• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Jennie89

Nu är hon här!

I måndags vid kvart över elva på kvällen började värkarna, lyckades sova mig igenom dom ganska bra till halv ett. Då gick jag upp och satte mig i soffan istället. De kom hela tiden mellan 2,5-4 min mellanrum. Vid lite i fem när jag skulle sätta i sladden till värmedynan gick slemproppen (trodde det var vattnet först, blev väldigt blött men kom inte mer) och värkarna blev värre. Ringde förlossningen när jag klockan tre på tio minuter kvart över fem och vi var välkomna. Väckte mannen, Tove vaknade (självklart) och barnvakten ringdes. Det var riktigt jobbigt att få ihop det sista med onda värkarna och försöka hålla minen för Tove som ville vara på mig.

Vid sex kom barnvakten och vi körde. Vi har 6,5 mil till förlossningen. Värkarna blev värre och jag ville inte prata mellan dom och sa till mannen att det nog inte var så långt kvar när det började trycka på.

Med två mil kvar Gick vattnet och krystvärkarna satte igång. Fy. Fan säger jag bara att få dom i bilen. Paniken var total. Mannen fick ringa in och de sa att jag inte skulle krysta. Jättelätt som ni vet haha.

De var redo vid ingången när vi kom och hjälpte mig upp på våren. Upp till förlossningen, av med kläderna och undersökningen visade att jag var helt öppen. Jag fick några andetag av syrgas innan nästa värk kom och de sa att jag fick krysta. I värken efter kom hon ut mindre än tio minuter efter att vi anlänt kl 07.05.

Aningen chockade stirrade vi på henne och skrattade. Vad hände?

Inte en bristning fick jag (gick sönder en del med Tove) och det är bara svanskotan och rumpan som gör ont, inte så konstigt efter den bilfärden.

3780 g och 53 cm lång var hon. Huvudet 35 cm (Tove 3880, 51 och 34) och hon är jättelik syrran än så länge.

Hade vi kommit in 30 min tidigare hade denna förlossningen varit perfekt! Men den där bilfärden drar ner betyget avsevärt.

Nu är pku-testet avklarat och vi väntar på mannen och Tove. Ska bli spännande och skrämmande att se hur hon reagerar. Ska bli riktigt skönt att komma hem, mannen stannade bara ett par timmar så jag har varit här själv i snart två dygn. Klättrar på väggarna!

Hoppas allt ät bra med er!

Aug-13 - T
  • Bubbas

Hej på er och stort grattis jennie! Men fy vilken resa! Skulle inte vilja byta med dig! Våran tjej är också här nu, hon kom i onsdags med buller och bång! De senaste gångerna hos bm hade inte sf ökat något så vi fick åka in och göra ett tillväxtultraljud för att mäta bebisen då bm trodde den var lite liten, meen ul visade att hon snarare var för stor för då tippade dom på ca 3900 g! Fick en ny tid för ul två veckor därpå (i tisdags) där dom tippade på ca 4600 g (!!) och då gjorde läkaren en hinnsvepning och var då öppen 3 cm och om det inte skulle sätta igång under kvällen/natten var vi välkomna in i onsdags för igångsättning, just för att hon var så stor! Inget hände och vi blev igångsatt kl 10 och 12.51 var hon ute så knappt 3 timmar tog det, hujedamig. Vågen stannade på 4310 g och 51 cm lång med massa svart hår! :D <3

Hur går det för dig Diche?

• Diche79

Stort grattis till er båda, vad underbart!!

Tänk att ni är tvåbarnsmammor nu, det kunde ingen av oss tro för några år sen!

Går bra för mig, v 16 redan! Illamående än, måste dricka 5-6liter vatten om dagen och fogarna gör lite ont så jag kan inte lyfta mkt ooch måste tänka på hur jag sitter.

Så nog blir det en lillebror allt :)

Mys på med era familjer nu, kram

• Diche79

Just ja, kände första sparken idag, eller fisksprattlet rättare sagt..

Så nu känns det verkligt!

• Jennie89

Grattis Bubbas! Skönt att hon är här nu, vilken vecka var du i när de satte igång dig? Tre timmar är ju jättesnabbt!

Åh vad mysigt med första sparkarna Diche ???? ska bli spännande och se om det är en lillebror. Ska ni kolla?

Vi har haft det tufft med amningen men i lördags släppte det äntligen efter två feberdagar och röda knöliga bröst, fick gå utan bh i över en vecka! Annars äter hon på bra, hade gått upp 380 g denna veckan men tyvärr har hon börjat få ont i magen nu. Hoppas det släpper!

Kul att höra av er!

Aug-13 - T
  • Bubbas

38+6 kom hon så det var sju dagar kvar till bf. Charlie kom ju av sig själv nio dagar tidigt. Jag svettas något kopiöst och ständig huvudvärk så jag hoppas jag inte har någon infektion i kroppen..

• Diche79

Åh vad jag längtar efter BF..
    17januari är det satt till. Vi ska iväg på RUL den 24/8, två veckor kvar.
    Känner små buffar nästan varje dag, iaf om jag sitter lite mer ihop med magen.

Har precis börjat jobba efter semestern, går jättebra. Max började dagis igår och även det gick toppen. Vi var lite oroliga eftersom han inte varit där på 5v, men det hade gått jättebra. Han ville inte med hem, utan sprang iväg och gömde sig...

Ja, vi kommer ta reda på könet, om det går att se. Jag har kommit fram till att jag hoppas att det är en flicka. Min sambo vill ha en pojke till.
    Så vi får se hur det går, jag tror dock att det är en pojke...
    Bubbas - mår du bättre nu?
    Hur går det för dig Jennie, är amningen igång?

Ta hand om er // Kram

• Bubbas

Vad härligt att känna buffar Diche och vad spännande att snart gå på rul! Jag mår bättre, huvudvärken sitter i ibland men tror det beror på vätskebrist i och med amningen så måste komma ihåg att dricka mera! Svettningarna är fortfarande hemska på nätterna men jag läste (Google is my friend!) att det kan vara kroppens sätt att göra sig av med vätska som den samlat på sig under graviditeten, så är kanske så. Hoppas det ger sig snart!

• Diche79

Hej tjejer, hur går det för er?
    Hur är huvudärken Bubbas?

Vi var påRUL igår, allt såg jättebra ut!
    Men det är ingen  lillebror, det verkar vara en flicka :)
    Jag blev så glad så jag började grina...

Illamående är nästan helt borta nu,fogarna oxå bra. Så nu är
    graviditeten faktiskt riktigt härlig! :)

• Bubbas

Hej på er! Men åh vad roligt med en lillasyster Diche! Grattis! Här har det varit kämpiga veckor då lillasyster verkar ha kolik :( Sempers magdroppar hjälpte inte åsså provade jag med mjölkfri kost som inte heller hjälpte, plus att hon får minifom. Var jag inte gråhårig innan så är jag det nu! Kvällarna som sambon jobbar och man ska få ihop middag, bad, läggning av charlie då lillasyster bara skriker är inte roligt. Men jag hoppas att det ger sig snart, hon blir ju redan 2 månader till veckan. Hur har ni det?

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/