• Diche79

Försöka igen efter MA :/

Tack så mkt Jensan! Nästa gång du får ett plus kan du vara helt säker på att det är en ny graviditet! :) 
    Jag hade MA i augusti 2012, var då i 12e veckan, foster dött sen v 6-7.
    Vi har inte försökt nåt under hösten pga bortrest sambo plus att min kropp har varithelt ur form
    sen MA:t.
    Så nu blev jag faktiskt gravid på försök nr 2, helt sjukt egentligen! 

Har köpt en kanelbulle som jag ska lägga i ugnen, så får vi se hur lång tid det tar innan
    sambon förstår imorgon :)       

• Diche79

Bra tänkt Bubbas!  Testa med ÄL-stickor, räcker säkert med en gång.
    Då har du koll på när det är ÄL, och sen nästa månad, om mensen blir regelbunden
    så behöver du inte testa igen. Mina tog slut den här månaden, annars hade du kunnat få av mig!
    Låter skumt om ÄL kommer så sent, men samtidigt har man ju ingen aning om hur kroppen
    reagerar, den gör ju helt och hållet som den vill själv!

Jag kan fortfarande inte tro jag är gravid, ska köpa ett test efter jobbet idag. Ingen
    mens/blödning än iaf...
    Imorse kände jag av molvärken igen, och direkt så kollade jag om det var mensen som kom.
    Blir nog en jobbig första tid det här :/

• Diche79

Tack Marie, det är jättehärligt men samtidigt så har jag svårt att ta in det helt och hållet!!

Skönt att du slutat blöda, då kan man börja lägga det bakom sig! Har du testat negativ än?
    För mig dröjde det 5-6v efter blödningen innan jag fick ÄL, pga gravidhormonerna var kvar.
    2v efter jag fått första negativa gravtestet så hade jag ÄL igen. 

• Diche79

Beror väl på hur stegringen ser ut..
    Jag fick positivt dagen innan ÄL, och samma dag som ÄL, men dagen efter var det negativt!
    Finns även på apoteket, men då är de dyrare...

• Diche79

Jag är supernervös hela tiden! Springer på toa minst en gång i timmen och kollar efter blod.
    Känner på brösten så de gör ont, flera gånger i timmen där oxå... Nu på em är brösten lite mindre ömma,
    så nu är jag superrädd.  :(
    Hoppas på att jag får mer illamående snart!
    Jag har redan bestämt att jag SKA ha ett tidigt VUL, nån gång runt v 8-9. Sen kommer vi göra KUB oxå, men det är ju inte förrän typ v12-13. Om de inte går med på det så kommer jag fejka och säga att jag har fått en liten blödning.

Ena stunden så tänker jag framåt, typ när man ska berätta för kollegor, undrar hur första sparken känns osv.
    Men sen blir jag sur på mig själv som tänker framåt eftersom jag nästan förväntar mig att jag får missfall igen :(
    Så jag får försöka ta det dag för dag och inte tänka på det för mkt. Inget blod än, så nu ska jag berätta för sambon
    om två timmar!
    Ska bli såå skönt att få dela med sig till nån "live" :)

Är det ok med er övriga om jag hänger kvar här i tråden??  Eller blir det jobbigt för er?
    Jag vill gärna vara kvar om jag får, vill veta hur det går för er, stötta och nöta symptom osv!

• Diche79

Godmorgon tjejer!

Idorf, enda sättet att veta är att ta en gravtest.
    Jennie, vi håller tummarna för dig, men klart att det blir ett bra resultat!
    Bubbas - hur går de för dig, plus eller mens än? 

Jag tog ett digitalt CB igår, var svinnervös medan timglaset blinkade..  Gick ur badrummet
    i 10min och när jag gick tillbaka så stod det "gravid 2-3" och då kunde jag börja andas igen!
    Sambon kom hem vid 18-tiden, och efter en stund gick han ut i köket.
    Först sa han bara "vad mörkt det var här" och sen såg han att ugnen lyste, och då frågade han
    vad det var i ugnen "en bulle??" Jag stod bara och tittade på honom och väntade på att han skulle
    fatta... Tog ett par sekunder innan han förstod, och precis då så kunde inte jag hålla mig längre
    utan jag började stortjuta, tårarna bara sprutade ur ögonen :/
    Han blev såklart jätteglad och stolt :)  Så nu har vi iaf kommit överens om att vi ska få till ett
    tidigt VUL och sen om allt ser bra ut då så kommer vi berätta för våra föräldrar/syskon.

Sist dog fostret kring v6-7, tror det stod v6.6 på skärmen när läkaren mätte fostret. Idag är jag på v4+6.
    Så jag hoppas jag slipper blod de närmsta 3v, då hoppas jag att det kommer kännas bättre i psyket.
    Brösten gör ont än iaf och molvärken börjar komma tillbaka.

• Diche79

Tack, men jag är inte så säker längre. 
    Igår kväll fick jag ett jättekraftigt hugg i magen. Kunde däremot inte känna om
    det var tjejmagen eller högre upp.
    Nu har jag haft små stick några gånger sista timmen...    Usch, jag kommer vara
    en zombie i v 12, om jag klarar mig ditt utan blödningar!!

Bubbas, låter bra med ingen mens, testa på imorgon igen! :)
    Och skriv här direkt efteråt!
    Jag förstår din frustration, det måste vara jättejobbigt!!

• Diche79
    ärdetmintur2013 skrev 2013-02-22 21:16:27 följande:
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!! <3
    Tack så jättemkt!

Nu ska jag sluta att oroa mig och sluta beklaga mig inför er.

Bubbas, jag väntar med spänning på ditt test imorgon!  Testade du negativt en vecka efter MF i januari?
    För isf så borde ju både ÄL och mens bli försenade med en vecka kanske, och då var det förtidigt att testa i onsdags va? Men jag hoppas att du får ett stort fett plus imorgon!!    

Idorf, jag hade liknande i nov, 3mån efter mitt MA. På blödningsdag nr 2, så bokstavligen forsade det
    ut. Blödde igenom en stor tampong på knappt en timme..  I vanliga fall byter jag var 5e timme!
    Hade oxå kraftig mensvärk under de timmarna som det forsade, 2-3timmar tror jag det var.
    Sen på kvällen så blev den mer normal igen.
    Men skönt om allt kommer ut nu så du kan få lite "ro".

• Diche79

OK, men ingen mens än va? 
    Hur har det gått med ÄL-flytningarna då? Är de kvar än?  

• Diche79

Bubbas - hur går det? Plus än?? 

marieulrika - tråkigt att höra! Jag hade min senaste mens 19/1, hade ÄL 5/2.
    Hur lång cykel har du? Jag visste inte ens att man kunde få MF så pass tidigt som du fick!

Här rullar dagarna på, har haft ont i magen sista två dagarna, men rätt så högt upp i magen typ
    vid naveln. Igår hade jag en hemsk diarré, kom direkt efter att jag hade ätit.
    Tog en Imodium innan jag la mig, korkad som jag är så läste jag inte på bipacksedeln...
    De ska inte tas när man är gravid, man vet inte hur det påverkar fostret tydligen.
    Men men, en ska väl inte göra nån skillnad hoppas jag!!        

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/