• Malphie

Håller med dig pussel, tycker det går långsamt nu. Sen är jag tyvärr en person med väldigt dåligt tålamod när jag väl bestämt mig för något. Då ska det helst hända med en gång.

Tur att man inte är elefant...

• Malphie

En undran...

Är det någon som vet om man får besöka förlossningen innan det är dags? För vår del är det Lund som är mest aktuellt.
    Hittade en film från 2009 på deras hemsida, men hade varit skönt att få se det på riktigt också.

• Malphie

Tack Tant Groda :)
    Ska på första föräldragruppsträffen imorgon, får höra med barnmorskan om hon vet vem jag ska kontakta.

• Malphie

Tack Annanax och Karin för en trevlig stund igår :)

Vi får hitta en dag snart igen då vi kanske lyckas att bli fler :)

• Malphie

Nu ska jag blotta mig för er...

Första föräldragruppen igår och det pratades förlossning. Jag var tvungen att börja öppna upp för det som jag förträngt och jag insåg att jag vill inte föda... Jag är livrädd och vet inte hur jag ska hantera detta :(

Har så svårt att sätta ord på vad det är som skrämmer mig, men det blev inte många minuters sömn i natt.

Är ni andra helt lugna vad det gäller förlossningen?

• Malphie

Mailade min BM och hon ska remittera mig till förlossningsrädsleteamet (långt ord) i Lund. Har ingen aning om vad de gör, men hoppas att de kan hjälpa mig på något sätt. Min BM hade sett på mig igår att jag inte mådde så bra och är väldigt förstående :) En tröst i alla jobbiga tankar!

En annan tröst är att jag har er här som man kan fråga och ventilera med. Tack!!

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö