• Malphie

Vi gravida från RMC Malmö

Vi var oxå hos Karina och jag måste tyvärr säga att hon var hemsk. Hon var kort och otrevlig i tonen, hårdhänt och gav sig inte tid att kolla så att vi båda såg hjärtat vilket tyvärr ledde till att det "bara" var mannen som såg det. Litar dock på honom till 100% men jag hade oxå velat se det inte bara få det berättat för mig.

Börjar bli riktigt nervös inför KUB på tisdag. Jag är ju gammal...

• Malphie

Vi var oxå hos Karina och jag måste tyvärr säga att hon var hemsk. Hon var kort och otrevlig i tonen, hårdhänt och gav sig inte tid att kolla så att vi båda såg hjärtat vilket tyvärr ledde till att det "bara" var mannen som såg det. Litar dock på honom till 100% men jag hade oxå velat se det inte bara få det berättat för mig.

Börjar bli riktigt nervös inför KUB på tisdag. Jag är ju gammal...

• Malphie

Nu är jag förvisso förkyld, med allt vad det innebär, men jag har så svårt för att sova. Kommer aldrig riktigt till ro.
    Hur sover ni andra?

• Malphie

Välkommen Pussel!
    Jag ligger ca två veckor efter dig och Tant Groda.

Åkte på en förkylning i onsdags och det blir inte bättre. Trots näsdroppar rinner näsan i ett, jag nyser och nyser och då krampar det i magen så att jag blir rädd. Är trött och matt hela tiden så mitt jobb som lågstadielärare är inte att tänka på just nu. Ytterst lite feber, men den kommer och går hela tiden så imorgon blir det vårdcentralen.

• Malphie

Usch Tant Groda, din stackare!! Vad säger läkarna om att jobba? Vad jobbar du med?

• Malphie

Även jag skulle vilja ha bevis dagligen över att allt är ok, har en konstant oro över att något är fel.

Imorgon är det dags för KUB och det är jag nervös över. Mannen är tack och lov lugnare än jag och håller mig nere på jorden.

• Malphie

Just nu känns allt bara jobbigt...

Har konstant värk, strax ovanför blygdbenet och ut mot höfterna. Ibland får jag även ett tryck mot analen. Trodde först att det var tarmarna, men jag sköter min toalett varje dag. Börjar få ont ibland när jag går.

Sover knappt om nätterna, vaknar när jag ska vända på mig vilket ju händer ett par ggr/natt.

Mailade min BM för att höra vad hon säger.

Trevlig måndag på er :)

• Malphie

Hej tjejer!

Idag åkte jag upp till gyn-akuten för nu klarar jag inte av tillvaron längre. Jag har inte sovit en hel natt sedan ÄP 6:e november. Håller på att falla samman och jag har ju ett litet liv att tänks på.
    Allt såg bra ut, Disney (arbetsnamnet på vår lill*) var aktiv och viftade på armarna, men jag har fortfarande förstorade äggstockar. Blev sjukskriven i två veckor då jag ska vila och bara tänka på mig själv och mitt mående.

Hur är det med er?

• Malphie

Pussel: Nej, tyvärr inget att göra. Har man varit så pass överstimulerad som jag var, tar det tid innan kroppen återhämtar sig fullt ut. Plus att nu jobbar ju kroppen med andra, viktiga, saker :)

Jag blir lika fascinerad varje gång jag ser det lilla livet där inne. Nu ser man ju faktiskt att det är en människa (13+1)

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö