• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

Hej tjejer,
    vad roligt att du skrev Jennie, jag tänkte oxå göra det igår men hann inte!

Här är det full fart, Max går nu på dagis och han älskar det!
    Vi måste hålla fast honom på mornarna för att kunna ta av jackan och skorna.
    När vi hämtar så blir han arg och springer iväg...
    Även för mig gick det bra, det var jobbigt att sitta kvar de första dagarna och se honom leka så bra utan att bry sig om oss det minsta, kände mig väldigt överflödig..  Var lättare för migatt gå därifrån faktiskt!
    Han går bara 8-12 mån-ons-fre pga jag jobbar 50% och sambon skiftar.
    Var tredje vecka är han där 5dgr men ändå bara 8-12.

Annars utvecklas han toppen! Börjat prata lite, några enstaka ord, typ tack, mamma, buä(bil), hej, nu, hem. Så otroligt underbart!
    Och han älskar allt med bilar/lastbilar/släpkärror/husvagnar. Helt fascinerad och kan sitta hur länge som helst i fönstret och kolla på alla som åker förbi...
    Att gå på en parkering tar en stund eftersom han ska stanna och kolla på alla bilar där... 

Och nu har vi börjat bebisverkstan igen. Hade ÄL i tisdags tror jag, så BIM
    är 12/5.
    Dock tror jag inte det blev något, har haft lite molvärk både igår och nu på morgonen idag. Vet jag hade så innan jag blev gravid med Max och då var det
    falskt alarm.
    Så siktar redan på nästa ÄL som blir om en månad ungefär!

Hur går det för er? Snart är ni tvåbarnsmammor :)

• Bubbas

Heej! Vad kul att höra från er! Här går det okej. Mår väldigt bra förutom att jag började få ont före påsk utan att veta vad det var, men har bara blivit värre och när jag nämnde det för bm förra veckan sa hon att det är foglossning. Jippi, hade ju inga krämpor alls med charlie. Vissa dagar tar jag mig knappt ur sängen själv. Ringde min hälsocentral i onsdags och fick komma direkt och där sjukskrev mig läkaren på en gång, såå det blev inget mer jobb den här sista månaden innan min gravledighet. Känns skönt faktiskt och sambon är pappaledig maj ut. Är i v 28 nu, 27+1. Är full fart både på charlie och lillasyster i magen! Sökt dagis till honom till höstterminens start i aug.

• Diche79
    Bubbas skrev 2015-05-01 21:51:47 följande:

Heej! Vad kul att höra från er! Här går det okej. Mår väldigt bra förutom att jag började få ont före påsk utan att veta vad det var, men har bara blivit värre och när jag nämnde det för bm förra veckan sa hon att det är foglossning. Jippi, hade ju inga krämpor alls med charlie. Vissa dagar tar jag mig knappt ur sängen själv. Ringde min hälsocentral i onsdags och fick komma direkt och där sjukskrev mig läkaren på en gång, såå det blev inget mer jobb den här sista månaden innan min gravledighet. Känns skönt faktiskt och sambon är pappaledig maj ut. Är i v 28 nu, 27+1. Är full fart både på charlie och lillasyster i magen! Sökt dagis till honom till höstterminens start i aug.

Jag hade rätt jobbig smärta med Max. Kunde inte ta mig ur sängen själv,
    sambon fick hjälpa mig klä mig.
    Blev oxå sjukskriven, men struntade i att stanna hemma. Har ett så lugnt
    jobb så det gör ingen skillnad att sitta hemma eller sitta på jobbet för min del.
    Återstår att se hur det blir med graviditet nr 2...
  • Jennie89

Ser att mitt senaste inlägg inte publicerades.
    Grattis Diche! Underbart att det tog sig direkt :D

V 33 här, om två månader är hon troligtvis här, känns ofattbart,

Aug-13 - T
  • Diche79

Tack, känns jättekonstigt, nästan overkligt!

Mår inget illa alls den här gången, inte än iaf...
    Ömma bröst och trött plus molvärk känner jag däremot
    av varje dag.
    Är återigen livrädd för MF, och eftersom jag inte är illamående så
    har jag nästan redan insett att det inte kommer gå hela vägen
    den här gången...

V33, vad fort det går!! Tvåbarnsmammor, vad härligt :)

• Jennie89

Är idag inne på bf+6 och inte några känningar alls än. Inte alls otålig :) Mannen har nu gått på semester så hon är såå välkommen :) Jag mår inte speciellt bra, hon trycker på samma ställe som Tove gjorde under revbenen och jag tror de är inflammerade, kan inte nudda ena sidan utan att det gör jätteont, har varit så i flera veckor nu men men, snart är det över!
    I v 37 fick jag åka in till förlossningen och göra ett lyckat vändningsförsök då hon låg i säte, de trodde inte att de skulle få runt henne men det gick lyckligsvis. Nästan så jag ångrar mig nu, hade fått snitt om jag vägrat och då hade hon redan varit här.

Hur har ni det?

Aug-13 - T
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/