Vi gravida från RMC Malmö
Jag tog mina fram till vulet på Rmc och iom jag hade blödningar så tog jag inte dom längre.
Jag tog mina fram till vulet på Rmc och iom jag hade blödningar så tog jag inte dom längre.
Gick in i v21 idag så nu har vi kommit halvvägs och känner så glädje efter allt illamående, blödningar som var i början. Och lille latjar runt i magen för fullt, kan inte hålla mig för skratt när han sätter igång. Känns lite lebbigt men mysigt. Ska kolla runt i barnvagnsdjungeln imorgon :)
Malphie jag fick lämna blodprov en vecka innan och sen mätte bm olika delar i kroppen via ul på magen. Värdet på blodprovet läggs ihopa med mätningarna och då får dom fram ett resultat. Våra värden var bra kommer inte ihåg exakt, för nu när vi gjorde Rul så kollade läkaren hur det hade sett ut då.
När jag gjorde mitt vul på Rmc sa Margareta ett preliminär datum till oss och att det kan ändras sen vill Rul. Jag fick Bf 2/6 på Rmc och på Rul 26/5
Maybe Grattis till ert tickande hjärta!!!
nu gjorde vi Fet men sköterskan sa till oss att lämna in ett usb minne och adress i receptionen, så fick vi hem bild på vårt embryo. Kom efter ca 1 vecka i brevlådan : )
Grattis Maybe till ert underbara pyre!!
Bästa känslan var att gå ifrån Rmc med ett stort leende på bådas läppar efter fått sett sitt pyre med ett tickande hjärta & veta att man "äntligen" är GRAVID!!! Allt man gått igenom är värt att få se det på vul:et :)
Miilli81, jag hade med blödningar från vecka 5+4 till vecka 10. Fick göra vul en vecka tidigare på Rmc, fick veta att det är vanligare med blödningar vid Ivf. Vi hade Margareta vid dom flesta försöken och fick bra förtroende för henne. Min moderkaka ligger baktill.
Köpte lite kläder till lillkillen idag och biträdet frågade om jag ville ha en kartong, så sa jag att det är till mitt barn så sa hon man kan inte se att du är gravid. Magen har inte växt så mycket och går in i vecka 22 på måndag. Ska få höra hjärtljudet nästa vecka ? längtar!!!
Miilli81och crinonet vi tog kan oxå orsaka blödningar. Härligt att du känner sparkarna, lillen började jag känna 2 Jan och ikväll såg jag hur magen hoppade ut när han sparkar : ) Han börjar tidigt på morgonen och håller på sent på kvällen, men lugnare på dagen.
Jag ökade inte i vikt förrän från vecka 19, har gått upp ca 5 kg hittills.
Cornelia95 min växtvärk kommer och går men jag har endometrios så har jag ganska ont nu när livmodern växer pga av all sammanväxning i buken, tar smärtstillande för att slippa ha så ont och orka stå upp hela dagen på jobbet.
Maybe jag tar Panodil och Diklofenak( bara framtill vecka 28) och hjälper inte det tar jag till Citodon. Det kommer som krampattacker och bara gråter.
Innan ivfen rensade dom bort det mesta endon men efter 3 Ivf och blödde hela sommaren har det kommit tillbaka.