Inlägg från: Gudasänd |Visa alla inlägg
  • Gudasänd

Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?

Toboas skrev 2013-01-11 08:24:22 följande:
    Det vet vi inte och det gör ärligt talat inte du heller.
    Men om ni inte vet, hur kan ni då så kategoriskt avfärda explosionen?

Hmm...
  • Gudasänd
    Toboas skrev 2013-01-13 08:36:13 följande:
    Därför att du frågade vad som orsakade den.
    Det är ju just det som Stora Smällen-teorin går ut på, att det var en smäll som fick universum att springa!

Hur har du lyckats missa det?
  • Gudasänd
    eber4 skrev 2013-01-13 15:56:16 följande:
    Får du ligga mycket?
    Går hellre, bättre motion!
  • Gudasänd

Toboas skrev 2013-01-13 21:34:58 följande:
    Ja, det mesta tyder på att universum under den första tiden genomgick en mycket snabb expansion. Vad som orsakade det vet varken du eller jag.

Enligt de stora Big Bang-guruerna så var det tydligen en GIGANTISK EXPLOSION...  Skrattande
  • Gudasänd
    Pragmatiker skrev 2013-01-19 15:57:04 följande:
    Eftersom du tycks ha en förkärlek för youtube-videos, besvarar jag ditt inlägg samt hela din TS och samtliga inlägg övriga du har gjort i tråden med följande passande video:

" rel="nofollow" target="_blank">

Gud förbarmar sig över ALLA själar!
  • Gudasänd
    Kajsagumman skrev 2013-01-21 16:26:40 följande:
    Kan du inte komma med ett svar på detta?
    Så om vi INTE har lämnat Gud, hur kommer det sig då att vi befinner oss här i den mörka gudsförgätna materiella världen?
  • Gudasänd
    Toboas skrev 2013-01-27 19:21:21 följande:
    Om vi en gång levde med gud, varför valde vi att leva i den här materiella världen är väl en fråga som är mer relevant.
    Vi blev avundsjuka på Honom...  Gråter
  • Gudasänd
    Kajsagumman skrev 2013-02-07 09:26:04 följande:
    Men igen... det är ju din beskrivelse av världen, inte min. Jag skulle inte säga att jag lever i en "gudsfögäten materiell värld". Känns ju som en enormt negativ syn på livet och världen och alla saker omkring dig som du borde vara tacksam över. Faktiskt vill jag gå så långt att säga att om Gud existerade - så skulle jag tro han blev rätt förnärmad över din beskrivelse av hans skapelse. 

Igen, jag tror att du skall gå till en pyskolog istället för en kyrka. Och så skall du prata om varför du upplever världen på detta vis, och prova att komma fram till varför du känner "ett stort svart hål" i tillvaron. Det tror jag hade varit ganska mycket mer nyttigare för dig...  
    VI LEVER PÅ EN DÖDENS PLANET!

Hur positivt är det egentligen?
  • Gudasänd
    Toboas skrev 2013-02-10 09:47:53 följande:
    Hur förklarar avundsjuka det agerandet?
    -"Varför sitter du här i en snödriva?"
    -"Jag blev så avundsjuk på att gud fick sitta närmare elementet när jag var inomhus så jag gick ut i stället."
    Avundsjukan på Guds överhöghet gjorde att vissa av oss själar ville imitera Honom, och det är endast här i den Gudsförgätna materiella världen (Guds baksida) som man kan leka Gud... Skäms
  • Gudasänd
    Kajsagumman skrev 2013-02-11 09:37:39 följande:
    Jag vet inte ens vad det betyder? En dödens planet? Kan du förklara? 
    Dödens planet?

Jo, alla som kommer hit tvingas att kila vidare...
Svar på tråden Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?