• Anonym (Diddi)

MIna bröst

Ämnet är bröst och ordet är fritt. Hur ser dina bröst ut och trivs du med dem?

• Svar på tråden MIna bröst
  • Efraim Barkbit

En allmän undran. Varför är ordet pattar så hatat av (nästan) alla kvinnor?

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Kolibri12
    ErnstHugo skrev 2015-03-10 21:25:07 följande:

En allmän undran. Varför är ordet pattar så hatat av (nästan) alla kvinnor? smile9.gif

Ordet är fult i sig. Dessutom förknippar jag det med Eddie Meduzadyrkande typer i Helly Hansen tröja, med Wunderbaumdoftande gammal Amazon och plyschtärningar i backspegeln.
  • MaryM
    Kolibri12 skrev 2015-03-10 21:33:35 följande:

Ordet är fult i sig. Dessutom förknippar jag det med Eddie Meduzadyrkande typer i Helly Hansen tröja, med Wunderbaumdoftande gammal Amazon och plyschtärningar i backspegeln.

Precis, det låter så jäkla b. Jag tänker mest på skrålande byfånar som vrålar "visa pattarna" åt nån stackars kvinnlig artist..
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Kolibri12
    Hårfagre skrev 2015-03-10 21:57:12 följande:

Fast i en sexuell situation kan även de fulaste ord bli fina och eggande, eller ?

Inte ordet pattar faktiskt. Osedvanligt fult ord och då menar jag inte snuskigt utan bara fult. Oskönt. Med osexiga associationer för min del. Men andra ord, visst .
  • Hårfagre

Hmm ok kan nog hålla med om det när jag tänker efter. Det skall ju vara snuskigt på rätt sätt

• Anonym (terrier)
    Hårfagre skrev 2015-03-10 21:57:12 följande:

Fast i en sexuell situation kan även de fulaste ord bli fina och eggande, eller ?

"Kom och penetrera mig med din prinskorv, Hårfagre!"

Fint och eggande?
  • Kolibri12
    Hårfagre skrev 2015-03-10 22:05:28 följande:

Hmm ok kan nog hålla med om det när jag tänker efter. Det skall ju vara snuskigt på rätt sätt

Ja. Sen är det givetvis individuellt hur ord uppfattas, men just detta ord är ett no- no för mig åtminstone. Och MaryM tydligen, vi verkar associera ordet till samma typ av företeelse/ personer.
  • Efraim Barkbit

Ja då får man tacka för klargörandet