• Diche79

Försöka igen efter MA :/

Bubbas skrev 2013-06-03 21:13:20 följande:
    Tack det var skönt att höra. Har googlat också och överallt står det att det är för att den växer, så hoppas det! Endast normala flytningar med normal färg nu ikväll, puh!

Jag hade samma oro för exakt två veckor sen. Hade inte känt nåt av lillen på nästan hela dagen,
    och sen på em så hade jag ont kring livmodern. Kände på magen och livmodern var alldeles
    svullen! Vi var hos svärföräldrarna då, jag sprang på toa var 30e minut för jag var helt säker
    på att det skulle komma blod!
    Men sen kom vi hem runt 20-tiden och bara jag satte mig i soffan så började lillen leva runt, och
    det har inte kommit något blod än :) 

Ibland om jag har suttit ner en stund, och reser mig lite för snabbt så hugger det till i magen.
    BM säger att det är ligamenten som inte hinner med när jag ställer mig upp. Gör svinont nån minut, sen går
    det över! 

Oroa dig inte gumman, du kommer få dina bebisar snart - jag är helt säker på att det är två :) 
    Vad har du för beräknad förlossning?  
  • Diche79
    Marie89 skrev 2013-06-04 00:16:47 följande:
    Slutade med p-piller för ett år sen, hade långa oregelbundna cyklar, nu är jag tillbaka där 39 dagar var förra cykeln, så segt.

Björnmossa hoppas det kommer ut ordentligt snart för dig, är en lättnad när det är ute. Men jag kände tydligt när det kom, var som en överfylld tampong som trilla ut.

Det är jobbigt med långa oregebundna cykler! Hoppas de blir kortare snart!
  • Diche79

Jag förstår dig, hade oxå problem att äta mat i början. PLus man var så trött så orkade
    inte laga nåt.
    Blev youghurt och gröna äpplen och clemetiner för min del!

Jag har haft några riktigt bra veckor sista tiden, men igår på em så mådde jag illa igen.
    Och nu har jag börjat dagen med att kräkas imorse plus må illa...
    Slipper nog inte det här förren efter förlossningen!
    Och känner av foglossningen vissa dagar, vet inte om det är för att jag tagit korta lunchpromenader
    eller om det är för att jag lyft en tung målarhink på kvällarna hemma...

Men men, jag känner sparkar och rörelser varje dag så det känns bra!
    På fredag har vi RUL, längtar massor!!

• Diche79

Nej, när jag precis hade klarat av 17+6 så kände jag första fladdret, dagen efter
    så kom det buffar :)

Min sambo är ju borta mån-tors, så jag får klara mig själv större delen av veckorna!
    Men nu ska han på interjvu på ett annat jobb, isf så kommer han vara hemma varje kväll!
    Så håll tummarna för oss :)

Jag ska oxå köpa nån sovBH, hittade en på kappahl som jag ångrar att jag inte köpte, så
    ska dit idag och kolla om den finns kvar.

Jensan - hur har det gått för dig idag? Eller var det senare i em du skulle iväg?
    Jag håller tummar och tår för dig!

• Diche79

SoMa - hur länge ska man ta pergokuren? Kollar de en gång i veckan efter äggblåsor på dig?

Björnmossa - har tyvärr ingen aning. Bindor med blod luktar jätteäckligt, håller med dig där!
    Försök, om det går, hålla koll på om det börjar lukta annorlunda?

Bubbas - jag köpte BH på Kappahl igår, kostade 149kr. Den var jätteskön, men gav inte så väldigt
    mkt stöd direkt. Men min ska jag bara ha på nätterna.
    Jag har storlek D nu, har man större så kanske man ska titta på nåt alternativ, för den var rätt så mjuk.
    En ordentlig sportbh på nån sportaffär är nog bättre om man har större bröst...

Igår så kommunicerade jag med lillen. När jag hade lagt mig för kvällen så började den att
    sparka, och det var hårda som kändes utanpå magen oxå! När det slutade och inte
    hände nåt på flera minuter så tryckte jag lite lätt på magen. Och direkt så kom enspark!
    Väntade en liten stund och tryckte lätt igen, och igen kom en spark!
    Det var så härligt så jag fick tårar i ögonen.

Tänkte direkt på alla här och önskade att alla får möjlighet att uppleva den känslan nån gång!
    Tänkte på hur jag i vintras undrade om jag nånsin skulle få känna mitt eget barns sparkar, och insåg
    att det är det största jag nånsin varit med om - hittills.

Skickar massor med kramar till er alla härinne och håller tummarna för att det är eran tur snart <3
    Vore så härligt om vi som följts åt får uppleva samma glada saker :)

Stor kram till er alla!

• Diche79

Ja, nu minns jag oxå - feber sa de till mig att man skulle vara vaksam på, om man fick
    det så skulle jag uppsöka läkare direkt!

marie89 - hur går det för dig? har ingen koll alls på ÄL/BIM?
    Men visst är ni igång och försöker igen? Vi tänkte samma som din sambo från början,
    vi ville inte ha ett barn i slutet på året. Men efter MA förra hösten så bestämde vi bägge
    två att vi inte vågade chansa och hoppa över några månader. Vi var rädda för
    att det skulle ta för lång tid eller att vi återigen skulle få MA/MF.

Nu är det planerat till 25/10 och det har vi vant oss med nu.  

Jensan - vi tänker på dig allihopa här!

• Diche79

Hej tjejer,
    glider bara in lite snabbt och kollar hur det går för alla.
    Jensan - beklagar verkligen! Har du fått ta blodprov för sköldkörteln? 

Vi ska på RUL om två timmar, nu börjar jag bli nervös faktiskt! "har jag tagit folsyra tillräckligt" "tänk om
    det gömde sig en bebis sist så det är TVÅ!" "tänk om sparkarna inte alls är sparkar utan bara min mage"...

Håll tummarna för oss!

Kram                

• Diche79

Hej töser,
    det gick jättebra!! Två händer, två fötter, två hjärnhalvor, ett hjärta som slog som det skulle
    och hade alla nödvändiga delar!
    Och som jag hela tiden sagt - en pojke!!!  <3

Det är en obeskrivlig känsla att ligga där och känna hur det rör sig i magen samtidigt
    som man ser det på skärmen! Jag önskar att alla häri tråden som inte har några barn än får uppleva det
    under 2013! Såklart även ni andra också, men ni vet redan hur det känns - det är jag säkra på! :)       

• Diche79

Tack! :)

Vi har hittills pratat om Maximilian, Max, men är inte helt säkra än...  Har ju ett tag på oss!
    Blev flyttad från 25/10 till 30/10.
    Själv trodde jag de skulle ändra till 28/10, så jag missade med ett par dgr bara!       

• Diche79

God morgon alla,

hoppas helgen har varit bra för er!

Jensan - Björnmossa, jag vet oxå hur ni känner! När jag fick MA förra året så var jag kluven.
    Ena stunden så var min enda tanke att bli gravid igen. Nästa stund så vågade jag inte.
    Tänkte att om det inte funkade första graviditeten, varför skulle det då göra det på nästa?
    Sen blev ju min ÄL väldigt konstig efter MA oxå.
    Som det känns nu så är jag glad att vi inte direkt försökte under hösten. Vi gjorde nåt halvhjärtat försök
    under nov, men sen visade det sig att ÄL inte alls var när jag trodde utan veckan efter.
    Och då struntade vi i det helt istället..

Det tar tid att läka psykiskt, iaf gjorde det för mig.. Och man måste lyssna på sin kropp och sitt
    hjärta.
    Visst, det är lätt för mig att säga som redan är gravid, men för 6mån sen så hade jag nästan bara
    hopplöshet och undrade om jag nånsin skulle få uppleva en full graviditet, födsel och allt vad det innebär!
    Det kan vända snabbt!

Kram till er!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/