• Gweny

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Maramina skrev 2014-10-03 09:05:24 följande:
    Jag har för mig att jag har läst att det är ca 30% chans att lyckas på varje IVF och 70% chans på tre försök.
    procenten är lite högre för oss med PCO, tror typ 35-40% har jag läst. Man suger åt sig allt bra, sen jag fick diagnosen.
  • Gweny

Ibland går det ju att förbättra mannens simmare också genom att ta en boost med mycket zink, folsyra och vitaminer i allmänhet i hög dos, har läst om vissa som fått bättre resultat sen av det. Kanske era redan gör, och har jag säkert nämnt förut, men tål att upprepas ifall någon ny läser.

Vi fick aldrig nån procent på min sambos, men 2 olika gynekologer sa att det var bra iallafall.

• Gweny

Håller tummarna för oss alla! Man blir utmattad, tar mycket på ens krafter att gå i ovisshet. Men nl ska se att dem gror gott i er!

• Gweny
    M och M skrev 2014-10-03 19:10:58 följande:
    Ja huga. Blir så förbannad på min kropp om den inte ens kan ta till vara de bästa förutsättningarna, när ett superbra färdigbefruktat Ägg, ett embryo en toppblastocyst serveras på silverfat rätt in i livmodern. Tar den inte tillvara på det måste den ju på riktigt vara helt störd.
    Skrattade till lite när jag läste ditt inlägg! men så är det ju faktiskt, borde ju verkligen bara tacka och ta emot med allt på ett silverfat!
  • Gweny

Liten till>> Ja Zink är viktigt för produktionen av spermier, även läst att folsyra ihop med zink är bra. Nu har jag inga siffror, men vissa som sen gjort om spermatestet, har varit bättre sen männen tagit det. Inte alla såklart.  Min sambo tar "bara" multivitamin, den med högst zink i.

• Gweny
    Liten till skrev 2014-10-04 11:03:37 följande:
    Ok. Ja då blir det till att köpa nåt med zink i också då

Sambon kommer ju undra vad vi håller på med, men det är väl bara försöka
    Ja då har man iallafall försökt så gott det går.

Lläste idag att första barnet är fött efter en kvinna som fått en livmoder transplanterad till sig i Sverige. Fantastisk sjukvård och hjälp det finns ändå.
  • Gweny
    Kingston skrev 2014-10-04 16:07:33 följande:

Läste också om den transplanterade livmodern. Helt fantastiskt att det funkar! Om det funkar så borde ju era guldägg "serverade på silverfat" också funka chasingdreams och m och m ;)

Här har gubben kommit in i någon jobbig "prestationsångest-period"... Tycker synd om honom samtidigt som jag själv tycker det är frustrerande såklart. Vad skall man göra??

Min får prestationsångest titt som tätt, jättefrustrerande! Funkade lite bättre när jag inte berättade alls när äl var... men inte alltid det hjälper. Som man inte har nog problem. Prova med lite nya saker och piffa till det eller se på p-film ihop, så han kanske inte börjar tänka på det.... så har vi fått göra ibland.
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-10-04 17:18:54 följande:

Syns dåligt när ja la in den här såg jag men men,spännande!

Fortfarande tidigt, men tycker mig se något väldigt svagt från datorn. såg inte på mobilen. håller tummarna såklart!
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-10-05 21:23:29 följande:

Tack snälla men det var nog falskt,tog ett i morse med annat märke som var helt negativt:( Totalt helblankt! Pergotime har inte hjälpt, precis som jag kände på mig.Vi får nog ge upp detta nu och försöka acceptera det inte blir fler.Tungt och sorgligt

Är fortfarande tidigt men känner på mig det inte hjälpt...

Ge inte upp än! Kram
  • Gweny
    M och M skrev 2014-10-05 22:05:54 följande:

10 dagar till testdag, gaah! Bara gått 6 dagar sedan återinföring. Känns som 60... Kommer bli tokig. Vet varken ut eller in.

Dagarna går sjukt sakta!!! Man vill ju veta.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?