• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

Grattis Bubbas!!
    Håller tummarna i massor för er, kan erkänna att ag är lite
    avis oxå...
    Min sambo är kluven om ett syskon, men jag har sagt att jag vill
    ha, så det blir nog så ;)

Max går nu rätt så bra, sätter sig på rumpan litetill och från under
    hans promenader.
    Imorgon ska vi ivä och köpa första skorna, så han har att gå ute med.
    En helt ny värld som öppnar sig för honom:))

Härligt Amanda, nu kommer restenav bara farten snart :)

Kram till er alla!

• Bubbas

Tack Diche! Det går bra än så länge, peppar peppar! Flytningarna har ökat i mängd men är i övrigt normala, så det känns bra eftersom det börjat med bruna flytningar typ från start vid alla mf. Har dock inga tydliga symptom än så det oroar mig lite. Är enligt sista mens 6+2 idag så jag hoppas dom kommer. Hur går det för dig Jennie?

• Jennie89

Vad kul Soma :) Funkar allt bra annars?

Han hinner säkert ändra sig till våren Diche, jag hoppas att det är jag som bestämmer där hemma, mannen vill ha tre barn men jag nöjer mig mer än väl med två.

Härligt Bubbas :D Hoppas symptomen kommer snart då, jag mådde fruktansvärt illa förra veckan men nu är det som vanligt igen, aningen ömma bröst och kokheta fötter om nätterna (jag har fått gå upp och skölja dom i iskallt vatten för att kunna sova) förutom det inga speciella symptom förutom ett "sug" i magen på morgonen och när jag ätit dåligt.
    Vi ligger nästan samma då Bubbas, jag är på 6+4 idag, lång väg kvar. Ska du göra något tidigt vul denna gången?

Aug-13 - T
  • Miaomiao

Hej tjejer, jag vill gärna vara med här! Beklagar allas ma/mf, och gratiis till er som har lyckats bli gravida på nytt! Håller verkligen tummarna för er att det ska gå vägen den här gången. 

Här kommer min historia (har äntligen fått ork att skriva av mig). 

Jag håller på att gå igenom den tyngsta perioden i mitt liv just nu. Jag är 36 och har två barn sedan tidigare, och i somras har vi bestämt oss för en sladdis, blev gravida i slutet på Oktober, och lyckan var total. Fick sedan två pyttesmå bloddroppar på pappret i v 6, gjorde vul i v 7+2 och läkaren konstaterade att allt såg bra ut men jag var i v 6+2. Omöjligt tänkte jag eftersom vi hade stenkoll på äl och använde äl-stickor. En vecka senare blev min oro lite starkare och jag gick på vul i fredags, och där såg man att fostret var i 5+3, inget hjärta, så avstannad graviditet var konstaterad. Både jag och min man grät floder den dagen. Jag ville få göra ett medicinskt abort direkt men det tar visst tre dagar sammanlagt, och jag skulle iväg på en veckas tjänsteresa direkt efter vul. Kul va? Så nu är jag här, i ett land långt borta från Sverige med växande mage och ömmande bröst och ska på söndag gå och få min första tablett, och sedan har jag tid på sjukhus för att ta de andra tabletterna som sätter igång aborten. Känns hur jobbigt som helst! Vet ju att hormonerna stiger i onödan. Vill bli återställd så fort så möjligt och börja försöka egen. Aborten kommer jag att göra på sjukhus och fick inte välja något annat eftersom jag kommer att vara i v 11 då

Jag försöker tänka på framtiden, och att vi snart kommer att försöka igen. Dock så är det väldigt tungt att vänta nu då är vi inte tillbaka på ruta ett  ännu. 

Läkaren sa att vi ska vänta till första mens med att försöka igen. Varför är det så, varför får man inte försöka om man fått äl?

Kram till alla

• Jennie89
    Miaomiao skrev 2014-11-26 12:10:02 följande:

Hej tjejer, jag vill gärna vara med här! Beklagar allas ma/mf, och gratiis till er som har lyckats bli gravida på nytt! Håller verkligen tummarna för er att det ska gå vägen den här gången. 

Här kommer min historia (har äntligen fått ork att skriva av mig). 

Jag håller på att gå igenom den tyngsta perioden i mitt liv just nu. Jag är 36 och har två barn sedan tidigare, och i somras har vi bestämt oss för en sladdis, blev gravida i slutet på Oktober, och lyckan var total. Fick sedan två pyttesmå bloddroppar på pappret i v 6, gjorde vul i v 7+2 och läkaren konstaterade att allt såg bra ut men jag var i v 6+2. Omöjligt tänkte jag eftersom vi hade stenkoll på äl och använde äl-stickor. En vecka senare blev min oro lite starkare och jag gick på vul i fredags, och där såg man att fostret var i 5+3, inget hjärta, så avstannad graviditet var konstaterad. Både jag och min man grät floder den dagen. Jag ville få göra ett medicinskt abort direkt men det tar visst tre dagar sammanlagt, och jag skulle iväg på en veckas tjänsteresa direkt efter vul. Kul va? Så nu är jag här, i ett land långt borta från Sverige med växande mage och ömmande bröst och ska på söndag gå och få min första tablett, och sedan har jag tid på sjukhus för att ta de andra tabletterna som sätter igång aborten. Känns hur jobbigt som helst! Vet ju att hormonerna stiger i onödan. Vill bli återställd så fort så möjligt och börja försöka egen. Aborten kommer jag att göra på sjukhus och fick inte välja något annat eftersom jag kommer att vara i v 11 då

Jag försöker tänka på framtiden, och att vi snart kommer att försöka igen. Dock så är det väldigt tungt att vänta nu då är vi inte tillbaka på ruta ett  ännu. 

Läkaren sa att vi ska vänta till första mens med att försöka igen. Varför är det så, varför får man inte försöka om man fått äl?

Kram till alla

Jag beklagar ditt ma :( Måste kännas tufft att inte ens kunna vara hemma.
    Man behöver inte vänta, det är enbart för att det ska vara enklare att ha en "riktig" mens att utgå ifrån vid en ny graviditet. Efter min skrapning "fick" vi inte försöka på två månader...
    Aug-13 - T
  • Miaomiao

Jennie89, tack så hemskt mycket för ditt stöd! Nu vill jag bara komma hem så fort så möjligt och ta den första tabletten :-/ Vill gå igenom det där och glömma allt. Ska beställa lite tester nu :)

• Bubbas

Jag beklagar också ditt ma, så jäkla jobbigt är det! :( Hoppas du repar dig snabbt så ni kan försöka igen!

• cupcakemom

vad jobbigt miaomiao ..hoppas det går bra för dig.... jag fick själv cytotec då vi i v 10 såg på vul att fostret dött i v 8..jag fick dock tabletter med mig hem....jag tyckte det gick bra,ingen större värk då men jag blöder fortfarande 1,5 v senare och har haft problem med att jag får ont i magen när jag rör mig för mkt

• Jennie89

Hur har det gått miaomiao? 

Jag blödde i nästan två veckor efter min skrapning, värst var det en vecka efter.

Hur mår du Bubbas? 

Hoppas ni ha haft en mysig första advent med era kära!

Aug-13 - T
  • Miaomiao

hej tjejer! Tack så hemskt mycket alla för stöd!!!

Jag kom hem från min resa i fredags (stod inte ut med väntan) och i lördags fick jag första tabletten. Märkte inte av något. Idag är jag på sjukhuset sedan kl 7. Fick ta mängder med tabletter för att missfallet skulle komma igång. Nu är det äntligen igång tror jag. Funderar nu bara på hur jag ska åka hem. Skönt att det är gjort nu, och jag hoppas verkligen att allt kommer ut så att man ska kunna planera för framtiden. Nästa tisdag har jag återbesök - då kollar de väl att allt har kommit ut, eller hur? Gör de VUL då?

Nu vill jag bara planera nya graviditeten. Har nu fått hem massa tester (äl och glavtester, samt folsyra). Funderar starkt på att strunta i att vänta på nästa mens utan att köra på direkt.

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/