• Gweny

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Liten till skrev 2014-10-21 14:30:14 följande:

Ja både skönt och skrämmande. Jag vill ju så gärna, men det hade ju varit skönt att lyckas ändå, utan en massa mediciner och utredningar. Är så sjukt rädd för blodprov och sånt, så jag hoppas det får ändå nu innan. Annars är det väl bara bita ihop och blunda när de tar prov.

Vad är er tanke att gå vidare med om det inte går nu då?

Ja det är lite skrämmande! Hoppas man kanske lyckas innan när man står i kö och kan släppa det lite. Tror inte jag kommer få börja med sprutor, då jag ändå får äl nu med pergo. Ska bli intressant att se vad läkaren säger. Ska göra spolning också. Inte hunnit få tid innan. Men förbereder mig mentalt på ivf, vi bägge vill det om det nu blir.
  • Gweny

M och M>> låter ju som en bidragande orsak, hoppas det kommer hjälpa för dig!

välkommen Ziry! Fick du dina barn via pergo eller gick det utan?  

• Gweny
    M och M skrev 2014-10-23 18:10:56 följande:

Lider med er som har oregelbundna cykler. Blir tokig denna månad efter ivf när jag tydligen inte har någon aning när jag har ägglossning... :-\

Ja det är jättejobbigt när dem är oregelbundna och jag som inte haft tydliga äl-tecken innan. Men pergo har gett mig det iallafall.
  • Gweny
    Ziry skrev 2014-10-24 05:44:19 följande:

Gweny - Det gick utan Pergo, med hjälp av viktnedgång, gi-kost och motion. Ett recept som tyvärr inte har fungerat den här gången.

Typiskt det inte verkar fungera denna gången! Hoppas på pergo nu istället då!
  • Gweny
    Liten till skrev 2014-10-26 06:17:30 följande:

Jag ÄR gravid!!!

Tog CB igår kväll som visade svagt men synligt, och nu på morgonen var det tydligare

Tack för allt stöd och pepp, hade nog inte orkat senaste månaderna utan er! Och kan jag så kan ni!

(Bisolvon is the shit! )

Grattis, vad härligt! för min del funkade det dock inte med bisolvon.
  • Gweny
    MoM11 skrev 2014-10-26 20:04:26 följande:

Vissa vet, andra inte. Men faktiskt igår var det en kompis som sa något sådant trots att hon vet. Så oerhört sårande!

Känner att jag är på bristningsgränsen. Sonen är extremt trotsig, skriker, kastar grejer, säger endast dumma dig och sådant. Jag har extremt mycket på jobbet, mer än nånsin. Dessutom har jag ivf:en som jag nu mår enormt dåligt av, framför allt är jag så oerhört trött. Sen är det så stressande att detta är tredje försöket, vet inte vad vi gör om det inte lyckas. Imorrn ska jag på ul, då får jag reda på vilken dag det blir ägguttag. Preliminärt på torsdag, men då har jag egentligen väldigt svårt att vara borta från jobbet. Det vore kanon om det kunde bli redan på onsdag, eller kanske fredag.

uch att folk är så okänsliga, dem förstår inte hur jobbigt det känns att få höra sånt.
  • Gweny

Fru karlsson>> uch blir så ledsen när jag läser ditt inlägg, det är verkligen tungt och vet precis hur du menar med att man måste sätta en gräns, för att kunna fortsätta sitt liv. Jag och sambon sa att vi har liksom fastnat där vi började för 1,5 år sen, kommer inte vidare med något, så fruktansvärt tärande.  så kram på dig!

Idag är jag iallafall på cd 15, har dock inte känt av någon äl ännu, vad jag vet...så orolig att det kanske inget blir denna månad. Kände bara lite på höger sidan igår, men inte alls så kraftigt som dem senaste månaderna. Hade väl varit typiskt om det inte blir någon äl denna gång....suck!!!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?