Inlägg från: Gudasänd |Visa alla inlägg
  • Gudasänd

Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?

giftfri skrev 2013-01-04 17:39:57 följande:
    Den enda absoluta sanningen är den vi kallar för lögn..
    Lögnerna är många, sanningen är en, ergo, lögnen är relativ...
  • Gudasänd
    Agnostino skrev 2013-01-04 18:19:23 följande:
    Jag vet inte hur de har tänkt när de uttrycker sig så och jag personligen skulle inte uttrycka mig så om jag gjorde en informationsvideo om big bang. Att de har klantat sig och använt fel uttryck vid beskrivning av big bang är dock irrelevant då teorin säger expansion av rummet och inget annat. Snälla kan vi släppa just det nu, du har fått förklarat för dig om och om igen att det inte handlar om explosion utan expansion även om de videos du ser säger något annat. Gå vidare nu.
    Ska jag tro mer på dig än på de vetenskapsmän som komponerat ihop den senaste up to date dokumentären kring universum och Big Bluff?

När man dessutom säger TRE GÅNGER PÅ RAKEN:

"EXPLOSION"

...så kan det ju inte vara fråga om något missförstånd, klant eller felaktigt uttryck...

EXPLOSION = EXPLOSION

Get over with it...

• Gudasänd
    Agnostino skrev 2013-01-04 18:19:23 följande:
    Jag vet inte hur de har tänkt när de uttrycker sig så och jag personligen skulle inte uttrycka mig så om jag gjorde en informationsvideo om big bang. Att de har klantat sig och använt fel uttryck vid beskrivning av big bang är dock irrelevant då teorin säger expansion av rummet och inget annat. Snälla kan vi släppa just det nu, du har fått förklarat för dig om och om igen att det inte handlar om explosion utan expansion även om de videos du ser säger något annat. Gå vidare nu.
    Påkostad BBC-serie dessutom - klantat till det om explosionen...?  Foten i munnen

• Gudasänd
    Toboas skrev 2013-01-06 20:36:15 följande:
    Kolla vad "explosion" faktiskt betyder:

"An explosion is a rapid increase in volume and release of energy in an extreme manner, usually with the generation of high temperatures and the release of gases."
    Och din kommentar?
  • Gudasänd
    Toboas skrev 2013-01-06 22:32:53 följande:
    Förstod du texten? Definitionen av en explosion har att göra med en snabb expansion, det är det vi försökt förklara för dig.
    EXPLOSION = Sprängning varvid det som sprängs slungas utåt

Om din expansion inte orsakades av en explosion, vad orsakades den då av?
  • Gudasänd
    Pragmatiker skrev 2013-01-06 22:46:23 följande:
    Det är inte särskilt ödmjukt att använda uttryck som:
    " fiktiva hokuspokus-explosionen" om en komplicerad vetenskaplig teori, som det har tagit riktiga vetenskapsmän åtskilligt med tid att arbeta fram. (dessutom visar uttrycket att du inte har förstått teorin och kan kritisera den på saklig grund)  " förnuftsvidriga Big Bang-teorin"  om en komplicerad vetenskaplig teori, som det har tagit riktiga vetenskapsmän åtskilligt med tid att arbeta fram. (dessutom visar uttrycket att du inte har förstått teorin och kan kritisera den på saklig grund) "hokuspokus trollade fram sig själv" om en komplicerad vetenskaplig teori, som det har tagit riktiga vetenskapsmän åtskilligt med tid att arbeta fram. (dessutom visar uttrycket att du inte har förstått teorin och kan kritisera den på saklig grund) " hokuspokus Bang, Big Bluff" om en komplicerad vetenskaplig teori, som det har tagit riktiga vetenskapsmän åtskilligt med tid att arbeta fram. (dessutom visar uttrycket att du inte har förstått teorin och kan kritisera den på saklig grund) " geléklumpen i skallen" om det anatomiskt mest komplicerade organ som finns i människokroppen ( säger förvisso en del om din egen hjärnans funktion att du bemöter kritik med liknande uttryck) "Ateister = Tror att skapelsen hokuspokus uppstått av en slump från absolut ingenting." det är för det första inte är särskilt ödmjukt att generalisera om en så står grupp människors tro och du har genom dina svar i denna tråden bevisat att du ändå inte förstår den tro du syftar på "teori som postulerar att vi skulle hålla på och flänga omkring runt solen" om en vetenskaplig teori som det föreligger fler bevis för än dina egna hypoteser (dessutom visar uttrycket att du inte har förstått teorin och kan kritisera den på saklig grund) "leka sagofarbröder" om högt respekterade vetenskapsmäns verksamhet mm.

Listan kan göras lång, då du uppvisar brist på ödmjukhet i princip varenda inlägg du skriver..

Det som visar din största brist på ödmjukhet är dock att du inte respekterar de du går i debatt mot tillräckligt mycket för att beakta vad de skriver, utan istället ignorerar vad väldigt många i denna tråden skrivit till dig, för att några inlägg senare lägga fram påståenden som "det finns inga vetenskapliga bevis för..." när du fått ett flertal vetenskapliga bevis presenterade för dig redan innan du gör det påståendet. Vidare uppvisar du respektlöshet genom att upprepa motbevisade påståenden. 

Med tanke på att du själv tror på; gudomliga agenter, geocentrism, att hjärtat är det organ som kontrollerar vårt nervsystem och att hjärnan bara är en geleklump,  spöken, allt som sägs i hippie-filmer på youtube, skumma spökprogram på tv 7 mm. och av de allra flesta i denna tråden ändå huvudsakligen blir bemött med respekt och kritiserad genom sakliga argument, så borde du försöka bli lite mer ödmjuk.

Eller så har du alltid alternativet: www.churchofsatan.com/Pages/index.html , som jag tror passar ditt levnadssätt betydligt bättre.... 
    Men faktum är ju att alla ateistiska och materialistiska teorier de facto ÄR förnuftsvidriga hokuspokus-teorier, allt från att universum påstås ha trollat fram sig själv från absolut ingenting (utan ens trollkarl eller trollstav), och IQ-befriat sprängt sig själv i småbitar likt en självmordsbombare...BANG BANG..., till att Mannen och Kvinnan påstås ha flummat fram från en självskapad IQ-befriad slumpbakterie, via de osaliga apdjuren...

Snacka om SJUKT VRICKAT !!!
  • Gudasänd
    Kajsagumman skrev 2013-01-07 12:59:47 följande:
    Nej det är det inte. Det är fullständigt naturligt att man söker sig till sådant, om man har någon form för "hål" i sitt liv och känner att man inte passar in i samhället som det ser ut. 

MEN jag tror däremot att du endast fiktivt fyller det hål du har i ditt liv med denna lära, och denna uppenbara nästan fanatiska tro på att denna läran är sann.

Jag tror att det bara är en plåsterlösning för dig, vilket innebär att så länge du undviker att utreda och bearbeta anledningarna till att du hade hålet i ditt liv till att börja med, så kommer du aldrig någonsin till att bli riktigt hel ändå. 
    Ja, den materiella världen och det materiella livet är som ett enda stort mörkt hål, vilken det gäller att befria sig ifrån, att finna en permanent lösning, genom att fylla hålet med Gudsmedvetande och andligt liv.

Anledningen till att vi alla har detta svarta hål, är för att vi nån gång i en tidigare existens lämnade Gud och tillvaron i den eviga andliga världen...
  • Gudasänd
    Toboas skrev 2013-01-08 09:09:45 följande:
    Nej, en explosion är den snabba expansionen i sig. När man spränger något så handlar det om explosionens effekt på något annat. Just nu sitter du och hittar på egna förklaringar till vad en explosion är för något. Håller korthuset på att rasa?
    Och VAD var det som exploderade?
  • Gudasänd
    Toboas skrev 2013-01-08 09:10:46 följande:
    Nej, som du nu vet så betyder inte explosion att något sprängs, det är en snabb expansion av något.
    Norstedts Svenska Ordbok:

Exolodera = Med stor kraft springa sönder något så att det slungas utåt.

mots. implodera
  • Gudasänd
    Toboas skrev 2013-01-10 08:09:49 följande:
    Fast nu var programmet du hänvisade till på engelska och då får vi gå efter den betydelsen.

Det var själva universum som expanderade. Kom igen, har du verkligen inte förstått det än?
    Inte nog med att man i BBC:s vetenskapsserie om universum sa "Explosion", utan man hade även med BILD av EXPLOSIONEN och även LJUD av en gigantisk EXPLOSION !!!

Text, ljud och bild av en EXPLOSION, vad mer kan du begära?  Solig

Ditt universum expanderade?

Då kommer vi till den springande punkten;

Vad ORSAKADE din expansion, om inte just den där hokuspokus-explosionen?  Cool

Svar på tråden Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?