• Hjärtat78

Vi gravida från RMC Malmö

Det tycker jag är bra att dom kollar det extra så att man själv inte får det speciellt när man är gravid. Känner en som graviditetsdiabetes och havandeskapsförgiftning där dom plockade ut pojken i vecka 31+2, då hon mådde jätte dåligt och det vill man inte råka ut för.

Vår lille prins BF 130526
  • Hjärtat78

Jag har skickat in ansökan om Gravpenning till FK pga jag jobbar långa stående pass och kan inte ta pauser hela tiden. Skulle det inte gå igenom så tar jag semester i slutet på april och 2 veckor framåt och sen mammaledig 2 veckor innan Bf. Just nu är jag sjukskriven fram till 11 mars eftersom jag har mycket ont i ligamenten och är jätte trött...
    Till helgen ska mannen börja renoveringen i barnrummet och nu är det mindre än 3 månader kvar tills han kommer :)

• Hjärtat78

Annanax när det gäller FK så blev jag förvånad idag, skickade in sjukskrivning förra veckan och idag ringde dom å godkände den samt att jag hade rätt att få även för Lör & sön fast jag inte jobbade dom dagar. Trodde man bara hade rätt till dom man ska jobba.

Fast sen när det gäller gravpenning avslag dom det direkt. Började jobba fulltid förra måndagen efter sjukskrivning och var inte så lyckat. Fick många sammandragningar och fick kramp övre delen av magen som gjorde riktigt ont, så det blev för mycket och spenderade lördag kvällen på KK och läkaren sa att måste ta det lugnt och blir ny sjukskrivning antingen heltid eller 50%.

Men så lång tid ska du inte behöva vänta på behandling av din sjukskrivning, det står max 30 dagar. Hoppas din läkare fixar heltid till dig iom du har 2 hjärtan. Kramar

• Hjärtat78

Pussel än så länge har jag sluppit behöva ta järntabletter eftersom jag har ätit mycket broccoli och jordgubbar :) Gick in i vecka 31 idag så nu är det 69 dagar till Bf!

Annanax ja man får hålla koll på sen arbetsgivare anmäler en, nu fick jag tips av en kollega att kolla flera gånger så dom anmäler en. Man vill ju inte stå där utan pengar nu när man står där och måste fixa inför lillens ankomst.

• Hjärtat78

Tant Groda jag jobbar i en butik på ett köpcentrum här i Malmö och går/står hela dagen minimum 7,5- 9,5 timmar samt sköter städning, uppackning, lyfter högt, klättra upp och ner på stege. Jag skulle lägga allt på min kollega som ska packa upp och lyfta, med stressen så får jag mkt sammandragningar och gör ont, men det hjälpte inte.

Hade en kund i lördags som sa "du är gravid du ska inte lyfta ner dessa till mig, det sköter jag sa hon". Inte rätt att kunden ska göra det jag är ju där för att det är mitt jobb och hjälpa kunden.

En kollega fick igenom men inte jag, så vi får se vad läkaren gör nu med sjukskrivning och sen tar jag semester i slutet på april 1 månad innan Bf ?

• Hjärtat78

Annanax hur gick det hos doktorn igår? Ikväll ska min läkare ringa så får vi höra hur vi ska göra med min sjukskrivningen. Stressen, lyften och långa dagar på jobb gav fler sammandragningar och det göra att jag orkar inte vardagen och känner mig helt slut. Mina ben växte i storlek i lördags till mer än det dubbla och nu är dom normala igen efter druckit mycket vatten samt springa på toan i söndags typ 20 gånger ;)

Pussel man tror ju att dom går efter samma riktlinjer för alla som söker gravpenning men det ser man hur olika dom gör. Precis som jag gjorde hon oxå Ivf på Rmc, man är lite mer rädd om barnet i magen då, men hon bor i en annan kommun så det är lite beroende på vem som får papperna.

Tant Groda samma säger mina kollegor det hade väl varit bättre för mitt jobb att veta nu går hon hem, så är det en som går på mitt pass än att min butikschef nu inte vet hur och när jag kan jobba, samt behöva leta upp folk som kan jobba som tar tid istället för hon ska hjälpa kunderna i butiken. Nu är jag hemma tom söndag och så får vi se hur vi ska göra. Köpcentrat jag jobbar på har ju öppet 10-20 alla dagar även röda dagar förutom 2 :(

Miilli81 ta hand om dig & lillen, skönt att dom ska kolla upp med ul igen så han får stanna kvar så länge som möjligt.Har blödningen slutat? Dom är guld värda våra små änglar!! Man vill verkligen inte äventyra barnet man har i magen, för man vet ju inte om man lyckas igen.

• Hjärtat78

Annanax läkaren ringde ikväll och tyckte inte om hur det var nu, så jag är fullt sjukskriven till 5 april & förberedde 50% därefter beroende på hur jag mår då. Känns skönt att inte behöva tänka på stressen och tunga lyften. Här hemma kan jag dricka mycket och springa på toaletten oftare än på jobb och så länge som jag sköter det så samlas inte vätskan.Nu håller jag tummarna för dig att läkaren fixar heltidssjukrivning för dig oxå!! Fika finns det tid till :)

• Hjärtat78

Glad Påsk!!

Jag hänger gärna med på fika :)

Nästa vecka är det både dags för föräldrautbildning och Rul, nu rullar dagarna på och bara 4 veckor till det är dags att vara mammaledig!! Skönt Annanax att du får vara hemma nu och ta det lugnt fram till Bf.

• Hjärtat78

Maybe jag går in i vecka 33 imorgon så det är sista UL innan han kommer.
    Självklart ska du följa med och fika!

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö