• Miaomiao

Försöka igen efter MA :/

Hej tjejer, jag vill gärna vara med här! Beklagar allas ma/mf, och gratiis till er som har lyckats bli gravida på nytt! Håller verkligen tummarna för er att det ska gå vägen den här gången. 

Här kommer min historia (har äntligen fått ork att skriva av mig). 

Jag håller på att gå igenom den tyngsta perioden i mitt liv just nu. Jag är 36 och har två barn sedan tidigare, och i somras har vi bestämt oss för en sladdis, blev gravida i slutet på Oktober, och lyckan var total. Fick sedan två pyttesmå bloddroppar på pappret i v 6, gjorde vul i v 7+2 och läkaren konstaterade att allt såg bra ut men jag var i v 6+2. Omöjligt tänkte jag eftersom vi hade stenkoll på äl och använde äl-stickor. En vecka senare blev min oro lite starkare och jag gick på vul i fredags, och där såg man att fostret var i 5+3, inget hjärta, så avstannad graviditet var konstaterad. Både jag och min man grät floder den dagen. Jag ville få göra ett medicinskt abort direkt men det tar visst tre dagar sammanlagt, och jag skulle iväg på en veckas tjänsteresa direkt efter vul. Kul va? Så nu är jag här, i ett land långt borta från Sverige med växande mage och ömmande bröst och ska på söndag gå och få min första tablett, och sedan har jag tid på sjukhus för att ta de andra tabletterna som sätter igång aborten. Känns hur jobbigt som helst! Vet ju att hormonerna stiger i onödan. Vill bli återställd så fort så möjligt och börja försöka egen. Aborten kommer jag att göra på sjukhus och fick inte välja något annat eftersom jag kommer att vara i v 11 då

Jag försöker tänka på framtiden, och att vi snart kommer att försöka igen. Dock så är det väldigt tungt att vänta nu då är vi inte tillbaka på ruta ett  ännu. 

Läkaren sa att vi ska vänta till första mens med att försöka igen. Varför är det så, varför får man inte försöka om man fått äl?

Kram till alla

• Miaomiao

Jennie89, tack så hemskt mycket för ditt stöd! Nu vill jag bara komma hem så fort så möjligt och ta den första tabletten :-/ Vill gå igenom det där och glömma allt. Ska beställa lite tester nu :)

• Miaomiao

hej tjejer! Tack så hemskt mycket alla för stöd!!!

Jag kom hem från min resa i fredags (stod inte ut med väntan) och i lördags fick jag första tabletten. Märkte inte av något. Idag är jag på sjukhuset sedan kl 7. Fick ta mängder med tabletter för att missfallet skulle komma igång. Nu är det äntligen igång tror jag. Funderar nu bara på hur jag ska åka hem. Skönt att det är gjort nu, och jag hoppas verkligen att allt kommer ut så att man ska kunna planera för framtiden. Nästa tisdag har jag återbesök - då kollar de väl att allt har kommit ut, eller hur? Gör de VUL då?

Nu vill jag bara planera nya graviditeten. Har nu fått hem massa tester (äl och glavtester, samt folsyra). Funderar starkt på att strunta i att vänta på nästa mens utan att köra på direkt.

• Miaomiao

Septemberplus: hoppas att du får ditt plus om ett par dagar. Kan det vara så att mensen är lite oregelbunden nu och BIM är lite senare?

Jennie89: du har rätt, det är VUL som väntar mig på tisdag för att se om allt har kommit ut. 

Nu har det gått 4 dagar sedan min behandling, blöder en del, och vill bara att det ska ta slut och få tillbaka min äl. Dock så var de ganska bestämda på sjukhuset att vi inte skulle börja försöka innan jag har fått nästa mens. Det blir svårt om jag får pos äl-test om ett par veckor känner jag...

• Miaomiao
    knaappeen skrev 2014-12-16 08:47:00 följande:

Får kanske hoppa in här jag med.

Fick MA konstaterat i v 12. Fostret dog redan i v 6-7......blev gravida på försök 4-5

Hade en känsla ganska så länge att det intr fanns nå bebis längre. Men alla försökte lugna min oro.

Fick tabletter för att sätta i gång alllt 17 nov.

5 dec var jag in på undrsökning pga känslan att alöt inte var ute.9 dec skapades jag .

Vågade inte testa tidigare menb fick negativt på testet för 2 dagar sen så nu inväntar jag äl.

För visst räknas denna blödning som "mens"?

hej, du är på rätt väg! Skönt med minus - jag har fortfarande plus på grav testet Du kan räkna in denna blödning som mens och kan få äl om ett par veckor.
  • Miaomiao
    knaappeen skrev 2014-12-16 13:20:20 följande:

Ja jag trodde inte det skulle komma så tidigt. Därför jag inte riktigt känt för o testa.

Men ska jag räkna skrapningen som första dag eller när jag tog Cytotec första gången 2 v innan skrap?

jag skulle räkna skrapningen som första dag. Du vet ju att Cyotec inte funkade fullt ut. Men det det är svårt att säga så jag skulle köra med tester. 
  • Miaomiao

Jennie89: jag mår konstigt. Känner som mensverk nu, lite flytningar. Hade jag inte sett att jag har HCG kvar i kroppen så hade jag trott att jag hade ägglossning. Lite skumt är det.

• Miaomiao
    knaappeen skrev 2014-12-17 19:27:13 följande:

Har en liten fråga, då o då kan jag känna som typ små knivhugg i högersidan, typ i höjd med äggstockarna. Vad sjutton kan det vara

Jag tror man kan känna sånt i samband med äl.
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/