• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

Hej tjejer,
    hur har ni det?
    Vet ni, på onsdag är det exakt 1år sen mitt livs största kärlek föddes <3
    Jösses vad fort det har gått!
    På tisdag har vi 1årskontroll med spruta och läkarbesök.

Han har blivit lite mammig sista två veckorna, inte varit det tidigare.
    Kryper helst till mig, och sträcker ofta upp armarna mot mig.
    Är han hos sin pappa så vill han till mig om jag kommer i närheten.
    Men det är inga problem om jag går hemifrån, han är inte lessen eller så då.
    I fredags blev han dessutom sjuk, förkyld.
    Han har sovit lite halvdåligt, vaknat flera nätter så vi måste gå in och trösta honom innan han somnar om.  Han som har sovit så bra, sovit hela nätter ända sen han var 2mån.
    Jag hoppas det är förkylningen som spökar med sömnen!!

Min sambo har börjat jobba hemma nu, andra veckan.
    Och hur mkt tid det blir kvar på dagarna!  Han jobbar skift och den här veckan
    har han FM, då är han hemma ca kl 14. Men det ingår helgarbete, lör+sön då han jobbar 6-18. Men sen är han helt ledig 7dagar!!
    Kommer bli sån himla skillnad :)

Hoppas ni har det bra iaf!
    Bubbas - förstår det är mkt att tänka på och det snurrar i huvet. Svårt ge några råd oxå. Jag vill absolut ha ett syskon, men min sambo inte helt 100 än.
    Min tanke är att han ska gå att "övertala" med start i April nästa år :)

Kramar

• Jennie89

Hej tjejer! 
    Jag har tagit en månad fritt från allt som har med familjeliv och graviditet att göra, inga ältester har gjorts och jag tog tag i att åka till gyn och kolla mig.
    Allt såg bra ut och jag väntar på svar från hormontesterna. Jag var där den 21 och han sa "du kommer ha äl om ett par dar".
    Idag, på farsdag och allt nästan tre veckor efter besöket har jag fått det där efterlängtade plusset. OM allt går som det ska blir dottern storasyster en månad innan sin tvåårsdag.

Hoppas allt är bra med er! 

Aug-13 - T
  • Bubbas

Hej på er! Åh Jennie, stort grattis! <3 Nu håller jag tummarna! Här är det helt okej. Blivit tvåbarnsmor då sambon brutit benet och är sjukskriven minst två månader och kan inte hjälpa till med charlie nånting nästan, så det är lite mycket nu :) Dock har vi legat i som aldrig förr den här senaste månaden. Enligt en 28 dagars cykel skulle jag ha bim igår men neg test och ingen mens än. Har inte ens nån riktig koll på när/om jag hade äl den här månaden. Ja ja, nånting av dom kommer väl snart. Charlie är 10 månader nu och vägde in idag på 11,5 kg och 75 cm :)

• Diche79

Grattis Jennie!!
    Åh, hoppas allt går bra, men varför skulle det inte? :)

11,5kg, härligt Charlie :)

Max har haft en superfin viktkurva hittills, men nu bara ökat 300gr på
    två månader.
    Så han vägde in på 9,8kg vid 1år.

Jag har ÄL nu i dagarna, hade ÄL-flytning i fredags.
    Men vi ska inte försöka igen förrän nästa år,typ nästa vår kanske passar.

Jag ska på lite tjejresa i helgen, ska till GBG med en tjejkompis.
    Lite nervös, undrar hur jag sover utan Max? Första natten utan honom på
    nästan två år om man räknar in graviditeten!!
    Håll tummarna för mig att jag får några timmars sömn iaf ;)

• Jennie89

Tack tjejer! Ja, nu håller vi tummarna för ett julibarn för vår del =)

Spännande Bubbas! Kanske kommer ett plus i dagarna då =D Stackars dig, en sjuk man kan inte vara lätt att ha hand om ;) Vad hittade han på som gjorde att han bröt benet?

Mysigt med tjejresa Diche. Jag var ifrån Tove första gången när hon precis fyllt ett i två nätter, jag sov bra men när jag kom hem ville hon knappt kännas vid mig första timmarna, kändes hemskt! - Precis som om hon var sur på mig, vägrade ögonkontakt. 

Aug-13 - T
  • Bubbas

Såklart blir det ett julibarn! Vad är du i för vecka nu Jennie? :) Ja du, han spelade innebandy. Man ska tydligen inte göra det när man närmar sig 30 haha! Det roliga är att sist han spelade innebandy bröt han armbågen och fick opereras haha, så nu har han lagt ner den där karriären! ;) Nja vi får se, tror hellre på att mensen kommer snart, en känsla jag har.. Neg igår med..

• Jennie89

Stackarn haha, det är farligt att sporta. Min är bara ute i skogen och ränner, nybliven skogsägare, känner mig jättetrygg när han är ute och leker med alla maskiner =s.
    Det är bara ett par dar sen jag plussade så är bara i v 5 än (4+4), båda de andra gångerna är det först denna dag jag vågat testa mig - Men jag kunde inte låta bli i söndags :)

Undrar när symptomen kommer denna gång, inget än förutom att jag mådde illa vid frukost när en jämte mig åt sill (vem äter sill till frukost!?) fast, det kanske jag hade gjort ändå =P

Aug-13 - T
  • Jennie89

Åååh! Snacka om att du har lätt att bli gravid! Nu får vi hålla tummarna att det blir julibebisar för oss =D
    Jättegrattis!

Aug-13 - T
  • SoMa72

Stort grattis Jennie89 och Bubbas!

Här rullar det på, Amanda blev 7 mån igår och det firade hon med att kunna sitta själv utan stöd samt att första lilla tanden tittade fram

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/