• Bubbas

Försöka igen efter MA :/

Diche79 skrev 2012-12-17 08:56:44 följande:
    God morgon alla, hur står det till idag? Bubbas - ÄL snart? Har du tänkt nåt om du ska använda stickor eller bara köra ändå? Jennie - hur mår du? Märker du av graviditeten nåt? Killerqueen - har du testat än? Jag börjar bli livrädd, vill gärna testa, men är såå rädd för ett negativt! Det är nu dag 38 sen min förra mens började. Skulle tro att det är 18dgr sen jag hade ÄL. (De första ÄL-flytningarna kom den 29/11) Är lite irriterad på mig själv för jag har börjat "känna efter" om jag är gravid eller inte. Ex så är brösten ömma och spända, tjejmagen molar och varje gång jag ätit så låter/bullrar den en hel del.  Men det kan ju vara så att mensen kommer snart, och magen kanske bara är konstig för jag har ätit fel mat? Eller så är det pga de där kosttillskotten som jag har börjat tagit? Gaahhh, jag blir galen!!

Hej hopp! Tänkte inte prova äl stickor, vi kör bara på. Enligt min äl app ska jag ha äl på fredag, men fertil fr.o.m. idag. Vi har haft sex varje dag nu sen jag slutade blöda, dvs fre lör sön och fortsätter väl den trenden hela veckan :) Jag tycker du ska testa dig, symptomen ljuger väl knappast hoppas jag!
  • Bubbas
    killerqueen skrev 2012-12-17 13:51:53 följande:
    Testade nu, negativt :/ Så får väl vänta lite till och se!

Tråkigt...... :(
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-17 14:58:00 följande:
    Attans då, jag trodde du skulle plussa Killerqueen! Men när hade du BIM? Du kanske ska ta ett morgontest istället, det kanske var för utspätt nu? Bubbas - bara köra på för fullt nu då :)) Inget nytt här än, men jag tänker vänta några dagar till. Jag testade ju negativt i torsdags, så jag testar tidigast på onsdag! Jag är nog mest irriterad över att mensen inte dyker upp, ÄL nästa gång kommer ju bli görsent!!! Känner mig nästan tvärsäker på att det är nåt strul bara, vi hade ju knappt sex när jag hade ÄL senast!

Tycker också du ska prova på morgonen killerqueen :) Åh jag hatar det där mellanläget diche! Jag vet ju egentligen inte om min äl kommit igång än, vad tror ni? Blev ju skrapad 3 okt..
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-20 18:42:22 följande:
    Ligg på som satan nu Bubbas  :) Själv tycker jag tiden går fort, mensen bör vara slut om 2dgr redan, och då börjar jakten på ÄL :)  Min sambo är arbetslös nu, så nu kommer hans jobb inte vara ivägen för ÄL längre!   Vi firar jul med våra föräldrar, men nyår är värre..  Alla våra närmaste vänner har fått barn under året, utom vi...  Vad gör man då på nyår?? Har ni testat bidrottninggelé nåt?  Fick en burk av en kompis, hon hade 5st mf/ma och den månaden hon testade BG så blev hon gravid, och nu har hon en dotter!  Välkommen Tasgu!             

Min underbara barnmorska ringde mig i eftermiddags. Hon ville bara fråga hur jag mådde nu eftersom hon gått igenom min journal och förstått att jag haft det lite tungt. Frågade vad hon trodde om äl och hon trodde den kommit igång eftersom jag har haft mens åsså sa hon att man kan känna igen äl på "långtrådiga" äl flytningar, som liksom hänger ner långt när man är på toa och sånna hade jag i förrgår redan om jag inte minns fel och då hade vi sex. Så nu är det väl bara att vänta. Hon berättade även att urinvägsinfektionen hon upptäckte vid min inskrivning inte alls hade något med mf att göra, så det var ju skönt.
  • Bubbas
    killerqueen skrev 2012-12-20 22:37:15 följande:
    Och däääääär kom mensen!

Braa! Äntligen får man väl säga! Men samtidigt jättetråkigt :(
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-21 07:16:41 följande:
    Åh, det var snällt av henne! Jag får oxå såna trådiga, äggviteflytningar vid ÄL.  Och nu efter MA:t så är det MASSOR den första dagen, det kommer ut i stora klumpar.. Hoppas ni tajmat bra så du plussar om ett par veckor!  :) Killerqueen, då börjar jakten nu snart då! Jag är lite osäker på min ÄL, nån gång runt nyår och första veckan framåt. Vi ska köra sex varannan dag tills jag får positivia ÄL-tester, då är det varje dag i några dgr som gäller! Jag kommer nog ta lite paus härifrån under ledgiheterna, är inte så mkt vid datorn hemma nämligen. Men jag kommer tillbaka i början på Januari igen! Önskar er alla en underbar jul och gott nytt år! Hoppas alla får en bebis under 2013!

Detsamma diche! God jul och gott nytt år!
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-28 10:35:37 följande:
    God fortsättning allihopa, hoppas ni haft en bra julhelg!  Jag är på cykeldag 10 idag, började testa med stickor igår.    Känner mig lite nervös på nåt sätt, det märks att det är första försökte sen MA i augusti!  ÄL borde komma mitten på nästa vecka om den är som vanligt, men med tanke på en cykel på 40dgr sist så törs jag inte räkna med det! Tasgu - hoppas plusset blir starkare nu, grattis isf! Jennie, såg att du börjat bli illamående! Jag är avundsjuk på dig :) Bubbas - hur går det för dig? ÄL förra veckan va? När har du BIM? Killerqueen - ÄL för dig oxå snart?   Hörs vi inget mer så önskar jag er alla en mkt trevlig nyårsnatt och ett riktigt bra 2013! Nästa år vi den här tiden hoppas jag att vi alla har en liten bebis i famnen! Kram till er alla!

Diche79 skrev 2012-12-28 10:35:37 följande:
    God fortsättning allihopa, hoppas ni haft en bra julhelg!  Jag är på cykeldag 10 idag, började testa med stickor igår.    Känner mig lite nervös på nåt sätt, det märks att det är första försökte sen MA i augusti!  ÄL borde komma mitten på nästa vecka om den är som vanligt, men med tanke på en cykel på 40dgr sist så törs jag inte räkna med det! Tasgu - hoppas plusset blir starkare nu, grattis isf! Jennie, såg att du börjat bli illamående! Jag är avundsjuk på dig :) Bubbas - hur går det för dig? ÄL förra veckan va? När har du BIM? Killerqueen - ÄL för dig oxå snart?   Hörs vi inget mer så önskar jag er alla en mkt trevlig nyårsnatt och ett riktigt bra 2013! Nästa år vi den här tiden hoppas jag att vi alla har en liten bebis i famnen! Kram till er alla!

Detsamma till dig diche! Ja jag har egentligen ingen koll, men om cykeln är 28 dagar borde bim vara 4/1, men sist var cykeln 35 dagar, så jag vet inte.. Trevligt nyår på er!
  • Bubbas

Hur skulle ni gjort? Testat när det är bim på cykeldag 28 eller senare? Eftersom den var 35 dagar sist.. Tänkte iaf beställa hem ett par test nu då jag har hemma isf. Usch jag är nervös och livrädd.

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/