• Diche79

Försöka igen efter MA :/

Första graviditeten, som slutade i MA, så hann vi inte berätta för någon, vi tänkte ju berätta efter
    KUB v 12, men fick MA ett par dgr innan. Vi hade bara köpt en liten tröja på semestern det året.

Nu med andra så berättade vi för hans föräldrar i v 9-10 nånstans, och det var för att jag mådde så illa.
    Plus att det blev påsk och jag kunde inte ta nåt vin alls!
    Övriga famlij fick veta efter KUB-testet.
    Har börjat köpa lite saker nu, redan samlat på oss säng, skötbord, Stokkestol och barnskydd - de är begagnade
    från mina syskonbarn som är födda 2010-2013.
    Av min mamma har vi fått en jättefin badbalja + massa tillbehör. Och så har jag köpt lite kläder
    via Tradera, billigt och jättefina! Plus lite nytt oxå när jag har hittat som det varit rea på! .

• Diche79

Jag hade oxå en hel del växtvärk i början, har för mig att jag hade det rätt länge. Plus jag fick mkt stick
    och hugg, det visade sig ju vara en gulkroppscysta på vänster äggstock. Men den tillbakabildades sen, och min BM sa att det är väldigt vanligt med gulkroppscystor när man blir gravid..

Numera har jag sammandragningar ett par gånger under dagen, plus ligamenten säger ifrån rätt ofta när jag
    glömmer bort mig och reser mig för snabbt eller liknande!
    Fogarna "knakar" varje dag oxå, och den smärtan är nog den värsta. Hellre konstant illamående än att känna av foglossningen!

• Diche79

Nej, det är första barnet nu.
    Men det är typ 17v kvar...  Enligt nya BF-datumet så är jag på 22+0 idag.
    Enligt gamla BF så är jag på 22+6 idag.

Jag väljer att räkna utifrån gamla datumet, tänkte att grabben skulle komma ut tidigare :)

• Diche79

God morgon!

Bubbas - bort med de tankarna! Klart det kommer gå bra den här gången. Har ni blivit kallade till RUL än?
    Du kommer nog vara minst lika nervös som jag var, men tänk vad glad du blir när du ser att allt är som det ska och de små lever runt som tusan i magen på dig! <3

Veckorna går snabbt, men inte tillräckligt snabbt! Jag har rätt jobbig foglossning, men ska ändå inte klaga - har ju ett stillasittande jobb! Tyvärr håller vi på och målar och bygger altan hemma, och jag måste lära mig att jag inte
    kan göra lika mkt som förut. Märker direkt när jag gjort för mkt, för då får jag jätteont!
    Ska tll sjukgymnast på onsdag, hoppas hon kan hjälpa mig så det inte blir värre iaf!

Jennie - vad tog ni för vagn? Vi ska ju ha på vintern, plus vi bor i en liten ort så jag är inne på nån
    vagn med fyra fasta hjul.. Alt så kommer vi låna en Emmaljunga av våra vänner, och sen köpa
    en med två ställbara framhjul i vår istället... 

• Diche79

Åh vad spännande, det kommer gå jättebra! Du kommer säkert oxå ha svårt att andas de första
    sekundrarna tills du ser ett/två hjärtan som slår!
    Sen kommer nog tårarna..
    Min sambo fick torka lite tårar på sig själv oxå, plus att på både KUB v 12 +RUL v20 så
    fick han handsvettningar för han var så full av känslor <3

• Diche79

Haha, ja, vi får väl vänta och se :)
    Du borde kunna se könet då, iaf om den ligger bra till. Ska ni ta reda på det om det går att se?

Vi såg plättlätt i v 20, hon ändrade lite bara på UL-manicken på magen och sa
    "här ser ni nog själva vad det är" :)

• Diche79

Vi visste båda två att vi ville kolla kön. Men jag kan nog inte ge nån särskild anledning, vi var nog
    bara nyfikna.
    Men sen blir det lite lättare oxå på nåt sätt - jag ville helst ha en flicka, men min sambo var lite
    kluven på vad han ville ha. Så vi ville nog veta för att man skulle ha lite tid att förbereda sig på nåt sätt.
    Sen när det närmade sig RUL så ville jag veta om jag hade rätt som "visste" att det var en pojke :)

• Diche79

Jag har alltid en bula på höger sida av magen, direkt när jag vaknar. Sen när jag lagt mig på rygg så försvinner bulan, blir nog så beroende på hur bebis ligger.

Emmaljunga är det som gäller för mig oxå, har även jag kollat på deras CityCross!
    Så väljer mellan att köpa en sån direkt, eller låna kompisens och sen köpa en med svängbara hjul i vår. 
    Men men, vi ska ta tag i det efter semestern har vi bestämt. Vi kommer inte köpa nytt så för oss
    blir det ingen leveranstid att ta hänsyn till.
    Plus att hittar vi ingen vagn innan han föds så är det ingen större fara eftersom det blir mitt vintern
    och vi kommer nog inte direkt längta ut efter långpromenader det första vi gör!

• Diche79

Vad fort saker ändras!
    Idag ska jag iväg och kolla på barnvagn efter jobbet. Vi har ju bestämt oss för att köpa begagnat,
    och igår kom det ut en jättefin på blocket, 1500kr!
    En Emmaljunga duo, så det ingår en liggdel + sittdel. Liggdelen var knappt inte använd alls,
    sittdelen hade lite kärvigt fotstöd, och lite nopprigt tyg men annars fin.

Marie - jag njöt oxå av illamåendet i början, men inte nu längre..
    Skönt att du har mer symptom nu iaf, då kanske det är lite lättare för dig att
    försöka slappna av lite.

• Diche79

Hej tjejer,
    hur går det för er alla?
    Jensan - man behöver inte skämmas för man längtar hem, Sverige är underbart
    den här tiden på året! Iaf om det är sånt väder som vi har nu i södra landet :))

Själv gör jag mina sista två dgr på jobbet nu, sen är det dags för semester!
    Vi ska ta några dgr i pappas stuga och sen även några dgr med husvagnen.
    Annars har vi sagt att vi tar det rätt lugnt i år.

Vägde mig igår och hade tappat 0,5kg sista veckorna. Vilket är jättekonstigt,
    för jag tycker jag har ätit sååå dålig mat!
    Men men, lillen tar väl mer och mer på mina depåer.

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/