• Hjärtat78

Vi gravida från RMC Malmö

Maybe det du skriver låter precis som mitt. Min läkare som jag har på KK sa att det bästa för endon är att bli gravid så minskar det, men kan oxå bli att man får mer ont när livmodern växer. Jag har speciellt ont framför urinblåsan och i bukvägen eftersom jag har gjort 2 titthålsoperationer ´-10 och -11. Enda sättet att få bekräftat endometrios är via titthål i magen för då ser man hur det ser ut på insidan.

Vår lille prins BF 130526
  • Hjärtat78

Fast under tiden man äter typ P-piller eller nedreglering så minskar det, men vid varje blödning så ökar det.

Jag fick inte ta blodprov efter vul, har dom sagt varför du ska göra det? 

• Hjärtat78

Miilli81 jag känner inte så mycket växtvärk längre utan det är mer av min endon, har gått på panodil & diklofenak hela dagen.Är ganska trött på att ha ont och trodde det skulle sluta nu när man blev gravid eftersom det trycker tillbaka endon. Har mindre ont när jag vilar och tar det lugnt.

Ska prata med Bm på onsdag om kanske söka havandeskapspenning jobbar i butik och nu kommer den perioden då vi får mest varor och försöker inte lyfta tungt men kommer inte alltid undan det.

• Hjärtat78

Miilli81 jag ska kolla med Bm imorgon för det är jobbigt att ha ont nästan hela tiden och ta värktabletter, vill inte att dom ska skada barnet. Vill ju kunna må bra under graviditeten och känna mig som en börda för dom på jobbet.

Igår hittade lillen nya ställen att sparka på speciellt urinblåsan, kändes som jag skulle kissa på mig och han fortsatte mot samma mål flera gånger Flört

• Hjärtat78

Det är som du säger Miilli81 är så mysigt att känna sparkarna!! I onsdags fick vi höra lillen hjärta och det var magisk känsla ?

Det är först nu min lilla bula på magen syns, men det är ändå mycket mindre än många andras i samma vecka. Fast bristen dom bara växer och växer undra vart det ska sluta hehe...

• Hjärtat78

Tany jag hade ingen smärta i äggstockarna under tiden jag åt Progynon utan bara i min endometrios iom tabletterna jobbar negativt mot endon. När ska du på vul?

• Hjärtat78

Tany för min endometrios växte under våra Ivf behandlingar och smärtan blev värre när jag tog Progynon. Egentligen ska man inte ta dom om man har endo. Vi gjorde Fet 1 vecka efter Vul och idag är jag gravid i vecka 23 ?

• Hjärtat78

Tany jag tog Progynon tills jag skulle på första grav Vul på Rmc, sen därefter var det bara Folsyra & B12.

Håller tummarna att ni lyckas med Fet :) Kram

• Hjärtat78

Trevlig helg tjejer!!

Jag hade Karina på Fet och kände knappt när hon förde in katetern men när man frågade saker om chansen med Fet då fick vi inte så bra svar.

På måndag är vecka 24 här och han är livlig i magen? Har hittat jätte mycket fint på Lindex, KappAhl & HM!!

• Hjärtat78

Malphie jag har handlat lite i strl 50 & 56 :)

I veckan ska vi till G-Knapp och beställa barnvagnen, har varit runt och testat.

Kan vi inte göra en Bf lista?

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö