• Gweny

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Ni är inte ensamna! Undviker också gravida och nyfödda så gott det går. Sticker i ögonen. Kommer ibland anhöriga till jobbet, med små.... jag "ser dem inte" inget gulligull från mig. Ser hur andra från trådarna man började i här har fått sina små. Inte jag...

• Gweny

Jag har fått dåligt samvete, då det är mitt "fel" att vi inte lyckats bli gravida. Han har ju inga sen innan. Sagt till honom nångång om han hade varit med nån annan, så hade han säkert haft barn nu. Så förstår om du vill gå vidare..., men han tycker jag är dum. Han har sagt att då får det bli utan... så länge vi ändå har varann. Men tror det är vanligt att man får lite "knäppa" tankar, då vi alla är i en sån desperat situation!

• Gweny
    MoM11 skrev 2014-11-01 14:30:52 följande:

Ännu en som är deppig. Endast 3 av 11. Blir ingen 5-dagarsodling utan 3-dagas. Insättning på måndag om någon klarat sig. Är knäckt och uppgiven. Har gjort så mycket för att förbättra våra förutsättningar, ändå blev det så dåligt utfall. Frågar jag vad det beror på får jag bara höra att det är åldern. Men jag köper inte det. Då hade det inte blivit så många ägg. Visst, det är inte helt kört ännu men jag ser hela scenariot framför mig, högst en som klarar sig, ingen till frysen och sen negativt test. Så trist då jag hade en jättebra känsla innan. Lyckas det inte nu blir det no utomlands. Iallafall vill jag det, mannen tycker nog vi ska vara glada över det barn vi har. Tyvärr räcker det inte för mig.

Synd det inte var fler, men samtidigt krävs bara 1 guldägg... kan vara nån av dem 3.
  • Gweny
    M och M skrev 2014-11-01 21:44:27 följande:

Undrar vad vi gör om fem år?

Får verkligen hoppas vi inte är kvar i denna tråden iallafall!!!
  • Gweny

Vi har också sagt att vi måste dra en gräns över hur länge vi ska försöka aktivt. Blir det sen ivf och det inte funkar, kommer vi sluta aktivt. Dock inte skydda oss på några år. Men vi får väl se hur det blir i slutändan. För att kunna gå vidare i vårat liv om inget händer tänker vi.

• Gweny

Jag provade äl-stickor ett tag. Men när jag fick reda på att dem är missvisande för oss med PCO, så kändes det ingen ide att börja igen med dem.

• Gweny
    MoM11 skrev 2014-11-03 17:00:22 följande:

M och m Jo visst kan det vara olika från månad till månad men det känns som det är en nedåtgående trend på de försök vi gjort.

Jag bröt ihop idag vid insättningen, så ledsen även om jag kanske borde varit glad. Fanns bara en som klarat sig (iofs klart bättre än ingen). Den såg fin ut och nu är det bara att vänta. Det känns son så mycket står på spel, som det är sista chansen på nåt sätt, iom att resultaten blir sämre och sämre. Men men jag ska försöka tänka positivt, eller snarare tänka så lite som möjligt på det. Svårt när magen fortfarande är svullen efter ägguttaget.

Uch kan tro det är tärande! Men vi håller tummarna för det går bra nu.
  • Gweny

cd 22 idag, dagarna smyger sig fram. Jobbigt att gå och fundera om det tagit sig eller inte. Men man vet ju aldrig, plötsligt händer det.

• Gweny
    M och M skrev 2014-11-05 10:16:11 följande:

Någon som hört nån som fått trombyl utskrivet som försöker få barn eller gör ivf? Hörde en som berättade det för att förtunna blodet och få bättre blodgenomströming i livmodern och att ägget lättare ska fastna och vilja stanna kvar

Jo läst om flera som tagit det. Främst varit såna som haft flera missfall och vissa som gör IVF.
  • Gweny

M och M>> åh vad spännande! Du får testa med ett digitalt nån dag och se.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?