Alltså det går knappt! Går skitont och tar som stopp! Känns som man är oskuld igen!

• Bubbas

Hej på er! Hoppas alla har haft en bra och varm sommar! ;) Här går det väldigt bra, charlie är 7,5 månad nu och lärde sig sitta för några veckor sedan och sen dess har han blivit en mycket nöjdare bebis! Började avvänja nattamningen i juli när sambon gick på semester, så fick han ta han på nätterna och det gick bättre än väntat! Han fick dricka vatten ur nappflaska när han vaknade istället och det funkade bra tills värmen kom, nu somnar han verkligen inte om om han inte får välling. Så nu står vi där igen med nattmat ca 01.30 och 05.30. Någon som har något tips? Enligt bvc ska dom inte behöva äta på natten näringsmässigt men så är han ju en stor kille också, 8200 g för två månader sen.

Just det, jag är gravid igen! ;)

Dock hade jag en minimal blödning i tisdags med en liten ljusrosa fläck i trosan och lite på papperet när jag torkat mig, så var det två gånger sen jag kissat och sen inget mer. Inge ont i magen och inget vanligt blod. Fick två streck på testlagrets och gravid 2-3 på cb digital igår. Vet att det kan ge utslag flera veckor även om det var mf men vad tror ni? Tänkte göra ett cb digital igen om 1,5 v och se om det står gravid 3+ då. Då borde det väl var lugnt?

• Bubbas

Tack men imorse kom några droppar rött, inga klumpar, bara lite lite och sen resten av dagen bruna flytningar. Fortfarande inge ont i magen. Imorse trodde jag att det verkligen var på gång, så då följde sambon med på babysimmet och badade med charlie istället, men sen bara lite brunt så nu vete tusan. Åh min kropp gör mig galen! Men även om jag gör ett cb digitalt på måndag kan det väl ändå visa gravid 3+ om det åkte ut idag? Vad kul Diche, vilka framsteg! :) Tycker det är ganska skönt än att han sitter still där man satt honom än så länge :)

• Bubbas

Har fortfarande brunröda blödningar/flytningar men inge ont. Testade nyss med testlagrets sticka för att se om strecket försvunnit eller blivit svagare men det dök upp på en gång och var jättestarkt? Enligt mina uträkningar går jag in i v 8 idag (7+0) isåfall då?? Åååhh vill göra vul men man får inte det här :( Ska bli så himla kul när den här lille mannen börjar röra sig också! Vi har krypträning varje dag men än så länge drar han sig bara runt runt med händerna :)

• Bubbas

Kul att höra från dig och vad stor din tjej börjar bli! :) Jag ringde kvinnokliniken på sjukhuset här imorse och berättade om allt som är nu och ska få komma dit imorgon! Ska bli skönt att veta om allt är ute eller om det är en liten där inne!

• Bubbas

Vulet visade en liten på bara 8 mm dvs ca 4 veckor och skulle bli kallad igen om 2 veckor för att se om det vuxit och se hjärtslag. Tyvärr så började riktigt blod och det rikligt komma igår och sedan har det fortsatt så tillsammans med kraftig "mensvärk" och nyss (ursäkta detaljerna) kom det ut något annat än blod i bindan.. Så hoppet är ute tyvärr. Känns ju skitjobbigt såklart men jag tittar på min lilla kille här hemma och känner mig ändå tacksam <3

• Bubbas

Charlie som förresten vägdes och mättes idag på sin 8 månadersdag, 10420 g och 71,5 cm kärlek! :) <3

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/