Inlägg från: Gudasänd |Visa alla inlägg
  • Gudasänd

Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?

Ankankamon skrev 2012-11-26 18:05:52 följande:
    Eller så finns de inte? Det tycker jag låter rätt troligt.
    Sett "Det okända" eller "Livet på andra sidan" någon gång?

Nytt avsnitt ikväll klockan 21.00 på Sjuan... Solig
  • Gudasänd
    Ankankamon skrev 2012-11-26 18:21:30 följande:
    Ja och illusionister kan "hålla andan" i 30 minuter, få elefanter att försvinna och sväva i luften.

OM det är så att han legitimt inte behöver äta eller dricka på långa perioder (I call bullshit on 76 år) så har han antagligen någon mutation som gör att han på något vis har en annorlunda energiförbrukning än vanliga människor + lite andra finesser.
    Du tycker t.ex. inte att det är knepigt att trots att han inte dricker så verkar han producera urin? Var kom den ifrån måntro, det är ju mer intressesant än vart den tog vägen.
    Varsågod:

blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2010/05/miraklet-prahlad-jani-vetenskapen-testade-yogin-i-15-dygn-utan-foda-och-vatska-pigg-som-en-mort
  • Gudasänd
    Ankankamon skrev 2012-11-26 20:46:48 följande:
    Jag vet inte varför du tycker att din bloog (?) är en bättre källa än det jag kan hitta själv på nätet?
    Du har allting av vikt samlat där... Solig
  • Gudasänd
    mycketsaft skrev 2012-11-27 12:55:40 följande:

Alltså nu finns det ju inga andar och spöken så vi behöver inte fundera på hur de kan tänka utan hjärna. Ser att du hänvisar till "det okända". Jag har sett det några gånger och det är bara skrattretande.
    Det finns inga spöken?

Det kan ju inte spöka utan spöken, säger ju sig självt... Cool
  • Gudasänd
    Kajsagumman skrev 2012-11-29 09:14:16 följande:
    Du skriver att "du har insett", vilket får mig att tro att detta kanske inte är någon religion du har vuxit upp med från barnsben? 

Kan du berätta om hur det gick till när du blev "värvad"?  
    Religion?

Det är ju även vetenskap!

Både vetenskapen och religionerna håller med mig om geocentrismen!
  • Gudasänd
    Ankankamon skrev 2012-11-29 13:13:13 följande:
    Vet du, för en gångs skull håller jag med dig rent allmänt, men min slutsats är mer att det alltså inte kan spöka.
    Och varför inte det?
  • Gudasänd
    Ankankamon skrev 2012-11-29 17:11:41 följande:
    För det är alltför osannolikt. För att det aldrig har bevisats av någon oberoende forskare. För att logiken inte går ihop.
    Varför skulle det vara osannolikt?

Tvärtom är det ju väldigt sannolikt, med tanke på att många själar fastnar i vår jordiska dimension, de som inte gått över till ljuset på andra sidan...

Oberoende forskare?

Oberoende av vad?

Det enda logiska att spökerier orsakas av just spöken, dvs osaliga andar, som lever utan den grovfysiska köttkostymen som vi går omkring och bär på... Flört

• Gudasänd
    Ankankamon skrev 2012-11-29 18:56:35 följande:
    Om vi förutsätter att det finns en själv för sakens skull. När såg någon en spökande grottmänniska t.ex.? Eller en viking? Eller en spökande 1-åring, eller 90-åring för den delen. Varför kryllar det inte av spöken på ställen som slagfält? Varför skulle det bara vara ett litet litet snitt av rätt nutida människor som spökar? Du säger att det är sannolikt eftersom det fastnar så många själar, men varför fastnar de då? Återigen är du inne på ett cirkelargument.

Forskare som inte har som förutsats att det finns spöken och som förtjänar sitt uppehälle genom att påstå att det finns spöken.

Det enda logiska är att det inte finns spöken.
    Varför inte spökande grottmänniskor (för övrigt bara en myt)  eller vikingar?

Jo, för att dessa själar har haft hundratals och tusentals år på sig att befria sig från sin spöktillvaro.

Varför inte spökande 1-åringar?

Jo, för dessa själar fastnar inte, eftersom de inte hann fästa sig så starkt sig vid bostaden de levde i, innan de dog som 1-åringar.

Varför inte spökande 90-åringar?

Jo, för i 90-års åldern brukar man i gemen redan ha gett upp de starka banden till sin hemvist., och fastnar därför inte.

Varför det inte kryllar av spöken på slagfält?

Jo, för att själarna inte känner sig hemmastadda på slagfält-

För övrigt, hur vet du att det *inte* spökar på slagfält?

Varför själar fastnar?

Jo, för att man inte kunnat släppa sitt förgångna.

• Gudasänd
    Simon 681 skrev 2012-11-30 07:43:43 följande:

Denna kommentar fick mig att bestämma mig att Gudasänd är en poe.

Edgar Allan?  Obestämd
  • Gudasänd
    Simon 681 skrev 2012-11-30 20:00:27 följande:

Jepp. Poe's Law. Han skulle vara en bra Poe om han var en sådan.
    Nathan Poe...
Svar på tråden Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?