• Diche79

Försöka igen efter MA :/

Hade ni haft sex innan blödningen, eller typ dagen innan?

Så fick jag i v 7+9. Då hade vi sex och dagen efter så började jag blöda..
    När jag var inne på kontroll v 9 så sa den läkaren att blödningen kan komma från "om man tagit i när man varit på toa" eller haft sex. Och då kom jag på att vi faktiskt hade haft sex vid bägge blödningarna. Så vi hoppade över sex fram till v 12/13, och gissa om vi bägge var supernervösa när vi väl skulle börja ha det igen...  Men det fick bra, och inget blod alls sen dess!

• Diche79

Ja, då är det inget att oroa sig för! Men bra att du ringde och kollade upp det iaf!
    Har du fått tid för RUL än?

• Diche79

Godmorgon!

Inatt trodde jag att lillen var på väg ut! Vaknade av att jag hade väldigt ont i magen... Tänkte direkt "nu har det startat" och så fick jag lite panik eftersom det är alldeles förtidigt!
    Men det måste ha släppt sen för jag vaknade några timmar senare av att klockan ringde!

Har haft en hel del mol/växtvärk sista dagarna, som börjar göra rätt så ont. Men min BM sa att
    det är ingen fara alls...!
    Får hoppas hon har rätt, vill inte att han kommer än!

• Diche79

Jag har 30+6 idag, så det är exakt 9v kvar till BF.
    Har haft molvärk till och från sista veckorna, men den börjar vara starkare nu sen ett par dagar, så den gör ont. Känner av det till och från under dagarna.  

Skulle ju vara skönt om han kom tidigare, men han är ju inte färdigbakad förrän om en månad..!

• Diche79
    jensan1 skrev 2013-08-28 14:06:34 följande:
    Det är väl förvärkar, det kan börja kännas vid den tiden. Olika för alla men jag har det problemet iaf. Se till att vila så mycket du kan.

Jag sitter ner framför datorn hela dagarna och sen sätter jag mig i soffan och läser när jag kommer hem.
    Den vilan borde räcka hoppas jag ;)

Hur går det för dig annars Jensan?
  • Diche79

Björnmossa,
    jag tror nog att du har ÄL, men senare än du tror. Har du haft 6v mellan dina senaste mens
    så är du ju ändå regelbunden. Och regelbunden mens innebär oftast att man har ÄL.

Jag hade typ 4,5-5v mellan två mens, och jag hade äl på dag 17-20 tror jag.
    Så fortsätt testa ett par veckor till så hittar du nog ÄL!

Vilka datum började dina senaste mensperioder? 

• Diche79

Precis, graviditetshormonerna kan vara kvar länge i kroppen!
    När jag blev gravid förra sommaren, så dog ju fostret i början/mitten på juli nångång.
    Själva blödningen när allt kom ut var den 9/8.
    Jag fick positiva gravtest ända fram till början på september, dvs 2mån efter att fostret hade dött!
    Sen hade jag tur och kroppen gick tillbaka till samma menscykel som innan jag blev gravid dvs 30-32dgr mellan varje blödning, men ÄL varierade några dgr.

Jag skulle tro att du hade ÄL kring månadsskiftet jul/aug dvs nån gång under v 31.
    ÄL brukar ju oftast ligga ca 14dgr innan själva mensen kommer. Sen kan det ju tyvärr avvika
    på vissa, ex pga missfall.

Om ni orkar och kan, kör på med sex varannan/var tredje dag under hela sept.
    Det viktiga är att ha spermier redo som väntar på ägget, eftersom ägget inte väntar på några utan liksom bara fortsätter sin vandring!
    Sen kan du ju köra på med ÄL-tester några veckor till, om du vill det?
    Lycka till!

• Diche79
    Björnmossa skrev 2013-08-29 13:17:07 följande:
    Tack för pepp, är väl lika bra att fortsätta försöka! Jag har märkt att jag är mer sugen just nu, kanske är det ett gott tecken.

Kolla dina flytningar oxå, en del märker ju av ÄL med hjälp av det.
    Jag fick äggviteliknande flytningar vid ÄL varje månad.

Fortsätt ligga bara så kommer du bli gravid, ni vet ju redan att ni funkar ihop och att ni kan bli gravida :)
    Det kommer gå jättebra!
  • Diche79
    Bubbas skrev 2013-09-01 15:57:15 följande:
    Halloj! Hur går det för er allihop och hur mår ni??

God morgon!
    Här börjar det bli tungt, märker på ryggen att magen växer!
    Har väl typ 8v kvar till BF, men känner att han gärna får komma om 4..
    Nästa vecka ska jag ta några dagar ledigt för att bara få rå om mig själv lite!
    Sen jobbar jag fram till fredag v 42.. Om han inte kommer innan dess förstås :)

Hur går det själv Bubbas?
  • Diche79

God morgon,

härligt att det gick bra på KUB Jensan! Bubbas, kul med skötbordet! Jag har fortfarande lite ångest när vi köper bebissaker. Tänker "det kan ju hända nåt, det är bara v 33 än ju.." Men men, vi får hoppas att allt går bra!

Han gör sig påmind nästan hela tiden i magen, inte så mkt sparkar utan mer rörelser. Han ligger med
    huvudet neråt, men är inte fixerad än!

Idag ska vi på visning på förlossningsavdelningen, ska bli spännande! Blir nog mera verkligt då tror jag!

Illamåendet är kvar än, varit riktigt jobbigt nu sen i söndags! Men men, nu är det v 33 så det
    är väl bara att stå ut de sista veckorna oxå...
    Går och hoppas på att han vill komma ut åtminstone 2v för tidigt!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/