• Hjärtat78

Vi gravida från RMC Malmö

Idag går jag in i vecka 37, så min lille är beräknad på morsdag 26/5 :)

Vår lille prins BF 130526
  • Hjärtat78

Härligt att höra Libra att du känner dig bättre och gravid!!!

Jag längtar sååååå nu & ska bli så mysigt att äntligen få bli mamma!!!! Kan ju inte bli bättre sommar 2013 :)Har fjärilar i magen hihi.... Miillie81 är före mig sen är det min tur ;)

• Hjärtat78

Var så bestämd innan att det hade varit roligt om lillen oxå föddes i juni som sina föräldrar, men efter besöket hos Bm igår så får han gärna komma den 9 maj :) Bm hittade lite protein i urinen och blodtrycket var högre än det varit innan 150/100 och sen efter vila 145/95. Så idag blir det nytt besök och vila framtills besöket om några timmar. Var inte beredd på det beskedet igår eftersom allt har varit bra tills nu, kanske dags att packa sin egen väska oxå ;)

Önskar Er en trevlig Valborg!!!

• Hjärtat78

Tack Pussel, Libra och Annans för er omtanke!! Det fanns ingen protein idag och blodtrycket låg på 140/90, det blir nytt bm besök på torsdag. Vill inte få HF!!! Blir lugn valborg med vila...

• Hjärtat78

Det är härligt att dagarna minskar för varje dag som går och nu har vi gått in i maj ;) Har känt av lite huvudvärk men tagit panodil och har släppt direkt kan ju bero på annat än HF. Hoppas det har sjunkit imorgon. Vill inte åka på detta nu i slutet.... Har njutit i solen hela eftermiddan, skönt nu när man ska.ta det lugnt.

Miillie81 brukar dom göra hinnsvepning på alla hos din bm eller det är pga sätta igång dig tidigare?

• Hjärtat78

Ingen protein idag iheller men blodtrycket detsamma och fått lite huvudvärk, nytt besök imorgon, söndag prenetal och tis bm... Tur att solen skiner!!!

• Hjärtat78

Miilli81 eftersom bm har stängt på söndag och hon ville inte att jag skulle vänta till måndag utan ta blodtrycket varannan dag så blir det prenetal. Det har inte sjunkit sen i måndags fast jag kommer till bm halvtimme innan och vilar... Önskar det hade legat som innan,,,

• Hjärtat78

Libra åh va skönt att dom såg hinnsäcken, då fortsätter jag hålla tummarna att ni får se hjärtat nästa vul!!!!

Det hade stigit idag 145/95 och bm pratade med läkare på prenetal så mår jag sämre i helgen skulle jag ringa direkt. Bm var orolig iom jag vilar och det stiger. Har haft alla 3 på Mama Mia nu och dom är toppen. Ska till Bm på måndag igen...

Vem ska du träffa på fredag ? Jag ska dit då med till Katarina :)

Så tyvärr som det ser ut just nu så kommer jag inte på lunchfikan på tisdag, tråkigt iom det var trevligt sist!! Kramar

• Hjärtat78

Annanax och Karin13:  Ja speciellt nu när man har sett framemot att träffa er :) Hela veckan har lille varit lite lugnare i magen och igår hände det inte mycket, försökte med olika trix men fick inte mycket respons och efter pratat med Prenetal fick vi komma in för kontroll och allt såg bra ut. Läkaren gjorde Vul och kollade fostervattnet. Hon tyckte jag gjorde rätt som hörde av mig.. Undertrycket hade stigit igår :(  Direkt imorse var det disco i magen och kändes lugnande efter igår. Ska till Bm imorgon på ny kontroll igen. Nu är han färdigbakad och imorgon går vi in i v 38, så han får komma när han vill ;)

Tack så jätte mycket allihopa för att ni bryr er!!! Kramar

• Hjärtat78

Härligt Annanax att allt såg bra ut med dina tvillingar :) Vet du vad det blir eller ni vill ha det som en överraskning?

Var hos Bm i förmiddags och blodtrycket hade inte ändrat sig utan låg på 145/95 och hon hittade lite äggvita idag, så blir ny kontroll på onsdag. Känner av lite huvudvärk idag men ingen svullnad förutom trött.

Igår kväll hade jag mina första känningar av strålande smärta neråt, så nu börjar hans vandring neråt inför förlossningen. Imorgon ska vi hämta hem vagnen!!

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö