• Malphie

Vi gravida från RMC Malmö

En dreamgenii är en graviditetskudde som verkar helt underbar. Har bara läst gott om den och kan den hjälpa mig så är den värd 800:-

• Malphie

Vi får få ihop en träff någon gång :) Det är jag som är lite äldre än er andra, men jag är rätt trevlig ändå ;)

• Malphie

Min/vår historia;

Har i stort sett alltid misstänkt att något varit fel då jag aldrig haft regelbunden mens, men tänkte inte så mycket på det i 20-års åldern för då fanns inte barn på kartan.

Gifte mig med min första man -99 och vi började prata så smått om barn och jag slutade med preventivmedel, men med en man till sjöss var inte tillfällena så många då vi kunde försöka och det hade redan börjat svalna mellan oss. Skilde oss efter tre år och jag började med preventivmedel igen.

Åren gick och inte en enda av grodorna jag träffade var en prins. Inte förrän 2010 då jag mötte mitt livs kärlek. Han hade två tonårsbarn sedan tidigare, men kunde mkt väl tänka sig ett barn till. (Det hör till saken att barnlängtan varit stor ett par år vid det här laget).
    December 2010 börjar vi försöka, men inget händer...
    Tidigt i år söker jag upp en läkare som konstaterar att jag har PCOS och behöver stimulering. Vi testar med Pergotime och jag får ett fint ägg, men inget händer. Han skickar då en remiss till RMC för att kolla upp min man. Samtidigt börjar han prata om att remittera oss till RMC för utredning där.

Mannen lämnar sina två prover och han visar sig ha teratozoospermi, vilket är hög grad missbildade spermier. Oddsen är inte på vår sida att klara detta själva.

Remiss skickas i maj 2012, första mötet juli och vi började behandling i början av oktober. Så när man läser om andra så har vi fått hjälp snabbt.

Är nu gravid på första försöket :)

Vad långt det blev....

• Malphie

Första bilden på vårt underverk håller jag nu i min hand :) Vad vi kunde se så var det "bara" en, men det räcker så bra så. Mannen såg hur hjärtat slog, jag ville bara att hon skulle sluta då det gjorde ont. Det beror tydligen på att jag fortfarande har väldigt stora äggstockar och vätska i buken efter överstimuleringen.

Skulle ha träffat Margareta, men det blev en Karina istället. Henne gillade jag inte alls...

• Malphie

Känns overkligt samtidigt som detta behövdes för att det skulle bli verkligt :)

• Malphie

Ingen aning?!
    Vi som har varit på det andra forumet finns här iaf.

Välkommen hit!!

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö