God morgon tjejer!
Mamisita - jag tror alla här kan förstå hur du känner, tyvärr! Jag var oxå livrädd i början, lite rädlsa finns kvar
än! Det jag gjorde de första veckorna var att köpa CB digital. Ena veckan så stod det "gravid 2-3" och sen gjorde
jag ett till en vecka senare och då fick jag "gravid 3+". Det lugnade mig lite, då visste jag att det gick åt rätt håll iaf!
Sen fick ju jag en blödning redan i 7e veckan, så då fick vi komma på tidigt VUL och då såg vi ett tickande hjärta.
Även det gjorde att jag blev liiiite lugnare, förra gången såg jag ju aldrig nåt hjärta alls!
Om du är mkt orolig så tycker jag du ska be om ett tidigt VUL, vänta ett par veckor till och försök boka in ett!
Vi var iaf iväg på KUB igår, jag var såååå nervös när jag la mig på sängen. Vågade inte titta på skärmen
först, utan min sambo fick titta. Sen började BM prata om vad hon såg, typ här är huvudet osv. Först då vågade
jag titta, och den rörde sig MASSOR! Plus att den hade nästan som hicka oxå :)
BM skulle ju mäta nackspalten men eftersom den flyttade på sig konstant så fick hon ingen bra bild alls.
Så jag fick lägga mig på sidan i typ 5min, för att den skulle ändra läge. Efter det så fick hon ett par bra bilder
så hon kunde se nackspalten.
Jag såg vad måttet blev, men kommer inte ihåg det. Fostret var 6,5cm ungefär, så det stämde med slutet på
v12. Är på 12+6 idag.
Vi fick låg risk för kromosomavvikelser, och jag såg två armar/händer och två ben/fötter :)
Vi fick med oss två bilder därifrån oxå, de sitter på kylskåpet nu.
Och sen berättade vi för min familj och syskon oxå, så nu vet närmsta familjen!