• Diche79

Försöka igen efter MA :/

SoMa72 skrev 2013-06-10 09:46:18 följande:
    Ska på vul i em för att kolla om det är nån äl på g snart, fick nästan positivt på äl-test igår, bra ökning fr lördagen, så kanske kanske...

Hur mår du, lilla krake? Hjärta 
    Härligt, då är det bara att ligga på :)

Jag har oxå varit konstant orolig denna graviditet, trots att allt sett bra ut hela tiden!
    Nu törs jag faktiskt, efter RUL+sparkar/buffar varje dag, slappna av lite och våga
    tro på att det kanske är våran tur nu..! Men inte helt, ibland blir jag jätterädd och är helt säker
    på att jag blöder!
    Jag var itne ett dugg orolig vid förra graviditeten, hade inte en tanke på att MF/MA kunde
    inträffa... 

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-06-10 10:02:25 följande:
    Håll nu tummarna för mig att det fortsätter gå bra för nu har jag bokat privat UL i Stockholm 11 juli!

Åh vad bra, det kommer gå så bra!!

Jag har börjat få sammandragningar, sista veckan har de kommit till och från under dagarna.
    Pratade med BM i måndags och det var ingen fara alls sa hon. Men jag måste ringa om de kommer
    oftare eller börjar göra ont!

SoMa - lycka till, bara att ligga på nu!
  • Diche79

Ja, oroa dig inte Bubbas, spökveckorna brukar ju komma däromkring!
    För mig blev det bättre i slutet på v11, sen mådde jag rätt bra i två veckor innan
    det tog ny fart igen..
    Och min lille grabb sparkar just nu. Inatt kom blivande pappan hem och då
    kände även han första rejäla sparken!
    Hans enda reaktion var "OJ" och sen undrade han om det kändes så varje spark...
    Tur vi tjejer som får göra det här, killarna hade nog inte överlevt annars ;)

Jennie - hur går det för dig?? Är du här och läser nåt? Du har väl inte så länge kvar nu va?

• Diche79

Åh Marie, grattis på bröllopsdagen i förskott!
    Jag håller tummar och tår för dig/er!

• Diche79

Hej tjejer,

nu är jag tillbaka efter helgledigt + utbidlning i några dagar!

GRATTIS TILL ER SOM HAR PLUSSAT!

Hur går det för er andra, SoMa, Jensan?

Bubbas - hur går det för dig, slipper du illamåendet nu? När var det ni skulle på UL?

För mig går det hyfsat, det sparkas och puttas i magen varje dag.
    Men jag känner mig stor och tung, som en kossa! Värmen är oxå jobbig,
    sitter mest i skuggan och hänger... 
    Illamåendet är kvar än, varit några jobbiga dagar nu på rad faktiskt, men idag mår
    jag bättre :)

• Diche79

SoMa - håller tummarna för att du hade ÄL när du trodde och att simmarna har gjort sitt jobb! :)
    23/24 - det är ju snart, vad snabbt det går!!

Bubbas - jag är fortfarande orolig och kollar efter blod på pappret varje dag! Men det är bara vid
    toabesök, annars på dagarna så njuter jag av sparkar - utom när jag mår illa, då blir jag lite småsur
    och tänker "ja, jag vet att du är därinne din elaking" när han sparkar...  :)
    Mina bröst gör inte ont längre, de är lite ömma vissa dagar bara.

15/7, bara en månad kvar, det kommer gå jättefort ju! Och då får vi se om jag har rätt eller inte ;)

Jensan - hur går det för dig?

• Diche79

Jag hade oxå bara ÄL-tester, orkade inte hålla på och tempa.

Vi sexade varje-varannan dag från dag 14-15 i cykeln. Men jag hade regelbunden mens
    och ÄL kom på dag 18-19.
    Vet att när jag blev gravid i februari så sexade vi inte på själva ÄL-dagen, däremot dagen före
    plus dagen efter.

• Diche79

Hej tjejer,
    hoppas ni har haft en bra midsommar! Själv har jag mått rätt illa till och från,
    och det verkar fortsätta idag oxå.
    Foglossningen börjar nu även kännas på höger sida av rumpan, så jag känner mig jäkligt
    sexig när jag bokstavligen vaggar fram för att slippa ha ont...
    Men men, jag klagar inte - jag kan ju jobba iaf!! :))

Bubbas - vad bra att det såg så bra ut. Sa hon nåt om järntabletter för dig?
    Jag har klarat mig hittills, vilket jag är superglad över. Jag blir helt förstoppad i magen
    när jag tar järntabletter, och det känns som den vanliga "gravidförstoppningen" räcker tillräckligt just nu! :/

SoMa, trist, men ge inte upp!
    Säger som reklamen - plötsligt händer det!

• Diche79

Ja, efter mitt MA förra året så rekommenderade de oxå Niferex till mig.
    Jag tror jag åt det en vecka, sen struntade jag i det.

Mitt tips är att ta leverpastej på mackan till frukost och drick ett glas juice till. C-vitaminen gör att
    kroppen har lättare att ta upp järnet i leverpastejen.
    Om man nu tycker om leverpastej alltså..  Finns även blutsaft på hälsokostaffärer, men den ska
    vara gräsligt äcklig har jag hört!
    Jag tar även Mitt val Kvinna - den innehåller både järn och folsyra. Tog en om dan de första 12v, nu tar jag
    ett par gånger i veckan!

3v alltså.. Jag har 2v kvar egentligen, men har valt att jobba mån-ons v 28 oxå.
    Så jag har 2,5v kvar - men har ingen nedräkning för det känns som det är så långt
    kvar på nåt sätt!

• Diche79

Ren folsyra slutade jag med kring v 15 tror jag, men kör vidare på Mitt Val Kvinna. Plus jag äter
    en hel del frukt/grönsaker så jag hoppas det räcker för lillen <3
    Idag har han nog party eller kör gympapass, det har varit full aktivitet sen 3:45 imorse..!

Björnmossa - jag blödde oxå ca 14dgr - kändes som evigheter!
    Tycker du ska kolla upp det, ring iaf och prata med läkare/BM.

Marie - jag vet hur du känner! Vi var iväg på två tidiga VUL eftersom jag fick blödningar,
    så vid v 7 och v 9 visste vi att den levde.
    Men sen vid KUB v 12 så visste vi ju inte helt säkert - och jag var supernervös och livrädd!
    Vågade inte ens titta på skärmen de första minutrarna innan hon sa att hon såg ett hjärta...
    Började stortjuta direkt! Samma sak vid RUL för några veckor sen, vågade inte kolla på skärmen förrän
    hon sa att den levde och att hon såg ett hjärta.
    Och då hade jag ändå känt sparkar varje dag i sen några veckor tillbaka!

Du kommer säkert vara nervös och rädd rätt länge! Jag kollar fortfarande mina trosor efter blod vid varje
    toabesök - tror jag kommer göra det tills han kommer ut!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/