Försöka igen efter MA :/
Det är så jobbigt att läsa era historier...
Jag plussade den 26 maj.
Jag kände att något var fel redan när jag var i v 10, precis efter midsommar, men självklart ingen som lyssnade. "Det är heeelt normalt" , " Har du gjort något grav-test? Inte? Då kan du ju inte vara så orolig"
Jag hade i princip inga symptom alls från början till slut förutom svullna bröst, v 15+0 märke jag att brösten krympt 4 cm och det kom en liiten brunaktig fläck. Lika de två nästkommande dagarna och jag ringde till 177 som skickade mig till gynakuten (enda stället man kan göra ett vul på där jag bor), kom dit, det var den 4 augusti har jag för mig. Gjorde ett gravtest och blev lättade när det var positivt, men när vi gjorde vul visade det sig att det slutat utvecklas ja, någongång mellan v 9-10, jag var helt förstörd!
Åkte dit dagen efter igen och blev skrapad, ville bara få ut det så snabbt som möjligt. Blödde mycket första dagen, men sen är man inte van vid att bara använda bindor heller så det kanske inte var så mycket som det kändes.
I tre dagar blödde jag väldigt lite men, sen kom det igång och efter en vecka fick jag sitta fastklistrad på toalettstolen hela dagen.
Nej, usch! Det tog nästan två veckor innan det slutade helt, det enda positiva är att de även fick med det som har orsakat min kraftiga mensvärk.
Första mensen kom som en klocka efter 30 dagar, tror inte att jag hade någon äl då. Andra kom efter 29 dagar, då hade vi använt äl-tester men det blev aldrig riktigt positivt. Inte heller gången efter fick jag positiva utslag på ältesten, men då tror jag istället att jag fick en cysta som sprack på dag 28 ( har aldrig haft så ont i hela mitt liv) och mensen kom på dag 34, hade mensvärk i två veckor innan den kom.
Men denna gången tror jag faktiskt att jag har haft äl! Riktigt starka tester på dag 14-16 men när vi hade sex gjorde det fruktansvärt ont, måste ha varit äggstockarna som var svullna och känsliga, jag har aldrig varit med om det förr...
Och nu... Ja, idag är det dag 31 och jag har haft en liiiten rosaaktig flytning, suck. Tror nästan att jag är lite skengravid.
Oj, vad långt det blev. Behövde visst skriva av mig lite :)