• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • smulanss
    Lillasyster82 skrev 2012-11-01 21:23:05 följande:
    Någon som har något bra tips på en gravidbok som jag kan köpa främst till min man men kommer säkert själv sitta fastklistrad i den...?

Vi köpte boken 'du ska bli pappa' av Dick någonting. Väldigt bra bok som några vänner tipsade oss om.
  • Ellfran

Kan man haka på här elle? BF 13 Juli :)

• Fåret Shaun
    Juli2013 skrev 2012-11-01 12:31:34 följande:
    Fåret shaun: oj! Vilken vecka är du i och hur tidigt kan man få foglossning? Hur känner man det?
    Med första barnet v 12, andra barnet v 5 och tredje v 7

Med de två senaste har foglossningen suttit kvar i ca 3 mån efter förlossningen.

Det gör ont som fan i nedredelen i ryggen och runt. det är bäckenet som förbereder sig för förlossning. Har man bälte eller något och drar ihop bäckenet känns det ok, aldrig bälte när man sitter

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Laconian skrev 2012-11-01 20:16:33 följande:
    Fåret Shaun: Hade du också problem med foglossning sist? Jag var sjukskriven från v. 30 då jag inte ens kunde rasta hunden utan att få lida senare mot kvällen för det. Det var fruktansvärt så jag HOPPAS att jag slipper det denna gång.
    Jag blev sjukskriven med första omkring v20 då jag har tungt jobb, med den andra var jag föräldraledig och blev sjukskriven 50% från v 12-30 sen 100%. Med tredje blev jag sjukskriven från v 15 då jag jobbade igen.

Nu pluggar jag så inga tunga lyft

Det är fint att peka
  • Brumma
    Fåret Shaun skrev 2012-11-01 22:46:08 följande:
    Med första barnet v 12, andra barnet v 5 och tredje v 7 Med de två senaste har foglossningen suttit kvar i ca 3 mån efter förlossningen. Det gör ont som fan i nedredelen i ryggen och runt. det är bäckenet som förbereder sig för förlossning. Har man bälte eller något och drar ihop bäckenet känns det ok, aldrig bälte när man sitter  
    Det är fint att peka

Fick aldrig ont i ryggen, men grym foglossning med smärta i blygdbenen.. Kommer inte ihåg när det började men i vecka 20 något.. Fick ta min kontorsstol o rulla till toa ibland, kunde bara inte gå då det låste sig. Men man fixar det..
  • Saga09

Fick också ont ganska tidigt förra gången. Vet att det började steax efter vecka 12. Min bm sa att det var bra med raska promenader - vilket skämt - jag sniglade liksom fram 

Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
  • Lillan82

Är öm i bäckenet och lite i enda sidan... Men kan det vara foglossning redan? Är i v. 6. Hade tänkt ringa bm nästa vecka ang. tidigt vul. Har fått opererat Bort ena äggledaren pga cysta. Då vill man veta i god tid om allt ser bra ut. Fick det som remiss när sonen väntades och behövde inte betala något heller.

• lilja1111

Ni verkar vara ett glatt gäng, en tråd för mig, hoppas jag om Pyret vill stanna.
    Plussade i förrgår, är beräkna till 14/7, om någon orkar lägga in mig.
    Jag har två barn sen tidigare.

Svar på tråden - bf juli 2013 -